Białostoccy nauczyciele szkolą się na Malcie
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Na Malcie szkolili swoje umiejętności językowe i metodyczne nauczyciele z Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji ”Fabryczna 10”. To kolejny etap projektu „Mobilna kadra, mobilni uczniowie”.
W tym edukacyjnym projekcie, realizowanym w szkole w ramach unijnego programu POWER, bierze udział w sumie 10 nauczycieli szkoły, w tym dwie osoby z dyrekcji. Pedagodzy korzystają z doskonalenia zawodowego w formie zagranicznych kursów metodycznych i językowych.
- Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji językowych pracowników szkoły oraz podniesienie jakości nauczania języka angielskiego na lekcjach i na zajęciach przyrodniczo-matematycznych – mówi Agata Baczewska, koordynatorka projektu w ZSZ przy Fabrycznej 10.
Pierwsze szkolenie po przerwie
Czerwcowy wyjazd na Maltę to pierwsza mobilność nauczycieli po przerwie spowodowanej pandemią. Pięcioro nauczycieli – matematyki, biologii, chemii, fizyki i informatyki wzięło udział w szkoleniu CLIL( Content and Language Integrated Learning) w szkole Alpha School of English. Metoda CLIL to forma zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego, opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego.
- Szkolenie obejmowało metody pracy w języku angielskim na przedmiotach przyrodniczych – opowiada Zofia Kurkowska, nauczycielka biologii. - Nauczyliśmy się, jak stosować język angielski w nauczaniu tak, aby nie przeciążać uczniów, a wzbogacić ich słownictwo o pojęcia specjalistyczne. Najważniejsze jest zastosowanie języka w praktyce, czyli rozwiązywanie problemów i komunikacja z innymi. Szkolenie było świetne i dało nam możliwość szlifowania własnych umiejętności językowych, czego zawsze brakuje w kraju ojczystym. A po dniu pracy umysłowej mogliśmy wypocząć w cudownych okolicznościach przyrody.
Nauka w sposób naturalny
Podczas zajęć polscy nauczyciele poznawali zastosowanie metody CLIL w innych szkołach europejskich i możliwości jej wykorzystania w swojej placówce, podczas nauki przedmiotów matematycznych i przyrodniczych.
- Istnieje ogromna potrzeba realizowania w polskich szkołach nauczania tą metodą – podkreśla Agata Baczewska. – Dzięki temu dzieci mają możliwość nauki języka angielskiego nie tylko na zajęciach językowych i konwersacjach, ale uczą się go też w sposób naturalny, poznając pojęcia, zwroty i hasła z poszczególnych przedmiotów. Publikacje naukowe, oglądanie filmów po angielsku, poznawanie specjalistycznego słownictwa poszerzają umiejętności językowe, jednocześnie pogłębiając wiedzę z danego przedmiotu. Do tego jednak potrzebni są odpowiednio przygotowani nauczyciele tych przedmiotów, którzy będą w stanie nauczać metodą CLIL.
Kolejny etap projektu to Job shadowing - czyli wyjazd do szkoły w Hiszpanii która stosuje metodę CLIL w swoim nauczaniu. Nauczyciele i dyrekcja szkoły będą podglądać w Hiszpanii tamtejsze rozwiązania praktyczne.
Unijny projekt międzynarodowej mobilności pracowników oświaty, realizowany jest w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny: Wiedza Edukacja Rozwój. W Zespole Szkół Społecznych Fundacji Edukacji "Fabryczna 10" w Białymstoku projekt realizowany jest pod nazwa „Mobilna kadra, mobilni uczniowie - kluczem do (mądrej, nowoczesnej, współczesnej, interaktywnej, ery IT) edukacji, ze środków programu operacyjnego POWER.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.