Białostoccy nauczyciele szkolą się na Malcie
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Na Malcie szkolili swoje umiejętności językowe i metodyczne nauczyciele z Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji ”Fabryczna 10”. To kolejny etap projektu „Mobilna kadra, mobilni uczniowie”.
W tym edukacyjnym projekcie, realizowanym w szkole w ramach unijnego programu POWER, bierze udział w sumie 10 nauczycieli szkoły, w tym dwie osoby z dyrekcji. Pedagodzy korzystają z doskonalenia zawodowego w formie zagranicznych kursów metodycznych i językowych.
- Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji językowych pracowników szkoły oraz podniesienie jakości nauczania języka angielskiego na lekcjach i na zajęciach przyrodniczo-matematycznych – mówi Agata Baczewska, koordynatorka projektu w ZSZ przy Fabrycznej 10.
Pierwsze szkolenie po przerwie
Czerwcowy wyjazd na Maltę to pierwsza mobilność nauczycieli po przerwie spowodowanej pandemią. Pięcioro nauczycieli – matematyki, biologii, chemii, fizyki i informatyki wzięło udział w szkoleniu CLIL( Content and Language Integrated Learning) w szkole Alpha School of English. Metoda CLIL to forma zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego, opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego.
- Szkolenie obejmowało metody pracy w języku angielskim na przedmiotach przyrodniczych – opowiada Zofia Kurkowska, nauczycielka biologii. - Nauczyliśmy się, jak stosować język angielski w nauczaniu tak, aby nie przeciążać uczniów, a wzbogacić ich słownictwo o pojęcia specjalistyczne. Najważniejsze jest zastosowanie języka w praktyce, czyli rozwiązywanie problemów i komunikacja z innymi. Szkolenie było świetne i dało nam możliwość szlifowania własnych umiejętności językowych, czego zawsze brakuje w kraju ojczystym. A po dniu pracy umysłowej mogliśmy wypocząć w cudownych okolicznościach przyrody.
Nauka w sposób naturalny
Podczas zajęć polscy nauczyciele poznawali zastosowanie metody CLIL w innych szkołach europejskich i możliwości jej wykorzystania w swojej placówce, podczas nauki przedmiotów matematycznych i przyrodniczych.
- Istnieje ogromna potrzeba realizowania w polskich szkołach nauczania tą metodą – podkreśla Agata Baczewska. – Dzięki temu dzieci mają możliwość nauki języka angielskiego nie tylko na zajęciach językowych i konwersacjach, ale uczą się go też w sposób naturalny, poznając pojęcia, zwroty i hasła z poszczególnych przedmiotów. Publikacje naukowe, oglądanie filmów po angielsku, poznawanie specjalistycznego słownictwa poszerzają umiejętności językowe, jednocześnie pogłębiając wiedzę z danego przedmiotu. Do tego jednak potrzebni są odpowiednio przygotowani nauczyciele tych przedmiotów, którzy będą w stanie nauczać metodą CLIL.
Kolejny etap projektu to Job shadowing - czyli wyjazd do szkoły w Hiszpanii która stosuje metodę CLIL w swoim nauczaniu. Nauczyciele i dyrekcja szkoły będą podglądać w Hiszpanii tamtejsze rozwiązania praktyczne.
Unijny projekt międzynarodowej mobilności pracowników oświaty, realizowany jest w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny: Wiedza Edukacja Rozwój. W Zespole Szkół Społecznych Fundacji Edukacji "Fabryczna 10" w Białymstoku projekt realizowany jest pod nazwa „Mobilna kadra, mobilni uczniowie - kluczem do (mądrej, nowoczesnej, współczesnej, interaktywnej, ery IT) edukacji, ze środków programu operacyjnego POWER.
Maksimum zimowej zabawy w dolinie Stubai
Wilno przekonuje jedzeniem i kulturą. 1 na 3 Polaków pozytywnie zaskoczonych
Celebruj tradycję uprawy oliwek podczas sezonu zbiorów w Türkiye (Turcji)
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.