Bądź bliżej pszczół z każdym codziennym wyborem
W Polsce żyje około 470 gatunków pszczół oraz dziesiątki innych gatunków owadów zapylających. Wiele z nich wciąż znajduje się na liście gatunków zagrożonych. Marka Foxy nawiązała współpracę z włoską firmą 3Bee opracowującą technologie monitorowania, ochrony i regeneracji bioróżnorodności oraz tworzącą jej oazy na terenie całej Europy. Wybierając produkty Foxy dokonujemy odpowiedzialnego oraz wspierającego środowisko wyboru, który pozwala na bliskość z zapylaczami.
Każdego dnia podejmujemy nawet ok. 35 000 tys. decyzji. Niektóre z nich, choć z pozoru wydają się drobne, mogą pośrednio wpływać na dużo bardziej złożone zagadnienia. Jednymi z takich wyborów są te, które podejmujemy podczas zakupów. Coraz częściej zresztą stojąc przed sklepową półką bierzemy pod uwagę nie tylko cenę i jakość produktu, ale także wartości, jakimi kieruje się jego producent oraz inicjatywy, które wspiera.
Wszystkie produkty Foxy są produkowane w sposób odpowiedzialny. Dzięki działaniom takim jak korzystanie jedynie z czystej energii czy zrównoważone pozyskiwanie surowców, chcemy wspierać ekosystem i bioróżnorodność oraz umożliwić konsumentom podejmowanie takich decyzji zakupowych, które będą zgodne z ich wartościami. Stąd też chcemy budować świadomość problemów środowiskowych, jak dobrostan zapylaczy oraz podejmować proaktywne działania m.in. nawiązując współpracę z 3Bee oraz dedykując projektowi całą linię produktową – tłumaczy Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu Foxy.
Co w ulu piszczy
Foxy postawiło na ochronę pszczół i różnorodności biologicznej, wspierając włoską firmę 3Bee w ogólnoeuropejskim wieloletnim projekcie. Pszczelarze będący częścią inicjatywy, dzięki korzystaniu z technologii Hive-Tech mogą w czasie rzeczywistym monitorować temperaturę, natężenie dźwięku, poziom wilgotności oraz masę miodu w ulach, dzięki czemu są w stanie natychmiast reagować.
Waga pokazuje ile miodu zebrały pszczoły, ale również czy np. spożywają więcej pokarmu niż przynoszą, a pszczelarz może zdecydować, czy rodzinie grozi głód i trzeba ją podkarmić. Temperatura pozwala zaobserwować, kiedy pszczela rodzina zaczyna oraz przestaje się rozwijać. Z kolei w przypadku zaalarmowania o wysokiej wilgotności, która może prowadzić do sfermentowania zapasów, ul można po prostu przewietrzyć. Wahania w natężeniu dźwięku informują mnie o tym, że pszczoły są zaniepokojone i potencjalnie może się dziać z nimi coś niedobrego – wymienia Monika Wojciechowska, pszczelarka korzystająca z technologii 3Bee sponsorowanych przez Foxy.
W ramach współpracy powstała dedykowana linia Foxy Love the Bee, w skład której wchodzą ręcznik kuchenny oraz papier toaletowy.
Warto zwracać uwagę na wysiłki firm, które decydują się na wspieranie konkretnych prośrodowiskowych inicjatyw. Foxy i 3Bee tworzą niesamowite rzeczy, które realnie wspierają mnie jako pszczelarza oraz przekładają się na dobrostan pszczół. Stworzenie dedykowanej inicjatywie linii Foxy Love the Bee to również ważny element zwracający uwagę na sytuację zapylaczy – podkreśla Monika Wojciechowska.
Wszystkie papiery toaletowe oraz ręczniki kuchenne marki Foxy są produkowane z celulozy, która pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych upraw i kontrolowanych źródeł, a przy jej przetwarzaniu wykorzystywana jest wyłącznie energia ze źródeł odnawialnych. Opakowania produktów Foxy są wykonane z plastiku, który w 50% pochodzi z recyklingu i w 100% nadaje się do ponownego przetworzenia. Produkty dostępne są w szerokiej dystrybucji w całym kraju.
Więcej informacji na temat linii produktów Foxy Love The Bee: www.foxy.eu/pl/3-bee/
Dodatkowe informacje o firmie 3Bee: https://www.3bee.com

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.