Komunikaty PR

Blisko co piąta przedsiębiorczyni jest demotywowana przez bliskich

2024-11-28  |  16:45
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Na pomoc bliskich w kontekście prowadzenia firmy nie może liczyć aż 21 proc. przedsiębiorczyń, a 17 proc. przyznaje, że w związku ze swoją działalnością spotyka się z wyrzutami z ich strony. Jednocześnie jednak większość respondentek zarządzających własnym biznesem przyznaje, że bliscy doceniają ich pracę, a 44 proc. – że motywują je do dalszego działania. Dane te pochodzą z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji WłączeniPlus na potrzeby konkursu Sukces Pisany Szminką. Wsparcie bliskich może mieć szczególne znaczenie w przypadku prowadzenia firmy w obcym kraju. W tym roku do konkursu dołącza nowa kategoria – Przedsiębiorcza Cudzoziemka. Jest ona dedykowana kobietom, które swoim zaangażowaniem, profesjonalizmem i działaniami przyczyniają się do pozytywnych zmian w polskiej gospodarce. 

Aż 16 proc. przedsiębiorczyń spotyka się z niekonstruktywną krytyką od bliskich 

Co piąta przedsiębiorczyni (21 proc.) nie może liczyć na pomoc bliskich w prowadzeniu własnej firmy, a 23 proc. nie może liczyć na wsparcie finansowe z ich strony – wynika z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: wsparcie bliskich”, który towarzyszy XVI edycji konkursu Sukces Pisany Szminką. Z demotywacją ze strony bliskich spotyka się 18 proc. respondentek prowadzących własną firmę, a 17 proc. – z wyrzutami czy wymówkami. Blisko co szósta (16 proc.) przedsiębiorczyni styka się z niekonstruktywną krytyką, natomiast 15 proc. przyznaje, że bliscy nie poruszają w rozmowach tematu prowadzonego przez nie biznesu lub unikają go. 

Tylko ¼ przedsiębiorczyń może liczyć na wsparcie finansowe najbliższych

Wyniki badania przeprowadzonego przez Socjolożki.pl na zlecenie Fundacji WłączeniPlus wskazują, że ponad połowa (52 proc.) polskich przedsiębiorczyń spotyka się z docenieniem ze strony bliskich i okazywanym podziwem, a 44 proc. respondentek prowadzących swoją firmę deklaruje, że osoby z najbliższego otoczenia motywują je do dalszego działania. Blisko co czwarta (24 proc.) może liczyć na wsparcie finansowe, a 18 proc. otrzymuje od bliskich konstruktywną krytykę na temat prowadzonego biznesu. 

– Rosnąca obecność cudzoziemek w Polsce otwiera nowe perspektywy dla rozwoju biznesu, zarówno ich własnego, jak i lokalnego rynku. Dzięki unikalnemu spojrzeniu i doświadczeniom mogą one tworzyć innowacyjne produkty i usługi, które lepiej odpowiadają na potrzeby wielokulturowej społeczności. Coraz większa otwartość polskiego rynku na różnorodność i nowe rozwiązania wspierana jest także przez organizacje oferujące mentoring, wsparcie formalne i networking. Promowanie sukcesów takich przedsiębiorczyń jest dla L’Oréal bardzo istotne, przyczynia się do tworzenia inspirujących wzorców i otwiera drzwi kolejnym inicjatywom – mówi Nina Yedigaryan, Digital Engagement Manager w L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, który jest partnerem kategorii Przedsiębiorcza Cudzoziemka

Przedsiębiorczynie najczęściej otrzymują wsparcie od partnera/partnerki

Połowa badanych przedsiębiorczyń deklaruje, że największe wsparcie w kontekście prowadzenia własnej firmy odnajduje u partnera/partnerki. W dalszej kolejności respondentki prowadzące swój biznes wskazują, że najbardziej mogą liczyć na pomoc rodziców (13 proc.) oraz przyjaciół (9 proc.). Jedynie dla niewielkiego odsetka ankietowanych przedsiębiorczyń jest to rodzeństwo i teściowie (po 2 proc.). Z drugiej strony badane przedsiębiorczynie zostały zapytane o to, u kogo ze swoich bliskich odnajdują najmniejsze wsparcie w kontekście prowadzenie własnej firmy. Jedynie 4 proc. wskazało partnera/partnerkę lub przyjaciół, 7 proc. – rodziców, a po 8 proc. – rodzeństwo i teściów. 

– Wsparcie ze strony bliskich jest bardzo ważne w prowadzeniu własnej firmy i może mieć różne oblicza – od materialnego, aż po czysto emocjonalne. Wydaje się ono szczególnie ważne, jeśli prowadzimy firmę w innym kraju, spotykamy się z innymi zwyczajami i kulturą. Dlatego w tej XVI edycji konkursu Sukces Pisany Szminką dodajemy nową kategorię – Przedsiębiorcza Cudzoziemka – komentuje Olga Kozierowska, pomysłodawczyni konkursu Sukces Pisany Szminką, prezeska Fundacji WłączeniPlus

Sukces Pisany Szminką nagrodzi Przedsiębiorczą Cudzoziemkę 

W tym roku w najstarszym i największym konkursie, który od 15 lat nagradza przedsiębiorczość kobiet, oraz wyróżnia dobre praktyki w biznesie w obszarze DEI (ang. diversity, equity, inclusion – różnorodność, równość i włączanie), powstała nowa kategoria – Przedsiębiorcza Cudzoziemka. W tej kategorii Fundacja WłączeniPlus nagradzać będzie obywatelki innych krajów, które prowadzą w Polsce własną działalność gospodarczą, są właścicielkami lub współwłaścicielkami firm, a poprzez swoje biznesowa działania przyczyniają się do rozwoju polskiego rynku, tworząc miejsca pracy, wdrażając nowe projekty, czy podejmując współprace międzynarodowe. Nagroda jest dedykowana kobietom, które swoim zaangażowaniem, profesjonalizmem i działaniami przyczyniają się do pozytywnych zmian w polskiej gospodarce i są uosobieniem współczesnych role model zarówno dla innych cudzoziemek, jak i Polek.

*Badanie przeprowadzono we wrześniu 2024 przez Socjolożki.pl z użyciem metodologii CAWI z wykorzystaniem licencjonowanego panelu zapewniającego reprezentatywność próby pod kątem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania oraz regionu na próbie Polek i Polaków w wieku 16-65 lat. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli Biuro prasowe
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się
Kariera Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Kariera Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.