Komunikaty PR

Babka ziemniaczana - przepis

2022-04-09  |  01:00
Biuro prasowe

Babka ziemniaczana

Składniki

2,5 kg ziemniaków (najlepiej mączystych)

2 średnie cebule

250 g sera żółtego Aldamer MSM Mońki (startego na tarce o grubych oczkach)

2 łyżki mąki ziemniaczanej

2 łyżki oleju

2 jajka

1 szklanka gorącego mleka

majeranek

sól, pieprz

 

PRZYGOTOWANIE

  1. Obierz ziemniaki, umyj je. Podziel na pół. Jedną połowę zetrzyj na tarce lub wrzuć do maszyny i je przetrzyj. Drugą połowę ugotuj.
  2. Ziemniaki porcjami lekko odsącz na sitku. Chodzi o to, żeby w masie nie było za dużo wody. Bierzesz drugą miskę, kładziesz na niej sitko i lekko odsączasz wodę. Pulpa do drugiej miski, ale nie wylewaj płynu, poczekaj aż na dnie zbierz się skrobia. W tym czasie przejdź do kroku 3. Dodaj ugotowane ziemniaki przeciśnięte przez praskę.
  3. Pokrój boczek w kosteczkę i wrzuć na patelnię, gdy tłuszcz zacznie się wytapiać, dodaj cebulkę (także pokrojoną w kostkę) i zeszklij. Zagotuj także szklankę mleka.
  4. Zlej powoli płyn z odsączania, a skrobię, która została na dnie dodaj do ziemniaków. Wszystko zalej gorącym mlekiem, przemieszaj i dorzuć zawartość patelni.
  5. Poczekaj, aż lekko przestygnie dodaj start żółty ser, olej, sól i pieprz do smaku oraz majeranek (dużo majeranku – ok 1/3 standardowej paczki). Na końcu wrzuć jajka, dokładnie wymieszaj, a następnie masę przełóż do formy.
  6. Włóż babkę do piekarnika na 160 stopni na 45 min, następnie zwiększ temperaturę do 180 i znowu piecz 45 minut.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Rozgrzewające napary i dania z Dalekiego Wschodu! Biuro prasowe
2024-10-07 | 13:05

Rozgrzewające napary i dania z Dalekiego Wschodu!

Jesień to czas, gdy szukamy ciepła nie tylko w przytulnych swetrach i kocach, ale także w smakach, które rozgrzeją nas od środka. Jeżeli chodzi o kulinarną podróż po ciepłe,
Żywienie Ciasteczka neapolitańskie w jesiennych barwach
2024-10-07 | 01:00

Ciasteczka neapolitańskie w jesiennych barwach

Jesień to czas, gdy natura maluje świat ciepłymi kolorami, a my chętniej sięgamy po słodkości, które idealnie pasują do długich wieczorów pod kocem z kubkiem aromatycznej
Żywienie Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy
2024-10-04 | 09:45

Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy

Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.