Komunikaty PR

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

2024-07-31  |  13:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni Tremend i Ambasadorki Saint-Gobain Glass. W każdym zakątku świata, od eleganckiego Paryża po dynamiczny Nowy Jork, odkrywa każdorazowo nowe inspiracje. Globalne metropolie, z ich unikalnym połączeniem historii i współczesności, kształtują wrażliwość architektki, wpływając na realizowane później przez Tremend projekty na całym świecie. Fascynację różnorodnymi stylami i materiałami jej pracownia przekształca w budynki i wnętrza pełne światła, elegancji i nowoczesności.

Jak przyznaje założycielka i dyrektorka kreatywna pracowni Tremend, jej ulubione kierunki to przede wszystkim metropolie pełne historii i nowoczesności, takie jak Paryż, Nowy Jork, Berlin czy Ateny. Każde z tych miast posiada inną, niepowtarzalną architektoniczną tożsamość. Ta w swoim przekroju daje nam możliwość prześledzenia wielowiekowych procesów, momentów, które zapisały się w historii politycznej, społecznej i architektonicznej, a także zachodzących zmian – spod znaku ewolucji, a czasami wręcz rewolucji…

„Paryż zachwyca mnie swoim urokiem i elegancją. Spacerując po Avenue Montaigne, Rue de Bac czy Boulevard Saint-Germain, podziwiam zabytkowe kamienice, spektakularne katedry i imponujące mosty, które przenoszą nas w czasie. Każda wizyta w Paryżu to dla mnie odkrywanie na nowo historii architektury” – mówi Magdalena Federowicz-Boule, która na Paryż patrzy również z perspektywy architektki, która miała okazję twórczo zmierzyć się z dziedzictwem stolicy Francji we własnej praktyce zawodowej. W zeszłym roku w Paryżu pierwszych gości przyjął Alberte Hotel mieszczący się w charakterystycznej dla pejzażu miasta, XIX-wiecznej kamienicy. Za renowację zabytkowego budynku oraz projekt wnętrz odpowiadał właśnie zespół pod kierownictwem polskiej architektki. Aktualnie Tremend pracuje nad kolejnymi projektami we Francji.

Kontrapunktem dla „stolicy XIX wieku” będzie na wskroś nowoczesny Nowy Jork, symbol dynamiki, nieustannego ruchu, „miasto, które nigdy nie śpi”, z jego onieśmielającymi i sięgającymi nieba pomnikami epoki stalowych konstrukcji i szkła.

„Tak naprawdę każda podróż to nowa perspektywa, która ubogaca moje podejście do architektury. Pokazuje też, że ludzka wyobraźnia i kreatywność są nieograniczone. I że jako ludzkość zadajemy sobie wspólne pytania, a nasze odpowiedzi na nie mogą być bardzo różne. Ostatnio jeden z moich rozmówców porównał zaprojektowany przez mój zespół Dworzec Metropolitalny w Lublinie do słynnych realizacji Santiago Calatravy, które moim zdaniem w ogóle nie są do siebie podobne (śmiech). Niemniej jednak było to bardzo miłe porównanie. Myślę, że nasze projekty reprezentują podobne podejście do problematyki połączenia architektury z konstrukcją” – dodaje Magdalena Federowicz-Boule.

Architektka przyznaje, że od kiedy została Ambasadorką marki Saint-Gobain Glass, jeszcze bardziej wzrosła jej fascynacja szkłem jako materiałem w architekturze i to różnorodność form jego zastosowania jest dla niej ogromnym polem inspiracji:

„To inspirujące, kiedy pomyślę sobie, że produkowane w hucie szkła w Saint-Gobain materiały zostały użyte zarówno w słynnej, XVIII-wiecznej Sali Lustrzanej w Wersalu, jak i nowej filii Luwru w Abu Zabi zaprojektowanej przez Jeana Nouvela. Każdy z tych obiektów należy przecież do całkowicie innej epoki. Sala Lustrzana zrobiła na mnie niesamowite wrażenie spektaklem światła rozgrywanym przez wielkoformatowe lustra, który przepełnia wnętrze. Nadaje to całości spektakularnego majestatu. Z kolei w realizacji w Abu Zabi szkło ornamentowe stało się dopełnieniem bardzo nowatorskiej formy architektonicznej z charakterystyczną, ażurową kopułą” – mówi autorka Dworca w Lublinie. I dodaje:

„Każde z tych miejsc inspiruje mnie do wykorzystywania szkła w naszych projektach. Bliższe i te nieco dalsze podróże pozwalają mi nie tylko podziwiać te realizacje, ale również uczyć się. Nowoczesna architektura wymaga, aby budynki były nie tylko piękne, ale także funkcjonalne, zrównoważone i dostosowane do zmieniających się potrzeb społecznych. Szkło jako materiał budowlany daje nam ogromne możliwości w kreowaniu takich przestrzeni. Pozwala na maksymalne wykorzystanie naturalnego światła, co ma pozytywny wpływ na samopoczucie użytkowników, a także na efektywność energetyczną budynków. Podróże uczą mnie również, jak ważne jest dostosowywanie projektów do kontekstu lokalnego. Każde miejsce ma swoją unikalną kulturę, historię i warunki klimatyczne, które wpływają na architekturę. Dzięki takiemu podejściu, tworzymy w Tremend projekty, które są nie tylko globalnie nowoczesne, ale także głęboko zakorzenione w lokalnej tradycji i tożsamości”.

Magdalena Federowicz-Boule

Architektka, założycielka pracowni Tremend, aktualnie Prezeska Zarządu oraz Dyrektorka kreatywna pracowni. Dyplom uzyskała na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, a także brała udział w wymianie naukowej na University of Detroit Mercy w Stanach Zjednoczonych. Doświadczenie zdobyła pracując dla polskich oraz francuskich biur architektonicznych. W 2010 r. założyła autorską pracownię Tremend.

Magdalena Federowicz-Boule specjalizuje się w projektach kubaturowych oraz projektach wnętrz, zarówno komercyjnych jak i przestrzeni użyteczności publicznej. Wielokrotnie nominowana i nagradzana w polskich i międzynarodowych konkursach architektonicznych. Jest autorką m.in. Dworca Metropolitalnego w Lublinie oraz licznych realizacji wnętrz hotelowych (Novotel Wrocław Centrum, Ibis Styles Grudziąz, Ibis Styles Budapest City, Royal Tulip Warsaw Apartments). W 2024 r. została Ambasadorką Saint-Gobain Glass.

Należąca do Grupy SAINT-GOBAIN spółka SAINT-GOBAIN GLASS POLSKA to wiodący dostawca najwyższej jakości szkła i rozwiązań szklanych, oferowanych w odpowiedzi na wysokie oczekiwania klientów w zakresie komfortu życia, piękna architektury i ochrony środowiska. Oferta SAINT-GOBAIN GLASS obejmuje szeroki asortyment szkła bazowego do wszelkiego typu zastosowań oraz nowoczesne produkty i rozwiązania szklane do fasad, okien i wnętrz. Warto wyróżnić szkło niskoemisyjne ECLAZ®, wysokoselektywne szkło przeciwsłoneczne z rodziny COOL-LITE®, szeroki wachlarz nowoczesnych produktów do wnętrz, takich jak szkło ekstra białe DIAMANT®, szkło do kabin prysznicowych TIMELESS®, szkło ornamentowe, lakierowane, gamę luster srebrnych, w tym lustro bezpieczne MIRALITE® EASYSAFE, oraz szkło z efektem lustrzanym MIRASTAR® i MIRASTAR® REFLECT. Wśród produktów specjalnych na uwagę zasługuje linia szkła laminowanego STADIP®, szkło przyjazne ptakom 4BIRD® oraz szkło bazowe o zredukowanym śladzie węglowym ORAE®.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym Biuro prasowe
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do
Dom Lampy w dobrym świetle – dobór opraw, a wysokie przeszklenia
2024-07-30 | 17:00

Lampy w dobrym świetle – dobór opraw, a wysokie przeszklenia

Okazałe przeszklenia to symbol nowoczesnej architektury, a ich zastosowanie zyskuje na popularności również w budownictwie mieszkaniowym. To otwarcie na otaczający krajobraz, więcej
Dom Belki nadprożowe H+H – prosty sposób na ciepłe mury i szybką budowę
2024-07-30 | 17:00

Belki nadprożowe H+H – prosty sposób na ciepłe mury i szybką budowę

Belki nadprożowe H+H to idealne uzupełnienie konstrukcji murowej. W porównaniu do wylewanych na miejscu nadproży żelbetowych zastosowanie rozwiązań systemowych oznacza przyspieszenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.