„Biedne istoty” w KinoGramie – kolejna odsłona Kina Architektek
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Kolejny wieczór w ramach Kina Architektek dostarczył uczestniczkom wydarzenia niezapomnianych wrażeń i inspiracji. Te pierwsze były pokłosiem pokazu filmowego, zaś drugie – towarzyszących mu rozmów o designie i projektowaniu wnętrz. Tym razem, 26 marca br. do wizyty w KinoGramie, w Fabryce Norblina skłonił znakomity film „Biedne istoty” w reżyserii Yórgosa Lánthimosa. Ale nie tylko – gościem specjalnym spotkania była bowiem Maja Ganszyniec, jedna z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych polskich projektantek.
Czy kino na najwyższym poziomie i rozmowy o wzornictwie oraz projektowaniu wnętrz tworzą udane połączenie? Czy można wskazać wspólny mianownik dla tak – zdawałoby się – różnych światów? Okazuje się, że jak najbardziej, co raz za razem udowadnia Kino Architektek – autorska inicjatywa agencji OKK! PR, która w swoich działaniach często łączy sztukę z architekturą i wysmakowanym designem, tworząc tym samym nową wartość poznawczą i otwierając nieoczekiwane perspektywy. Cykl spotkań, który został zainaugurowany w lipcu 2023 roku, daje możliwość poznania światowej kinematografii, ale również budowania nowych, cennych relacji między uczestnikami rynku projektowego – markami, producentami i architektkami.
W KinoGramie o designie
Spotkanie w KinoGramie rozpoczęło się od rozmowy z Mają Ganszyniec, poprowadzonej przez Olgę Kisiel-Konopkę, właścicielkę agencji OKK! PR. Wybór gościa specjalnego nie był dziełem przypadku. Maja Ganszyniec jest bowiem jedną z najbardziej rozpoznawalnych i interesujących polskich projektantek. Studiowała architekturę wnętrz na krakowskiej ASP, a potem design – na Politechnice w Mediolanie oraz w londyńskim Royal College of Art. Doświadczenia zawodowe zdobywała między innymi w słynnym Atelier Mendini, a w jej portfolio projektowym znajdują się produkty tworzone zarówno dla światowych gigantów, typu IKEA, jak również rodzimych marek stawiających duży nacisk na wzornictwo – wśród nich między innymi Comforty, Marbet czy Noti.
Projektantka opowiadała o swoim rozumieniu wzornictwa, potrzebie zrównoważonego designu i roli ekologii nie tylko w procesie projektowym, ale również w naszej codzienności.
Warto dodać, że w spotkaniu uczestniczyła również – jako gość honorowy – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Anna Grużewska.
Oscarowy wieczór
Zwieńczeniem wieczoru w KinoGramie była projekcja filmu „Biedne istoty” – obrazu niezwykłego, wielopłaszczyznowego i poruszającego. Zmuszającego do refleksji i na długo pozostającego w pamięci. Nic dziwnego, że podczas tegorocznej gali wręczenia filmowych Oscarów jego twórcy aż czterokrotnie wchodzili na scenę, by odebrać prestiżowe statuetki. Byli wśród nich: niezrównana Emma Stone (najlepsza aktorka pierwszoplanowa), Holly Waddington (najlepsze kostiumy) oraz James Price, Shona Heath i Zsuzsa Mihalek (najlepsza scenografia). Doceniono również pracę ekip odpowiedzialnych za charakteryzację i fryzury. Warto dodać, że dzieło Yórgosa Lánthimosa otrzymało aż 11 nominacji.
A sam film... To przede wszystkim misterna opowieść o przemianie – jej potrzebie, ale też sile. Młoda kobieta, Bella Baxter, zostaje ożywiona przez ekscentrycznego doktora Godwina Baxtera (świetnie zagranego przez Willema Dafoe), który otacza ją opieką i od nowa wszystkiego uczy. Ta zaczyna smakować życie i potrzebuje go coraz więcej, pragnie doświadczać je w całej szerokiej gamie dostępnych ludzkiej istocie wrażeń i emocji. Jest tu szczypta filmowego „Frankensteina” i odrobina „Pigmaliona”, a operator, Robbie Ryan, wspominał o wyraźnym wpływie „Drakuli” Coppoli. Zresztą obraz Lánthimosa to prawdziwa kopalnia skarbów dla poszukiwaczy literackich i filmowych tropów. Wraz z wieloma niezwykłymi autorskimi pomysłami czynią one ten film pasjonującym dziełem.
W poszukiwaniu nowych doznań bohaterka filmu wyrusza w ekscytującą, pełną przygód podróż w towarzystwie prawnika, Duncana Wedderburna (w tej roli Mark Ruffalo). Nie jest to zwykła podróż, lecz metafora obrazująca przemianę młodej dziewczyny w dojrzałą kobietę. Jej celem jest zdobycie niezależności – zarówno w sensie społecznym, jak i duchowym, zrzucenie gorsetu ograniczeń i oczekiwań. Jednocześnie w przewrotny sposób grecki reżyser przemyca pytanie o miarę normalności w świecie, który tak chętnie już z góry przypisuje określone role.
Film wyreżyserowany przez Yórgosa Lánthimosa, którego kanwą stała się książka Alasdaira Graya, wywołał olbrzymie emocje wśród uczestniczek spotkania. Jeszcze długo po zakończonym seansie w kuluarach trwały ożywione dyskusje i rozmowy. Nie zabrakło także pytań o kolejne wydarzenia z cyklu Kino Architektek. Na pewno będą, dlatego warto na bieżąco śledzić media społecznościowe agencji OKK! PR.
Partnerami wydarzenia, które odbyło się w KinoGramie, w warszawskiej Fabryce Norblina 26 marca br., były marki: Rockfon, Kontakt-Simon, Technistone, Leo oraz Studio Ablux. Natomiast partnerem, który obdarował uczestniczki efektownymi prezentami – zestawami świec zapachowych i kosmetyków – była firma Vogue Polska.

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Proste przyjemności na zimowe wieczory
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.