AMB Technic dołącza do #GaszynChallenge
PMM
ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Ogólnopolska akcja wspierająca dzieci chore na SMA dotarła do Koła za sprawą pracowników AMB Technic wykonujących #GaszynChallenge. Kolejne firmy mają okazję dołączyć do akcji dzięki nominacji kolskiego przedsiębiorcy.
#GaszynChallenge to internetowe wyzwanie, polegające na zrobieniu 10 pompek lub przysiadów i wpłaceniu dowolnej kwoty na leczenie dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni. Pomysłodawcą tej inicjatywy jest Marcin Topór z Ochotniczej Straży Pożarnej w Gaszynie. Początkowo akcja miała pomóc zebrać środki na leczenie półtorarocznego Wojtka Howisa. Wkrótce rozrosła się tak, że powstała specjalna strona www.napompowani.com, gdzie można poznać kolejne maluchy czekające na pomoc. Po osiągnięciu 9 milionów złotych, kwoty niezbędnej na terapię Wojtka, akcja nie zatrzymuje się, a ochotnicy pomagają kolejnym dzieciom.
Udział w wyzwaniu wzięli już m.in. żołnierze Wojska Polskiego, policjanci, muzycy i przedstawiciele wielu innych branż. Wśród nich znalazła się kolska firma AMB Technic, której pracownicy połączyli wysiłek fizyczny z pomocą potrzebującym maluchom i ochoczo zabrali się do robienia pompek. Wciąż można wziąć udział w wyzwaniu, a dzięki nominacjom AMB Technic kolejne firmy mają okazję wykazać się formą w słusznym celu. Wskazane do dalszej zabawy zostały: Andre Abrasive Articles, Agronas sp. z o.o. oraz kolskie oddziały Wood-Mizer, Geberit, Sokołów, Wipasz S.A. i Saint-Gobain. Hasztag #GaszynChallenge bije rekordy popularności – sprawmy, aby mieszkańcy Koła mieli w tym swój udział.
#GaszynChallenge w wykonaniu AMB Technic: https://www.facebook.com/watch/?v=623488261596701
Serce pod opieką - spotkania z kardiologiem
Diagnoza: krótkowzroczność. Jak dbać o wzrok dziecka i spowolnić postęp wady?
Urazy zębów u dzieci. Jak dbać o prawidłową higienę po wypadku stomatologicznym?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.