Komunikaty PR

Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym

2024-10-02  |  14:00
Biuro prasowe

Łamigłówki, zagadki, krzyżówki to nie tylko świetny sposób na relaks, ale także pomysł na integrację 
z bliskimi.
 Wspólne rozwiązywanie zagadek to doskonała okazja do spędzenia czasu w gronie rodziny i przyjaciół. Element rywalizacji, który możemy wprowadzić podczas tego wyzwania, sprawia, że zabawa staje się jeszcze bardziej ekscytująca – mówi Danuta Marciniak z Wydawnictwa Logi, która popularyzuje tę formę rozrywki.

 

Łamigłówki działają na każdego inaczej, ale przeważają głosy, że są niezwykle odstresowujące. Niektórzy siadają przed snem z ołówkiem i gumką i rozwiązują łamigłówki na zakończenie dnia – zauważa Danuta Marciniak. Z drugiej strony, są też ludzie, którzy łamigłówki rozwiązują rano, twierdząc, że pobudza ich to bardziej niż kubek kawy – dodaje ekspertka.

 

Łamigłówki to nie tylko rozrywka, ale również narzędzie wspomagające rozwój intelektualny. Badania prowadzone w Japonii wykazały, że regularne rozwiązywanie łamigłówek pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy.

Moja córka, Urszula, zakładając Wydawnictwo Logi, miała wizję, że logiczne myślenie może poprawić jakość życia, a jej marzeniem było, aby łamigłówki trafiły pod strzechy – wspomina Danuta Marciniak, obecna właścicielka wydawnictwa. 

 

Jest to szczególnie istotne w dobie życia online, gdy sporo osób wybiera „scrollowanie” mediów społecznościowych zamiast czytania książek i wciąż nie wiemy, jaki to będzie miało wpływ na rozwój intelektualny nowych pokoleń. Zdaniem ekspertki warto łączyć różnorodne formy spędzania czasu wolnego – także rozwiązania offline, do których niewątpliwie zalicza się rozwiązywanie łamigłówek. 

 

Zgodnie z badaniami, regularne rozwiązywanie łamigłówek lub krzyżówek ma pozytywny wpływ 
na naszą pamięć oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób otępiennych. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika Biuro prasowe
2025-06-17 | 09:30

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Marka HONOR, globalny lider w branży technologicznej, zaprezentowała najnowszą serię smartfonów HONOR 400. Premiera ta jest nie tylko krokiem naprzód w dziedzinie
Hobby Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.