Komunikaty PR

Bakalie w diecie biegacza

2020-05-28  |  17:55

Podczas treningu biegowego traci się cenne minerały i witaminy. Dlatego też biegacze zwracają szczególną uwagę na swoją dietę. Sposób żywienia osoby, która regularnie uprawia sport, powinien więc obfitować w produkty nieprzetworzone i bogate w cenne składniki odżywcze.

W diecie biegacza bardzo ważne są posiłki tzw. okołobiegowe. Oznacza to, iż tak samo istotne jest to, co zje przed, jak i po treningu. Smacznymi sprzymierzeńcami w tej sytuacji okazują się bakalie oraz proteinowe batony. Są one zdrową i szybką przekąską, doskonale uzupełniającą dietetycznie jadłospis.

Orzechy dla biegacza

W posiłkach okołobiegowych powinny znaleźć się produkty bogate w białko, węglowodany oraz tłuszcze. To bardzo ważne, szczególnie w biegach długodystansowych, podczas których traci się najwięcej powyższych makroskładników. W tej sytuacji idealnie sprawdzą się orzechy włoskie. Znajduje się w nich dobrze przyswajalne białko oraz kwasy omega 3 i omega 6. Biegacze powinni w swojej diecie uwzględnić także orzechy laskowe. Mają one działanie antybakteryjne i przeciwzapalne, natomiast dzięki zawartości witaminy E, wspomagają układ sercowo-naczyniowy.

Suszone owoce dla biegacza

Dobrze, gdy sportowcy będą mieć pod ręką również suszone owoce. Spożycie np. 100 g daktyli, pozwala na zaspokojenie połowy dziennego zapotrzebowania na potas. Biegacze powinni też sięgać po rodzynki i morele szczególnie przed treningiem, gdyż znajduje się w nich duża zawartość węglowodanów. Suszone morele są również zalecane, ze względu na obecność beta karotenu, czyli prowitaminy A, która wspiera działanie układu odpornościowego.

Baton zawsze pod ręką

Świetnym rozwiązaniem dla biegaczy są tzw. batony sportowe. Obfite w orzechy i bakalie, stanowią pyszną przekąskę. Warto wybierać te, które są bez konserwantów oraz wspomagaczy smaku. Przed treningiem idealny będzie więc baton z naturalną guaraną, która stymuluje organizm podczas wysiłku. W regeneracji po-treningowej wspomogą te, w których znajdziemy m.in. koncentrat białka serwatkowego. Doskonały będzie także  baton z dodatkiem kakao, który jest bogaty w magnez zapobiegający skurczom mięśni.

Osoba trenująca musi mieć na uwadze to, że każdy posiłek powinien służyć regeneracji oraz dostarczaniu energii. Nie bez przyczyny, mawia się, iż dieta to połowa sportowego sukcesu. Bakalie w codziennym jadłospisie biegaczy są więc doskonałą przekąską ,,przed’’, jak i ,,po” ćwiczeniach.

Wszystkie bakalie dostępne są na stronie: bakalsklep.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jarmark lokalnych produktów Żuławskie Smaki w CH Osowa Biuro prasowe
2020-07-02 | 16:58

Jarmark lokalnych produktów Żuławskie Smaki w CH Osowa

W najbliższy piątek i sobotę, 3 i 4 lipca, odbędzie się pierwszy po długiej przerwie jarmark lokalnych producentów Żuławskie Smaki w CH Osowa. Wystawcy z Żuław zaprezentują swoje
Żywienie Nowość! Linia wegańskich soków i smoothies HPP marki Eisberg
2020-07-02 | 10:10

Nowość! Linia wegańskich soków i smoothies HPP marki Eisberg

Marka Eisberg nie przestaje zaskakiwać swoich Klientów. Niedługo po wprowadzeniu do oferty linii BIO sałat, przyszła kolej na następne nowości. Tym razem smakosze i zwolennicy
Żywienie Ser żółty - dlaczego warto mieć go zawsze w domu?
2020-07-01 | 09:16

Ser żółty - dlaczego warto mieć go zawsze w domu?

Ser żółty.  Każdy z nas zjada go rocznie ok. 12-13 kg. Sery typu holenderskiego, typu szwajcarskiego – rodzime mleczarnie dostarczają nam szeroki wachlarz propozycji. Nic

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ewa Szabatin: Nie zaszczepiłam się na grypę i nie zaszczepię się na koronawirusa. Wierzę, że na niego nie zachoruję

Tancerka sceptycznie podchodzi do pomysłu wdrożenia szczepień ochronnych przeciwko koronawirusowi. Jej zdaniem szczepionka – w której poszukiwanie zaangażowanych jest obecnie wiele firm farmaceutycznych – może okazać się niebezpieczna. Skutki tego typu leczenia są bowiem nieznane i trudne do przewidzenia. Według Ewy Szabatin najważniejsze jest, żeby w sytuacjach kryzysowych wykazywać się zdrowym rozsądkiem i nie ufać wszystkim informacjom podawanym przez media.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Problemy społeczne

Zainteresowanie koloniami i obozami kilkukrotnie mniejsze niż rok temu. Ze zorganizowanego wypoczynku skorzysta 240 tys. dzieci

Obawa przed koronawirusem i problemy finansowe sprawiają, że rodzice masowo rezygnują z wysyłania dzieci na kolonie i obozy. – Jeszcze w marcu mieliśmy sprzedanych w branży 40–50 proc. miejsc. Teraz, jeżeli osiągniemy sprzedaż na poziomie 20 proc. tego co w ubiegłym roku, będzie to można uznać za sukces – ocenia Krzysztof Maziński z Biura Usług Turystycznych BUT, przedstawiciel Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej. Z szacunków MEN wynika, że w 2019 roku ze zorganizowanego wypoczynku skorzystało 1,3 mln uczniów, w tym roku będzie to zaledwie 240 tys.

Sport

Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

Z roku na rok polskie góry cieszą się coraz większym zainteresowaniem turystów. Tatrzańskimi szlakami podczas ubiegłorocznych wakacji wędrowało blisko 1,7 mln osób – wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego. Branża turystyczna spodziewa się, że w wakacje 2020 padnie nowy rekord. Do pieszych wycieczek po górach należy się jednak odpowiednio przygotować. Joanna Stępińska, przewodniczka tatrzańska i ambasadorka kampanii edukacyjnej Trzeźwo Myślę, podpowiada, jak to zrobić. Tłumaczy też, dlaczego w górach najważniejsze jest zachowanie rozwagi i uważności.