Bezpieczeństwo najważniejsze dla osób decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Pacjenci rozważający zabiegi korekcji wad wzroku mają obawy, które często wynikają z braku wystarczającej wiedzy. Samemu pacjentowi ciężko jest ocenić, czy jego stan zdrowia i wada wzroku pozwalają na przeprowadzenie zabiegu. Chorzy obawiają się powikłań, utraty wzroku, bólu oraz długiego czasu rekonwalescencji. Możliwość rozmowy z lekarzem chirurgiem przed wykonaniem zabiegu jest kluczowa dla poczucia bezpieczeństwa pacjenta.
– W Optegra stawiamy właśnie na bezpośrednią komunikację pacjenta z lekarzem chirurgiem, która ma miejsce w trakcie wizyty kwalifikacyjnej do zabiegu. Takie spotkanie i rozmowa pozwalają rozwiać wszelkie wątpliwości pacjenta, zbudować zaufanie i pewność co do efektów planowanego zabiegu – mówi Agnieszka Szpara, prezes zarządu sieci klinik Optegra.
Bezpieczeństwo to priorytet
Zabiegi z zakresu laserowej korekcji wzroku oferuje dziś wiele placówek. Eksperci radzą, aby przed jej wyborem zapoznać się z tym, co konkretnie ona oferuje, m.in. z technologiami i urządzeniami, jakie stosuje w zabiegach, oraz akredytacjami, jakie posiada. Chodzi m.in. o certyfikat spełnienia wymagań normy ISO 9001, który świadczy o wysokiej jakości oferowanych usług, oraz normy ISO/IEC 27001, który potwierdza, że w placówce funkcjonuje System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. W klinikach Optegra przyznane certyfikaty obejmują następujące obszary: świadczenie usług okulistycznych dla dorosłych pacjentów w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz lecznictwa szpitalnego i chirurgii jednego dnia, kwalifikację i wykonywanie zabiegów: laserowej korekcji wzroku, korekcji starczowzroczności, stożka rogówki, iniekcji doszklistowych oraz innych drobnych zabiegów okulistycznych.
– Przy okazji kwalifikacji do zabiegu korekcji wzroku warto poprosić o pokazanie urządzeń i gabinetu zabiegowego, zapytać o sprzęt, personel medyczny lub obsługę placówki. Pamiętajmy, że zgodnie z wytycznymi Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich lasery powinny być stacjonarne, zarejestrowane dla danego ośrodka. Cała aparatura technologiczna musi być prawidłowo konserwowana, a platformy laserowe regularnie serwisowane przez producenta i kalibrowane zgodnie z procedurami użytkowania. Wymagane jest także posiadanie zasilania rezerwowego dla lasera. Wszystko to jest potrzebne, by zapewnić pacjentowi bezpieczeństwo – podkreśla Agnieszka Szpara.
Kompetencje chirurga na wagę złota
O jakości wybranej placówki medycznej świadczy również to, czy spełnia ona standardy branżowe, takie jak nowe Wytyczne Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich. Kilka z nich dotyczy chirurgów refrakcyjnych, którzy powinni być zarejestrowani w profesjonalnych stowarzyszeniach krajowych (Sekcji Chirurgii Refrakcyjnej Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich lub Polskiego Towarzystwa Okulistycznego) lub międzynarodowych (np. ESCRS, Europejskim Towarzystwie Chirurgów Zaćmy i Refrakcji).
Zgodnie z wytycznymi chirurg powinien posiadać kompetencje teoretyczne i praktyczne, które zostały potwierdzone certyfikatami ukończonych szkoleń chirurgicznych z technik refrakcyjnych oraz zatwierdzone przez dyrektora medycznego danego ośrodka refrakcyjnego. Dodatkowo według standardów branżowych chirurg powinien podejmować ustawiczne kształcenie medyczne teoretyczne i praktyczne w zakresie chirurgii refrakcyjnej w ramach kursów doszkalających i konferencji naukowych.
Nowoczesne technologie gwarancją bezpieczeństwa
Równie ważne jak przygotowanie kadrowe jest także wyposażenie kliniki. Wszystkie ośrodki Optegra wyposażone są w dwa lasery, co daje możliwość przeprowadzania zaawansowanych technologicznie procedur, w tym Smile® i Presbyond® w każdej z klinik. Te najnowsze metody zabiegów laserowych to efekt inwestycji poczynionych przez firmę zarówno w sprzęt i oprogramowanie, jak i szkolenie personelu medycznego.
Zabieg Smile® (Lenticule Extraction Small Incision) to metoda uznawana za złoty standard chirurgii refrakcji. Zaawansowane lasery femtosekundowe zapewniają pacjentom większe bezpieczeństwo oraz skracają czas rekonwalescencji. Charakteryzuje je minimalna inwazyjność: wystarczą 2–4-milimetrowe nacięcia i minimalne naruszenie powierzchni rogówki. To szczególnie korzystne dla pacjentów, którzy chcą szybko wrócić do aktywności po zabiegu. Ta technologia minimalizuje także ryzyko wystąpienia powikłań, w tym np. zespołu suchego oka. Według firmy Zeiss do tej pory na całym świecie wykonano już ponad 10 mln takich zabiegów. Z metody Presbyond mogą skorzystać pacjenci powyżej 40. roku życia, którzy zmagają się już ze starczowzrocznością i chcą zrezygnować z okularów do dali i bliży.
– Spełniamy rygorystyczne normy ISO, a nasze procedury i opieka nad pacjentem odpowiadają wytycznym Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich. Gwarantujemy precyzję, bezpieczeństwo i doskonałe rezultaty, co potwierdza stale utrzymująca się wysoka, 95-proc. satysfakcja pacjentów. Z dumą możemy powiedzieć, że oferujemy pacjentom złoty standard w chirurgii refrakcyjnej – mówi prezes zarządu klinik okulistycznych Optegra. – Tak rozumiemy naszą rolę jako lidera, a wyznaczanie kierunków i standardów w branży to nasza aspiracja – dodaje.
Cały sprzęt diagnostyczny i zabiegowy w sieci klinik Optegra jest pod stałym nadzorem inżynierów firmy Zeiss. Zespoły medyczne zaś na bieżąco korzystają z dostępu do najnowszej międzynarodowej wiedzy medycznej i badań naukowych Zeiss, które potwierdzają skuteczność metod zabiegowych.
– Firma Zeiss od ponad 170 lat zajmuje się optyką i urządzeniami do pomiaru ostrości wzroku. To czołowy producent w sektorze optycznym, aktywnie kształtujący rynek sprzętu medycznego oraz wytyczający kierunki jego rozwoju. Od grudnia 2022 roku wszystkie Kliniki Optegra otrzymały status Centrów Referencyjnych Zeiss w zakresie chirurgii refrakcyjnej – mówi Agnieszka Szpara.
Źródło: Biuro Prasowe Newseria

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie

Jak inwestować w dobrą sztukę w 2025 roku? Kluczowe wskazówki dla kolekcjonerów

Wyjątkowy foodbook od Szymona Hołowni zebrał już ponad 114 tys. zł na WOŚP!
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy
Prezenterka przyznaje, że show-biznes rządzi się swoimi prawami i trzeba mieć na uwadze to, że pozory mogą mylić. Nie brakuje bowiem osób, które za wszelką cenę chcą osiągnąć sukces i dbają o swoje interesy kosztem innych. Po dwóch dekadach pracy w świecie mediów i rozrywki, w różnych środowiskach i z różnymi ludźmi, Malwina Wędzikowska potrafi już rozpoznać tych, którzy nie mają wobec niej dobrych intencji.
Problemy społeczne
Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.
Firma
Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny

Najmłodsze pokolenie wchodzące teraz na rynek pracy najbardziej ceni sobie stabilność. Dlatego 74 proc. deklaruje, że chce pracować na etacie – wynika z raportu „Work War Z”. Najważniejsze dla ankietowanych przy wyborze pracodawcy są wynagrodzenie i możliwość rozwoju, a ekologia oraz elastyczny czas pracy – wbrew obiegowym opiniom – schodzą u nich na dalszy plan. Zależy im na work–life balance i nie obawiają się o to walczyć, co jest odbierane przez inne pokolenia jako roszczeniowość. Sporo młodych pracowników deklaruje jednak problem z zaangażowaniem w swoje obowiązki, co jest poważnym wyzwaniem dla managerów.