Komunikaty PR

Baby! Ach, te Baby… Ostatni w tym sezonie Krakowski Salon Poezji w Łodzi

2024-06-11  |  12:00
Biuro prasowe

Baby! Ach, te Baby…

Ostatni w tym sezonie Krakowski Salon Poezji w Łodzi

 

 

Jesień życia może być zarówno zabawna, jak i wzruszająca – przekonują twórcy Krakowskiego Salonu Poezji w Łodzi. Podczas ostatniego w tym sezonie spotkania z poezją w Teatrze Muzycznym w Łodzi artyści przeniosą słuchaczy w świat pełen nostalgii i refleksji. W niedzielę o godz. 12:00 Teresa Makarska, Zofia Uzelac i Bronisław Maj, słowami poetów celebrować będą dojrzałość w jej najpiękniejszych odsłonach, a muzyczną oprawę wydarzenia zapewni akordeonista Jakub Sofiński.

Poezja pełna pochwały starości, melancholii i mądrości, przypomni widzom, jak piękne i złożone może być życie na jego późniejszych etapach. Twórczość wybitnych poetów ożyje w interpretacjach Teresy Makarskiej, Zofii Uzelac i Bronisława Maja, a widzowie usłyszą między innymi wiersze: „Dytyramb na cześć teściowej” Tadeusza Różewicza, „Kilkunastoletnia” Wisławy Szymborskiej, „Stara Kobieta” Anny Świrszczyńskiej czy „Bezczas” Julii Hartwig.

– Ta poetycka podróż przez różne oblicza starości będzie jak spotkanie z dawno niewidzianymi przyjaciółmi – pełna wspomnień i refleksji nad życiem – mówią organizatorzy Krakowskiego Salonu Poezji w Łodzi.

Teresa Makarska to polska aktorka teatralna i filmowa, absolwentka Wydziału Aktorskiego PWSFTviT im. L. Schillera w Łodzi. Jest związana z Teatrem Nowym w Łodzi, gdzie występuje jako aktorka gościnna. Była uhonorowana wieloma nagrodami, w tym Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Zofia Uzelac jest aktorką filmową, telewizyjną i teatralną, a także wykładowczynią PWSFTviT w Łodzi, a w latach 2002–2008 i 2012–2020 pełniła funkcję dziekana Wydziału Aktorskiego. Była aktorką Teatru Powszechnego w Łodzi i Teatru im. S. Jaracza w Łodzi. Została uhonorowana m.in. Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Nadzwyczajną Złotą Maską.

Poezję, tradycyjnie już, dopełni muzyka. Tym razem recytatorom towarzyszyć będzie Jakub Sofiński, akordeonista, student Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Laureat konkursów muzycznych, otrzymał m.in. Stypendium Artystyczne Marszałka Województwa Łódzkiego oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Aktywnie uczestniczy w sesjach Musica Moderna, angażując się zarówno jako wykonawca, jak i kompozytor.

Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na ostatni, czerwcowy Krakowski Salon Poezji w niedzielę 16 czerwca o godz. 12.00. Bilety można kupić online lub w kasie teatru bezpośrednio przed wydarzeniem. Koszt jednej wejściówki to 10 złotych.

Kolejne wydarzenia z cyklu Teatr Muzyczny w Łodzi zaplanował już w nowym sezonie, m.in. 20 października, 17 listopada i 15 grudnia 2024 r..

Partnerem Głównym spotkań w ramach Krakowskiego Salonu Poezji w Łodzi jest PKO Bank Polski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr Night Fever Dinner Show w Manuarte Biuro prasowe
2024-06-27 | 11:00

Night Fever Dinner Show w Manuarte

Restauracja Manuarte w Manufakturze zaprasza w niesamowitą podróż przez świat tańca, smaku i najlepszej zabawy. W odmienionej przestrzeni klubowej na piętrze zabytkowego budynku
Teatr DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE
2024-06-27 | 10:00

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE PIERWSZY SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE   Siedem premier, wznowienia po dostosowaniu spektakli do możliwości nowych scen,
Teatr „Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze
2024-06-17 | 16:00

„Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze

Już 26 czerwca na deskach warszawskiego Teatru Dramatycznego odbędzie się premiera „Mahamaya Electronic Devices”, spektaklu autorstwa uznanego dramatopisarza i laureata Paszportu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.