Komunikaty PR

Bezpieczna kuchnia. Jak zmienić swój sposób myślenia o jedzeniu?

2020-06-17  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Stoimy w obliczu nowych wyzwań, które będą miały duży wpływ na jakość spożywanej przez nas żywności. Rozwój zrównoważonych systemów produkcji i ochrona środowiska, odpowiedzialna konsumpcja, ograniczenie marnotrawienia żywności oraz mądre wybory produktów spożywczych, to tylko niektóre ze środków, jakie musimy wziąć pod uwagę. Aby chronić siebie i kolejne pokolenia, zróbmy wszystko, żeby jak najlepiej zadbać o planetę, na której żyjemy.

Kilka lat temu futurystyczne filmy pokazały XXI wiek, w którym żywność została zastąpiona pigułką, pokrywającą wszystkie potrzeby żywieniowe. Choć z jednej strony z roku na rok rośnie nasza świadomość, jak ważna jest bezpieczna i zdrowa żywność, to wciąż mamy do czynienia z posiłkami z fastfoodów oraz chemią przedłużającą żywotność produktów. Na szczęście w ostatnich latach następuje wielka rewolucja w dziedzinie propagowania zdrowego stylu życia, bezpieczeństwa spożywanego jedzenia i higieny w kuchni. Ludzie zrozumieli, że od jakości składników, które wkładają na talerz i standardów czystości zależy ich zdrowie. Troska o środowisko i empatia względem zwierząt to kolejne powody mądrych wyborów dotyczących jedzenia, sprzętów i materiałów do kuchni. Ruchy w kierunku troski o naszą planetę sprawiają, że stajemy się coraz bardziej świadomi, a wszechobecna otyłość i problemy zdrowotne tym bardziej motywują do zadbania o to, co znajdzie się w naszej kuchni.

Nowe wyzwania

Cały ten postęp będzie bezużyteczny, jeśli nie weźmiemy pod rozwagę wielkich wyzwań, przed którymi stoimy. Naszemu bezpieczeństwu zagraża zmiana klimatu, marnotrawienie żywności, nadmierna eksploatacja zasobów, mikroplastik, bakterie i wirusy, czy substancje chemiczne dodawane do żywności; znane od dawna problemy, w większości związane z lekkomyślną konsumpcją. Z jednej strony zależy nam na bezpieczeństwie i jakości jedzenia, z drugiej zrównoważonym rozwoju i dbałości o środowisko, ale są to dwie strony tego samego medalu. Konieczne jest zatem przeprowadzenie wspólnej i multidyscyplinarnej pracy, w której wszystkie czynniki w łańcuchu żywnościowym, od producenta do konsumenta, będą mieć wspólny cel - uzyskiwanie zdrowego, bezpiecznego i pożywnego jedzenia. Jednym z ważniejszych czynników, o którym warto wspomnieć, będzie zatem rozwój zrównoważonych systemów produkcji i ochrona środowiska. Maite Pelayo, specjalista mikrobiolog w dziedzinie bezpieczeństwa żywności i rzecznik należącego do Cosentino Instytutu Silestone, wyjaśnia: "Jest to bez wątpienia globalne, przekrojowe i osobiste zadanie dla nas, jako konsumentów. Sposób, w jaki odnosimy się do żywności i nasz stosunek do niej, musi się radykalnie zmienić, jeśli chcemy osiągnąć większe bezpieczeństwo w przyszłości. Era egocentryzmu dobiegła końca: nie myślmy już o tym, co jedzenie może dać nam, ale o tym, co zrobić, by zachować je dla kolejnych pokoleń".

Higiena w kuchni

Poza mądrymi wyborami powinniśmy także zadbać o bazę, czyli czystość własnej kuchni. Regularne mycie lodówki, zlewu i powierzchni roboczych, to podstawa świadomego podejścia do własnego zdrowia. Kuchenny blat jest w końcu jedną z najbardziej eksploatowanych powierzchni w całym domu – powinien być nie tylko odporny na uszkodzenia mechaniczne, działanie detergentów, wilgoć i wysokie temperatury, ale także kontakt z różnego rodzaju produktami spożywczymi. Bardzo ważne jest, by łatwo było utrzymać go w czystości, a przygotowywana żywność nie była narażona na kontakt z brudem i bakteriami. Tu sprawdzą się nowoczesne, nieporowate materiały, niewchłaniające zabrudzeń i płynów, które prowadzą do rozwoju bakterii. Marka Cosentino ma w swojej ofercie materiały spełniające te wymogi – najnowocześniejszy i wszechstronny Dekton, wyjątkowo odporny konglomerat kwarcowy Silestone, a dla miłośników naturalnych kamieni kolekcję Sensa, która dzięki specjalnej impregnacji podczas produkcji, nie wymaga regularnych działań zabezpieczających powierzchni przez co najmniej 15 lat.

Więcej na: www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.