Komunikaty PR

Badanie Samsung: Polacy nie chcą marnować jedzenia. Oto sposoby, jak temu zapobi

2021-06-24  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

Badania przeprowadzone przez Samsung dowodzą, że Polacy nie chcą marnować jedzenia, a od nowoczesnych technologii oczekują wsparcia w tym dążeniu.* Co możemy zrobić, aby zredukować liczbę odpadów w gospodarstwie domowym? Gdzie kończy się nasza odpowiedzialność, a wkracza technologia? Badania komentuje dr Monika Hoffmann – technolog żywności i żywienia.

Marnowanie żywności to ogromny problem dotykający większości państw na świecie, a do którego w znacznym stopniu przyczyniają się gospodarstwa domowe. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, aż 39% naszych zakupów spożywczych wyrzucamy do kosza. Te dane są zatrważające i skłaniają do poważnego zastanowienia się nad sposobami na lepszą organizację przestrzeni i życia domowego, w tym planowania zakupów i przechowywania żywności. Badania dowiodły jednocześnie, że aż 70% Polaków chciałoby ograniczyć marnowanie jedzenia w swoich gospodarstwach, co w perspektywie przyszłości napawa optymizmem. Od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od przejrzenia zapasów i zaplanowania listy zakupów pod kątem przygotowania konkretnych posiłków. W przypadku produktów wymagających przechowywania w warunkach chłodniczych, warto też upewnić się, że mamy wystarczającą ilość miejsca w lodówce. Wkładając zakupy do szafek czy chłodziarek przesuńmy te, których trwałość jest krótsza, tak by były w zasięgu ręki i zostały szybko zużyte. Ważne jest też rozmieszczenie produktów w lodówkach, zgodne z przeznaczeniem poszczególnych stref, które różnią się temperaturą czy też wilgotnością. Dzięki dopasowaniu warunków przechowywania do rodzaju żywności, wydłużymy jej świeżość i chętniej wykorzystamy ją do przygotowania posiłków – mówi dr Monika Hoffmann, technolog żywności i żywienia.

Dzięki rewolucyjnej technologii SpaceMax™ lodówki Samsung oferują większą przestrzeń do przechowywania. Zastosowanie specjalnego systemu izolacji pozwoliło zmniejszyć grubość ścianek urządzenia pozostawiając więcej miejsca na produkty spożywcze. Co więcej, przestrzeń w lodówce została idealnie rozplanowana. Nowe półki zaprojektowano tak, aby swobodnie można było na nich ustawiać naczynia i pojemniki o różnych kształtach i wielkości. Półki te możemy swobodnie wsuwać i wysuwać, gdy sięgamy po głębiej schowane składniki do naszych potraw, dzięki czemu niczego nie przeoczymy i łatwiej nam będzie przypilnować terminów przydatności do spożycia. Nowe lodówki Samsung Side by Side oferują aż do 652l pojemności do przechowywania żywności i napojów, dzięki czemu o wiele łatwiej jest zorganizować miejsce na produkty, a następnie je odnaleźć. Cool Select Plus to aż 5 inteligentnych trybów pracy do wyboru, w tym tryb umożliwiający zamianę zamrażarki w chłodziarkę. To gwarancja jeszcze bardziej elastycznej przestrzeni, którą możemy dopasować do bieżących potrzeb.

Technologie przeciw marnowaniu żywności

84% Polaków uważa, że nowoczesne lodówki pomogą im ograniczyć marnowanie produktów spożywczych. Za doskonałe efekty przechowywania odpowiadają specjalnie skonstruowane szuflady i komory gwarantujące optymalne ustawienie temperatury dla danych grup produktów. To od nas zależy czy produkty spożywcze będziemy wykorzystywać w sposób optymalny, ale dzięki wsparciu technologii możemy wyrzucać znacznie mniej jedzenia.

Niska temperatura przechowywania żywności wydłuża jej trwałość, a niektóre produkty takie jak mięso czy ryby, a także owoce i warzywa mogą utrzymać wysoką jakość nawet przez dłuższy czas, gdy zapewnimy im optymalne warunki przechowywania. Miejscem przeznaczonym dla mięsa są najczęściej dolne części lodówki, w których panuje najniższa temperatura. Nowoczesne lodówki wyposażone są w szuflady umożliwiające uzyskanie temperatury w granicach 0 do -1°C, co jest optymalną temperaturą do przechowywania surowego mięsa czy ryb i pozwala na ich dłuższe niż standardowe przechowywanie przy zachowaniu wysokiej jakości. Z kolei owoce i warzywa zachowują dłużej świeżość, gdy przechowywane są w przestrzeniach o podwyższonej wilgotności, co zapewnia ich jędrność i atrakcyjny wygląd – dodaje ekspertka.

Wyróżnikiem innowacyjnych lodówek Samsung są technologie wydłużające świeżość produktów. Dzięki nim zyskujemy pewność, że podczas przygotowywania codziennych posiłków w domowym zaciszu korzystamy ze zdrowych i smacznych składników. Komora Zero Optimal Fresh+ pozwala na dwa różne sposoby wykorzystania przestrzeni. Lewa część z niższą temperaturą (np. -1°C) będzie idealna do przechowywania mięsa, wędlin oraz ryb, a prawa, z wyższą temperaturą (np. 1°C), jest znakomita dla owoców i warzyw. W szufladzie Humidity Fresh+ panują natomiast idealne warunki do przechowywania owoców i warzyw. Prosta regulacja wilgotności dostosuje jej optymalny poziom do przechowywania owoców (do 70% wilgotności) lub warzyw (do 80% wilgotności) dzięki czemu pozostaną chrupkie i soczyste. Dedykowane przestrzenie w lodówce zostały skonstruowane w taki sposób, aby zadbać o nasze produkty, a także usprawnić pracę w kuchni.

 

Monika Hoffmann - dr inż., adiunkt dydaktyczny w Katedrze Żywności Funkcjonalnej i Ekologicznej na SGGW. Główne obszary działalności naukowej to żywność specjalnego przeznaczenia żywieniowego; projektowanie produktu żywnościowego; towaroznawstwo żywności przetworzonej, technologia produktów pochodzenia roślinnego; żywność funkcjonalna, nowa żywność, znakowanie żywności.

 

 

*Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-54 lat N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI.

**Przykładowe warunki dla temperatury chłodziarki 1°C. Temperatura w lewej strefie jest obniżona o 2°C względem tej ustawionej w całym urządzeniu. Ustawienia temperatur w strefach są zależne od ogólnych ustawień chłodziarki.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.