archiDESK w Domotece. Za nami kolejna edycja Spotkania na śniadanie!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Spotkanie na śniadanie na archiDESK.pl to format łączący światy online i offline kierowany do architektów oraz architektów i projektantów wnętrz i krajobrazu, który od wielu lat cieszy się uznaniem w branży. Ostatnia edycja, zorganizowana w ramach Spotkania na śniadanie, odbyła się we wtorek 28 maja w warszawskiej Domotece. Partnerem głównym wydarzenia było Końskie Group.
Domoteka to miejsce szczególne na mapie warszawskiego designu. Przyjazna wszelkim inicjatywom promującym dobre wzornictwo i sztukę, miała przyjemność gościć u siebie przedstawicieli branży architektonicznej na 5. w tym roku edycji Spotkania na śniadanie, organizowanego w ramach archiDESK. Obfitujący w wydarzenia tematyczne dzień rozpoczęła poranna kawa z Redaktor Naczelną ELLE Decoration Polska ? Anną Chwalińską, która niedawno objęła to prestiżowe stanowisko. Następnie Władysław Grochowski ? Prezes Grupa ARCHE, który dosłownie dzień wcześniej odebrał Nagrodę Polskiej Rady Biznesu w kategorii Sukces, ?na gorąco? opowiedział o tej ważnej w świecie biznesu nagrodzie na spotkaniu w Domotece. Z kolei o rewitalizacjach i readaptacjach architektury, które były głównym tematem spotkania, dyskutowali Natalia Paszkowska (pracownia WWAA), Piotr Kalinowski (MIXD), Marcin Garbacki (Projekt Praga) oraz Wojciech Januszczyk (Fundacja Krajobrazy). W tym temacie oscylowały także wystąpienia przedstawicieli zaproszonych do udziału w spotkaniu marek ? Anny Leitgeber z MAPEI Polska, Władysława Pawłowskiego z Saint-Gobain oraz Petro Vladimirova z Fundacji BRDA. Całość wydarzenia zwieńczył wykład niezastąpionego Przemo Łukasika z Medusa Group pod wymownym tytułem "Quo vadis, architekturo?".
Podczas spotkania temat przeszłości i przyszłości architektury wybrzmiał w szczególny sposób. A to za sprawą niezwykłego otoczenia, w jakim przebiegła 5. edycja Spotkania na śniadanie. Niedawno w Domotece powstała bowiem specjalna strefa Stare Mury, podkreślająca ważność i znaczenie dla przyszłych pokoleń nurtu rewitalizacji starych budynków i przywracania im nowej świetności.
"Całe clue naszego projektu, naszych spotkań w Starych Murach jest takie, żeby spotykać się i rozmawiać o tym czy warto rewitalizować, a jeżeli tak, to w jaki sposób to robić, żeby to robić dobrze ? ekonomicznie, ekologicznie, z poszanowaniem dla architektury i natury. Tak by Stare Mury stały się bazą wiedzy o rewitalizacjach" - mówił Wojciech Kolęda, architekt współprowadzący blok tematyczny Perspektywy.
"Spotykamy się po to, żeby wytłumaczyć, na czym powinno polegać zjawisko rewitalizacji, jak jest ono realizowane, na czym te rewitalizacje obecnie w Polsce polegają i żebyśmy zaczęli tak szczerze jako architekci o tym rozmawiać" - dodał Piotr Grochowski z Grupy Arche w rozmowie Przemo Łukasikiem.
Zaproszeni na "backstage" goście, reprezentanci środowisk branżowych, mieli okazję do rozmów i wymiany doświadczeń podczas śniadania serwowanego przez Chefa Tomka Gąsiorka.
Powtórkę całego programu ?Spotkanie na śniadanie? można zobaczyć na:
https://archidesk.pl/tv/235
Strefa Stare Mury będzie obecna w Domotece do końca wakacji, gdzie zaplanowany jest szereg aktywności wspierających tę tendencję w architekturze, na które już dziś zapraszamy. Więcej informacji o wydarzeniach towarzyszących strefie można znaleźć na www.domoteka.pl
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery - wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.