Komunikaty PR

Atrium Biała wspiera Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2022-03-30  |  10:08
Biuro prasowe

2 kwietnia przypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, którego głównym przesłaniem jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Na potrzeby osób z autyzmem oraz sytuację rodzin, których dotyka ta diagnoza, zwraca uwagę inicjatywa białostockiego oddziału Krajowego Towarzystwa Autyzmu, w którą zaangażowało się Atrium Biała. W ramach niej w sobotę, 2 kwietnia, w galerii odbędzie się akcja informacyjna na temat autyzmu.

 

Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W ramach obchodów realizowane są liczne inicjatywy na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin. Co roku Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Białymstoku przeprowadza akcję „Zaświeć się na niebiesko” (Light it up blue). W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Każdy może wyrazić swoje poparcie - oświetlając budynek na niebiesko, dodając niebieski kolor do ubrania, wystawiając niebieskie lampki w oknach – możliwości jest wiele. W geście wsparcia z osobami z autyzmem, w tym dniu również wiele budynków w Białymstoku będzie podświetlonych na niebiesko.

 

Przy tej okazji w sobotę, 2 kwietnia, w godzinach 12.00-20.00, w centrum handlowym Atrium Biała, odbędzie się akcja informacyjna na temat autyzmu, skierowana do klientów oraz mieszkańców Białegostoku. Jej celem jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania osób w spektrum autyzmu oraz pomoc w zrozumieniu potrzeb i trudności związanych z tym zaburzeniem. W trakcie sobotniej akcji zaplanowano także różne atrakcje dla dzieci: malowanie twarzy, pokazy magika, kącik sensoryczny, zajęcia plastyczne. Akcję przeprowadzą pracownicy białostockiego KTA na zaaranżowanym stanowisku, znajdującym się na parterze, naprzeciwko sklepu Reserved.

 

- Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to wyjątkowa okazja do tego, aby poszerzyć wiedzę na temat funkcjonowania osób z autyzmem oraz dostrzec ich potrzeby. Istnieje wiele barier i ograniczeń, które wciąż jeszcze utrudniają im swobodną codzienną aktywność. Z myślą o nich wprowadziliśmy w Atrium Biała tzw. ciche godziny, umożliwiając im w ten sposób zrobienie zakupów w komfortowych warunkach. Codziennie, na godzinę na pasażach galerii, całkowicie lub częściowo są wyłączane muzyka oraz oświetlenie - mówi Justyna Doroszkiewicz, dyrektor Atrium Biała, i dodaje – Mamy nadzieję, że tego typu inicjatywy, jak ta sobotnia, pomogą białostoczanom oswoić trudny temat jakim jest autyzm, a także zrozumieć świat i szczególne potrzeby osób z autyzmem.

 

Współpraca przy organizacji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu jest częścią programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

 

Poza galerią, współorganizatorami sobotniego wydarzenia są Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Białymstoku oraz placówki działające na rzecz dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu: Białostocka Grupa Wsparcia Dla Rodziców Dzieci z Autyzmem i Zespołem Aspergera, Dzienny Dom Pomocy "Dobre Miejsce" w Czeremsze, Fundacja Krajowego Towarzystwa Autyzmu „WIEM I POMAGAM”, Fundacja Przystanek Autyzm, Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna "Rozwiń Skrzydła", Niepubliczna Szkoła Podstawowa "BARWA", Ośrodek Szkolno-Terapeutyczno-Opiekuńczy Dla Dzieci i Młodzieży ze Spektrum Autyzmu, Przedszkole Samorządowe nr 58 Integracyjne im. Jana Wilkowskiego w Białymstoku, Przedszkole Terapeutyczne „Zaczarowany Zakątek”, Szkoła Podstawowa Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Białymstoku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej Biuro prasowe
2024-10-04 | 12:30

„Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej

PZU rusza z kampanią prewencyjną poświęconą profilaktyce onkologicznej, by zachęcić Polaków do zadbania o to co w życiu najważniejsze, czyli o zdrowie swoje
Zdrowie Marka alessandro wspiera Różowy Październik
2024-10-04 | 09:20

Marka alessandro wspiera Różowy Październik

    Marka alessandro wspiera Różowy Październik i przeznacza 20 proc. ze sprzedaży różowego lakieru HAPPY PINK na rzecz Fundacji OnkoCafe razem
Zdrowie Leczenie alignerami - jak osiągnąć najlepszy rezultat?
2024-10-04 | 09:00

Leczenie alignerami - jak osiągnąć najlepszy rezultat?

Przezroczyste nakładki zrewolucjonizowały podejście do leczenia ortodontycznego, zapewniając skuteczną, komfortową i dyskretną alternatywę dla tradycyjnych aparatów na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.