ASTRA RUSZA NA PODBÓJ STREAMINGÓW
ASTRA RUSZA NA PODBÓJ STREAMINGÓW
Astra to odważna dziewczynka, która nie zawaha się wyruszyć w kosmos, by ratować siostrę. Równie śmiało po uznanie widzów ruszają twórcy animowanego filmu „Astra”, tym razem zachęcając do wysłuchania muzycznej strony animacji. Syntezatorowe dźwięki, które autor muzyki Piotr Kubiak, zaczerpnął z lat 70. XX w., stały się dodatkowym bohaterem w opowieści o sile siostrzanej miłości. Ścieżkę dźwiękową można znaleźć m.in. na Spotify, Amazon Music, Apple Music czy Tidal.
Nowy film Michała Łubińskiego, zrealizowany w technice lalkowej, jest uniwersalną historią o siostrzanej miłości, wielkich przygodach i nieuniknionych trudnościach życia. Główną bohaterką animacji jest 6-letnia Astra, która próbuje powstrzymać siostrę przed udziałem w niebezpiecznej misji. Kiedy jednak Anna potrzebuje pomocy, mała dziewczynka bez wahania sama wyruszy w kosmos.
Muzykę i dźwięk do opowieści o Astrze stworzył Piotr Kubiak – doświadczony kompozytor, muzyk i realizator dźwięku, który w swoim dorobku ma m.in. wielokrotnie nagradzaną animację „Praktyczny Pan” czy „Ucieczkę” Jarosława Konopki. Kubiak jest też współwłaścicielem domu produkcyjnego Playade.
– Muzycznym założeniem projektu była stylistyka nawiązująca do amerykańskich filmów sci-fi i przygodowych z lat 80. i 90., czyli kultowych filmów z mojego i jak się okazuje również z dzieciństwa reżysera Astry – Michała Łubińskiego. W trakcie pracy nad brzmieniem powędrowałem w stronę syntezatorowych lat 70. i tak powstała stylistyka muzyki do Astry – opowiada Piotr Kubiak i dopowiada, że kiedy po wielu dniach pracy nad muzyką, znalazł brzmienie pierwszej sceny, kolejne ujęcia komponowały się same.
Początkowo muzyka miała być jedynie uzupełnieniem opowieści. Jednak finalnie do 15-minutowej animacji trafiło ponad 13 minut muzyki, która z tła stała się dodatkowym bohaterem historii o Astrze. Atmosferę kosmicznej przygody głównej bohaterki oddaje syntezatorowa muzyka lat 70. ubiegłego stulecia, której poszczególne partie melodyczne nie zostały po nagraniu komputerowo wyrównane. Prace nad utworami trwały niemal do ostatniej chwili.
Ścieżkę dźwiękową można znaleźć m.in. na Spotify, Amazon Music, Deezer, Qobuz, Apple Music, Tidal, Youtube Music, Napster.
– Chcemy żeby, jak najwięcej osób poznało historię Astry i jej przygody. A muzyka Piotra Kubiaka jest świetną klamrą, która spina całość tej opowieści, buduje napięcie i komentuje obraz. I dlatego zdecydowaliśmy się udostępnić ją na platformach streamingowych, żeby o Astrze usłyszeli także fani syntezatorowych brzmień – mówi Robert Banasiak, Dyrektor Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA we Wrocławiu, producent filmu.
TWÓRCY:
Tytuł albumu: Soundtrack From Animated Short „Astra”
Reżyser: Michał Łubiński
Kompozycja i wykonanie muzyki oryginalnej: Piotr Kubiak
Mix I mastering: Piotr Kubiak / Playade
©2022 CeTA, Polar Studio, EC1 Łódź, Michał Łubiński, Cinelight
Ścieżka dźwiękowa została wydana we współpracy z GAD Records.
Film „Astra” dofinansowano ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Realizacja zdjęć odbyła się w hali zdjęciowej Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA, które jest producentem filmu. Koproducentami filmu są: Polar Studio, Cinelight oraz EC1 Łódź - Miasto Kultury. Producentem wykonawczym i polskim dystrybutorem filmu jest MOMAKIN. Międzynarodowym agentem sprzedaży jest Radiator IP Sales.
__
MOMAKIN łączy świat twórców filmów animowanych z międzynarodowym rynkiem produkcji, dystrybucji i promocji. Specjalizuje się w zakresie projektów w stop motion. Wspiera animacje na każdym etapie ich rozwoju: od planowania i finansowania po dystrybucję. Prowadzi agencję talentów, inicjuje i realizuje projekty filmowe w Polsce i na świecie. Zajmuje się edukacją i profesjonalizacją branży filmowej. Jest organizatorem ANIMARKT Stop Motion Forum – jedynego na świecie wydarzenia branżowego poświęconego animacji poklatkowej.
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) we Wrocławiu jest państwową instytucją kultury, podległą Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz sukcesorem Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu. CeTA to miejsce umożliwiające realizację produkcji filmowych i telewizyjnych. Działalność instytucji obejmuje także edukację oraz profesjonalizację zawodową.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.
Muzyka
Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.