„Biedne istoty” w KinoGramie – kolejna odsłona Kina Architektek
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Kolejny wieczór w ramach Kina Architektek dostarczył uczestniczkom wydarzenia niezapomnianych wrażeń i inspiracji. Te pierwsze były pokłosiem pokazu filmowego, zaś drugie – towarzyszących mu rozmów o designie i projektowaniu wnętrz. Tym razem, 26 marca br. do wizyty w KinoGramie, w Fabryce Norblina skłonił znakomity film „Biedne istoty” w reżyserii Yórgosa Lánthimosa. Ale nie tylko – gościem specjalnym spotkania była bowiem Maja Ganszyniec, jedna z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych polskich projektantek.
Czy kino na najwyższym poziomie i rozmowy o wzornictwie oraz projektowaniu wnętrz tworzą udane połączenie? Czy można wskazać wspólny mianownik dla tak – zdawałoby się – różnych światów? Okazuje się, że jak najbardziej, co raz za razem udowadnia Kino Architektek – autorska inicjatywa agencji OKK! PR, która w swoich działaniach często łączy sztukę z architekturą i wysmakowanym designem, tworząc tym samym nową wartość poznawczą i otwierając nieoczekiwane perspektywy. Cykl spotkań, który został zainaugurowany w lipcu 2023 roku, daje możliwość poznania światowej kinematografii, ale również budowania nowych, cennych relacji między uczestnikami rynku projektowego – markami, producentami i architektkami.
W KinoGramie o designie
Spotkanie w KinoGramie rozpoczęło się od rozmowy z Mają Ganszyniec, poprowadzonej przez Olgę Kisiel-Konopkę, właścicielkę agencji OKK! PR. Wybór gościa specjalnego nie był dziełem przypadku. Maja Ganszyniec jest bowiem jedną z najbardziej rozpoznawalnych i interesujących polskich projektantek. Studiowała architekturę wnętrz na krakowskiej ASP, a potem design – na Politechnice w Mediolanie oraz w londyńskim Royal College of Art. Doświadczenia zawodowe zdobywała między innymi w słynnym Atelier Mendini, a w jej portfolio projektowym znajdują się produkty tworzone zarówno dla światowych gigantów, typu IKEA, jak również rodzimych marek stawiających duży nacisk na wzornictwo – wśród nich między innymi Comforty, Marbet czy Noti.
Projektantka opowiadała o swoim rozumieniu wzornictwa, potrzebie zrównoważonego designu i roli ekologii nie tylko w procesie projektowym, ale również w naszej codzienności.
Warto dodać, że w spotkaniu uczestniczyła również – jako gość honorowy – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Anna Grużewska.
Oscarowy wieczór
Zwieńczeniem wieczoru w KinoGramie była projekcja filmu „Biedne istoty” – obrazu niezwykłego, wielopłaszczyznowego i poruszającego. Zmuszającego do refleksji i na długo pozostającego w pamięci. Nic dziwnego, że podczas tegorocznej gali wręczenia filmowych Oscarów jego twórcy aż czterokrotnie wchodzili na scenę, by odebrać prestiżowe statuetki. Byli wśród nich: niezrównana Emma Stone (najlepsza aktorka pierwszoplanowa), Holly Waddington (najlepsze kostiumy) oraz James Price, Shona Heath i Zsuzsa Mihalek (najlepsza scenografia). Doceniono również pracę ekip odpowiedzialnych za charakteryzację i fryzury. Warto dodać, że dzieło Yórgosa Lánthimosa otrzymało aż 11 nominacji.
A sam film... To przede wszystkim misterna opowieść o przemianie – jej potrzebie, ale też sile. Młoda kobieta, Bella Baxter, zostaje ożywiona przez ekscentrycznego doktora Godwina Baxtera (świetnie zagranego przez Willema Dafoe), który otacza ją opieką i od nowa wszystkiego uczy. Ta zaczyna smakować życie i potrzebuje go coraz więcej, pragnie doświadczać je w całej szerokiej gamie dostępnych ludzkiej istocie wrażeń i emocji. Jest tu szczypta filmowego „Frankensteina” i odrobina „Pigmaliona”, a operator, Robbie Ryan, wspominał o wyraźnym wpływie „Drakuli” Coppoli. Zresztą obraz Lánthimosa to prawdziwa kopalnia skarbów dla poszukiwaczy literackich i filmowych tropów. Wraz z wieloma niezwykłymi autorskimi pomysłami czynią one ten film pasjonującym dziełem.
W poszukiwaniu nowych doznań bohaterka filmu wyrusza w ekscytującą, pełną przygód podróż w towarzystwie prawnika, Duncana Wedderburna (w tej roli Mark Ruffalo). Nie jest to zwykła podróż, lecz metafora obrazująca przemianę młodej dziewczyny w dojrzałą kobietę. Jej celem jest zdobycie niezależności – zarówno w sensie społecznym, jak i duchowym, zrzucenie gorsetu ograniczeń i oczekiwań. Jednocześnie w przewrotny sposób grecki reżyser przemyca pytanie o miarę normalności w świecie, który tak chętnie już z góry przypisuje określone role.
Film wyreżyserowany przez Yórgosa Lánthimosa, którego kanwą stała się książka Alasdaira Graya, wywołał olbrzymie emocje wśród uczestniczek spotkania. Jeszcze długo po zakończonym seansie w kuluarach trwały ożywione dyskusje i rozmowy. Nie zabrakło także pytań o kolejne wydarzenia z cyklu Kino Architektek. Na pewno będą, dlatego warto na bieżąco śledzić media społecznościowe agencji OKK! PR.
Partnerami wydarzenia, które odbyło się w KinoGramie, w warszawskiej Fabryce Norblina 26 marca br., były marki: Rockfon, Kontakt-Simon, Technistone, Leo oraz Studio Ablux. Natomiast partnerem, który obdarował uczestniczki efektownymi prezentami – zestawami świec zapachowych i kosmetyków – była firma Vogue Polska.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.