Komunikaty PR

Blisko co piąta przedsiębiorczyni jest demotywowana przez bliskich

2024-11-28  |  16:45
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Na pomoc bliskich w kontekście prowadzenia firmy nie może liczyć aż 21 proc. przedsiębiorczyń, a 17 proc. przyznaje, że w związku ze swoją działalnością spotyka się z wyrzutami z ich strony. Jednocześnie jednak większość respondentek zarządzających własnym biznesem przyznaje, że bliscy doceniają ich pracę, a 44 proc. – że motywują je do dalszego działania. Dane te pochodzą z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji WłączeniPlus na potrzeby konkursu Sukces Pisany Szminką. Wsparcie bliskich może mieć szczególne znaczenie w przypadku prowadzenia firmy w obcym kraju. W tym roku do konkursu dołącza nowa kategoria – Przedsiębiorcza Cudzoziemka. Jest ona dedykowana kobietom, które swoim zaangażowaniem, profesjonalizmem i działaniami przyczyniają się do pozytywnych zmian w polskiej gospodarce. 

Aż 16 proc. przedsiębiorczyń spotyka się z niekonstruktywną krytyką od bliskich 

Co piąta przedsiębiorczyni (21 proc.) nie może liczyć na pomoc bliskich w prowadzeniu własnej firmy, a 23 proc. nie może liczyć na wsparcie finansowe z ich strony – wynika z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: wsparcie bliskich”, który towarzyszy XVI edycji konkursu Sukces Pisany Szminką. Z demotywacją ze strony bliskich spotyka się 18 proc. respondentek prowadzących własną firmę, a 17 proc. – z wyrzutami czy wymówkami. Blisko co szósta (16 proc.) przedsiębiorczyni styka się z niekonstruktywną krytyką, natomiast 15 proc. przyznaje, że bliscy nie poruszają w rozmowach tematu prowadzonego przez nie biznesu lub unikają go. 

Tylko ¼ przedsiębiorczyń może liczyć na wsparcie finansowe najbliższych

Wyniki badania przeprowadzonego przez Socjolożki.pl na zlecenie Fundacji WłączeniPlus wskazują, że ponad połowa (52 proc.) polskich przedsiębiorczyń spotyka się z docenieniem ze strony bliskich i okazywanym podziwem, a 44 proc. respondentek prowadzących swoją firmę deklaruje, że osoby z najbliższego otoczenia motywują je do dalszego działania. Blisko co czwarta (24 proc.) może liczyć na wsparcie finansowe, a 18 proc. otrzymuje od bliskich konstruktywną krytykę na temat prowadzonego biznesu. 

– Rosnąca obecność cudzoziemek w Polsce otwiera nowe perspektywy dla rozwoju biznesu, zarówno ich własnego, jak i lokalnego rynku. Dzięki unikalnemu spojrzeniu i doświadczeniom mogą one tworzyć innowacyjne produkty i usługi, które lepiej odpowiadają na potrzeby wielokulturowej społeczności. Coraz większa otwartość polskiego rynku na różnorodność i nowe rozwiązania wspierana jest także przez organizacje oferujące mentoring, wsparcie formalne i networking. Promowanie sukcesów takich przedsiębiorczyń jest dla L’Oréal bardzo istotne, przyczynia się do tworzenia inspirujących wzorców i otwiera drzwi kolejnym inicjatywom – mówi Nina Yedigaryan, Digital Engagement Manager w L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, który jest partnerem kategorii Przedsiębiorcza Cudzoziemka

Przedsiębiorczynie najczęściej otrzymują wsparcie od partnera/partnerki

Połowa badanych przedsiębiorczyń deklaruje, że największe wsparcie w kontekście prowadzenia własnej firmy odnajduje u partnera/partnerki. W dalszej kolejności respondentki prowadzące swój biznes wskazują, że najbardziej mogą liczyć na pomoc rodziców (13 proc.) oraz przyjaciół (9 proc.). Jedynie dla niewielkiego odsetka ankietowanych przedsiębiorczyń jest to rodzeństwo i teściowie (po 2 proc.). Z drugiej strony badane przedsiębiorczynie zostały zapytane o to, u kogo ze swoich bliskich odnajdują najmniejsze wsparcie w kontekście prowadzenie własnej firmy. Jedynie 4 proc. wskazało partnera/partnerkę lub przyjaciół, 7 proc. – rodziców, a po 8 proc. – rodzeństwo i teściów. 

– Wsparcie ze strony bliskich jest bardzo ważne w prowadzeniu własnej firmy i może mieć różne oblicza – od materialnego, aż po czysto emocjonalne. Wydaje się ono szczególnie ważne, jeśli prowadzimy firmę w innym kraju, spotykamy się z innymi zwyczajami i kulturą. Dlatego w tej XVI edycji konkursu Sukces Pisany Szminką dodajemy nową kategorię – Przedsiębiorcza Cudzoziemka – komentuje Olga Kozierowska, pomysłodawczyni konkursu Sukces Pisany Szminką, prezeska Fundacji WłączeniPlus

Sukces Pisany Szminką nagrodzi Przedsiębiorczą Cudzoziemkę 

W tym roku w najstarszym i największym konkursie, który od 15 lat nagradza przedsiębiorczość kobiet, oraz wyróżnia dobre praktyki w biznesie w obszarze DEI (ang. diversity, equity, inclusion – różnorodność, równość i włączanie), powstała nowa kategoria – Przedsiębiorcza Cudzoziemka. W tej kategorii Fundacja WłączeniPlus nagradzać będzie obywatelki innych krajów, które prowadzą w Polsce własną działalność gospodarczą, są właścicielkami lub współwłaścicielkami firm, a poprzez swoje biznesowa działania przyczyniają się do rozwoju polskiego rynku, tworząc miejsca pracy, wdrażając nowe projekty, czy podejmując współprace międzynarodowe. Nagroda jest dedykowana kobietom, które swoim zaangażowaniem, profesjonalizmem i działaniami przyczyniają się do pozytywnych zmian w polskiej gospodarce i są uosobieniem współczesnych role model zarówno dla innych cudzoziemek, jak i Polek.

*Badanie przeprowadzono we wrześniu 2024 przez Socjolożki.pl z użyciem metodologii CAWI z wykorzystaniem licencjonowanego panelu zapewniającego reprezentatywność próby pod kątem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania oraz regionu na próbie Polek i Polaków w wieku 16-65 lat. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Kariera Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Kariera Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.