Apetyt na design, czyli kuchenne trendy okiem architekta
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Kuchnia na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniła. To nowoczesne centrum dowodzenia, które łączy w sobie nowe technologie i dopracowany design. Coraz częściej jest dyskretnym przedłużeniem całej aranżacji, wtapia się w tło i odchodzi na drugi plan. Ale tylko do momentu, gdy nie nadejdzie pora posiłku…
Obecnie kuchnie, szczególnie te miejskie, coraz rzadziej stanowią odrębne pomieszczenie. Zwykle występują w postaci aneksu lub są częścią otwartej strefy dziennej. Stawia to przed architektami wnętrz wyzwanie - jak pogodzić funkcję oraz estetykę - zachować charakter tej strefy i jednocześnie harmonijnie dostosować ją do pozostałej części mieszkania? Oto przegląd, dzięki któremu odnajdziecie się w gąszczu kuchennych trendów.
Misterna mozaika
O charakterze kuchni w dużej mierze decydują zastosowane materiały oraz paleta barw. O najnowszych tendencjach opowiada architekt Wioleta Cieślik, kierownik Decoroom Kuchnie:
- Obecnie w kuchniach królują ciemne lub intensywne kolory nawiązujące do barw ziemi. Egzotyczne drewno lub forniry w odcieniach czerni, granatu czy brązu pięknie prezentują się w matowym wykończeniu. Natomiast przy mocnych, jednolitych kolorach- od bordo przez ceglane odcienie do granatów – chętnie będziemy sięgać po lakiery w macie lub satynie. Przy gładkich i minimalistycznych powierzchniach pojawią się faktury na frontach w postaci pionowych żłobień czy drewnianych listewek. Na popularności zyskały szkło i metal (np. otwarte witrynki eksponujące ładna zastawę) oraz metaliczne detale w ciepłej tonacji złota.
Materiały
Dobór wzorów jest właściwie dowolny. Bogactwo trendów w tym zakresie sprawia, że trudno wskazać jednoznaczne tendencje. Króluje kamień, drewno, cegła… Wciąż popularne są bioniczne motywy, zaczerpnięte z natury. Również zabawa geometrią nieustannie nam towarzyszy. Kuchenne płytki przybierają coraz bardziej wyszukane kształty: heksa- i oktagony, “smocza łuska” czy arabeski - ogranicza nas tylko wyobraźnia.
Style
Kuchnie stają się coraz bardziej minimalistyczne. Ponadczasowa prostota pozwala na harmonijne przejście między strefą roboczą a salonem, daje wrażenie dyskrecji i pozwala z łatwością zachować porządek, dzięki przemyślanym systemom przechowywania. Często kuchnie stają się też swego rodzaju przedłużeniem salonu i są utrzymane w równie eleganckim stylu. „Praktyczna wyspa i wysoka zabudowa pod ścianą bez szafek górnych szybko stały się trendem wynikającym poniekąd z potrzeby funkcjonalności i wygody” – podkreśla Architekt Decoroom. Dekoracyjne oświetlenie i designerskie wyposażenie podnoszą prestiż tego pomieszczenia i nadają mu wyrafinowany charakter.
Final touch
Czasem kilka innowacyjnych rozwiązań może całkowicie zmienić oblicze naszej kuchni. Wioleta Cieślik bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w dziale projektowania kuchni zwraca uwagę na te, które cieszą się największą popularnością pośród klientów Decoroom:
-Powoli odchodzimy od płytek w pasie roboczym, coraz częściej wykorzystuje się odpowiednie płyty meblowe, marmury i inne kamienne materiały lub ich imitacje (spieki kwarcowe). Kolejnymi innowacjami, które się przyjęły są fronty kuchenne imitujące naturalne kamienie (marmury) lub wykonane z naturalnych kamieni, szafki bez uchwytów (systemy elektryczne lub subtelne i oryginalne wycięcia uchwytowe na frontach). Coraz częściej, klienci decydują się również na obłe kształty mebli (zaokrąglone szafki na krawędziach np. wyspy czy szafki wiszące na końcu zabudowy) - wyjaśnia ekspertka. Stawiamy na minimalistyczny układ kuchni, dokładnie rozplanowany pod kątem przechowywania (ukryte systemy koszy, wysuwanych półek).
Więcej na: https://www.decoroom.eu
Więcej na: https://www.decoroom.eu/
Facebook: https://www.facebook.com/decoroom.eu/
Instagram: https://www.instagram.com/decoroom_eu/
O DECOROOM
Pracownia Architektury Wnętrz Decoroom jest obecna na rynku od 11 lat i z wieloma sukcesami na koncie pozycjonuje się jako jeden z pionierów usługi kompleksowego wykończenia mieszkania „pod klucz”. Swoich klientów zaprasza do wyjątkowego biura połączonego z showroomem w samym centrum Warszawy. Zespół Decoroom tworzą doświadczeni architekci, zaufane ekipy wykończeniowe oraz działy realizacji, księgowości i administracji – wszyscy nieustannie dbają o to, aby klientom dostarczać jak najwyższy poziom obsługi. Firma współpracuje z czołowymi przedstawicielami branży wykończeniowej, a swój wizerunek w branży zbudowała dzięki wysokim standardom wykonywanej usługi jak i współpracy z klientem. W ofercie Decoroom znajdziemy 3 pakiety: Standard, Premium oraz VIP, które odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.