Komunikaty PR

Bezpieczna sprzedaż mieszkania w czasie pandemii? To możliwe

2020-05-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.18 MB )

Szukasz domu, mieszkania, lokalu do wynajęcia i martwisz się, że swoje plany i marzenia musisz odłożyć na później z powodu pandemii koronawirusa? Nic bardziej mylnego. Bardzo wiele spraw formalnych możesz załatwić nie wychodząc z domu, wykorzystując najnowsze urządzenia techniki.
 

Sytuacja jest dynamiczna. Właściciele i pracownicy biur nieruchomości, tak jak i przedstawiciele innych branż, stanęli przed bardzo trudnym zadaniem. To utrzymanie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów w chwili, gdy świat się zatrzymał i wszyscy zostali w domach. Dziś, gdy odmrażane są poszczególne sektory polskiej gospodarki, za wcześnie jest na wyrokowanie jakie starty poniósł rynek nieruchomości. Na pewno mniej skutki pandemii odczują ci przedstawiciele branży, którzy mimo wszystko nie zawiesili swojej działalności i wykorzystali wszystkie możliwe urządzenia do kontaktu z klientem.

Prawie wszystko można załatwić on-line

Nie od dziś wiadomo, że potrzeba stałą się matką wynalazków, a ostanie tygodnie to dowód na to, że dosłownie wszystko można przenieść do sieci – zdalne nauczanie, służbowe spotkania, sesje rad a nawet imprezy towarzyskie czy msze. Konferencje i videospotkania doskonale sprawdziły się również w zdalnej pracy biur nieruchomości.

- Wirtualny spacer po mieszkaniu wystawionym na sprzedaż czy prezentacja działki – to tak naprawdę nic nowego w naszej branży. Wykorzystywaliśmy te metody do reklam, jednak sytuacja w jakiej się znaleźliśmy sprawiła, że stał się to nasz chleb powszedni – mówi Andrzej Kazberuk z białostockiego biura nieruchomości Homefull. - Bardzo pomocne  są również drony. Filmy pokazują nieruchomość z innej, lepszej perspektywy i nie trzeba jeździć po okolicy, bo jak na dłoni widać, co jest w bezpośrednim i dalszym sąsiedztwie działki.

Wielu klientów nie ma świadomości, że wszelkie druki niezbędne do zawarcia współpracy z biurem nieruchomości dostępne są w formie elektronicznej. Bez problemu przez Internet można sprawdzić księgę wieczystą. Od sprzedającego uzyskamy skany aktu notarialnego, dokumentów poświadczających tożsamość oraz pisma ze spółdzielni/wspólnoty.

- Pomocna w dzisiejszych czasach jest platforma ePUAP. Po zalogowaniu przez profil zaufany możemy wirtualnie także wymeldować się z mieszkania. Przez platformę zgłaszamy wymeldowanie z pobytu stałego i po wysłaniu dostajemy elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP). Ponieważ urzędnik automatycznie wymelduje nas po otrzymaniu zgłoszenia, UPP powinno być wiążące przy umowie notarialnej – mówi Andrzej Kazberuk.

W banku i u notariusza tylko osobiście

Niestety, o ile wszelkie formalności oferowane przez biura nieruchomości możemy załatwić przed własnym monitorem, o tyle już decyzja kredytowa nie zostanie wydana on-line jeżeli wcześniej nie pojawimy się osobiście w banku.

I jest to zrozumiałe, ponieważ żaden bank nie przyzna kredytu w wysokości kilkuset tysięcy złotych na podstawie dokumentów przesłanych elektronicznie. Oczywiście również sektor bankowy upraszcza swoje procedury, jednak niezbędne są co najmniej dwie wizyty. Pierwsza w celu dostarczenia umowy o pracę lub zaświadczenia o zarobkach i druga, by podpisać umowę kredytową.
Podobne wymogi są podczas podpisywania umowy notarialnej. Nie ma na razie procedur ani mocowań prawnych, by tradycyjne akty notarialne zastąpić wersją elektroniczną.

Formalności on-line, ale umowę trzeba podpisać osobiście

Wybór mieszkania, kompletowanie niezbędnych dokumentów – to wszystko może odbyć się on-line lub za pomocą platformy ePUAP (profil zaufany).

- Jednak tak jak w przypadku umów bankowych i notarialnych finalizacja transakcji z biurem nieruchomości musi nastąpić już osobiście – mówi Andrzej Kazberuk i dodaje, że podczas takich spotkań z  klientami zachowane są wszelkie standardy bezpieczeństwa, a pracownicy biura korzystają ze wszystkich wymaganych środków ochrony.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba bezdomnych zwierząt w Polsce i związane z nimi wydatki. Potrzebne wprowadzenie kontroli środków przeznaczanych na schroniska

Według analizy bezdomności zwierząt przeprowadzonej przez The State of Pet Homelessness Project opublikowanych w maju 2024 roku w Polsce żyje blisko 950 tys. bezdomnych psów i kotów. W 2023 roku w 230 polskich schroniskach dla zwierząt przebywało 81 778 psów i 35 391 kotów. To o 1,3 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z najnowszych danych Głównego Lekarza Weterynarii. Mimo podejmowanych działań na rzecz zwalczania problemu on wciąż narasta, głównie w obszarze finansowym.