BoConcept wskazuje najważniejsze trendy wnętrzarskie 2023
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro@okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Wielu zaprzyjaźnionych z BoConcept architektów wskazuje, że rok 2023 będzie rokiem zrównoważonego projektowania. Coraz częściej wybieramy opcje przyjazne dla środowiska i słusznie, ponieważ znaczenie odpowiedzialności za planetę i idące za tym świadome wybory wyposażenia, zaczynają zajmować centralne miejsce w dyskursie dotyczącym aranżacji wnętrz. Ludzie coraz częściej pytają „gdzie to jest robione” i „jak to jest zrobione”. Korzystanie z produktów codziennego użytku, mebli i materiałów powstałych z poszanowaniem zasobów natury, to gorące tematy w każdej dziedzinie życia, a trendy wystroju wnętrz na rok 2023 naturalnie za nimi podążają. O to, co będzie inspirujące w nadchodzącym, zapytaliśmy m.in. Kamila Maślankę, współwłaściciela polskich salonów BoConcept.
Wraz z rozwojem organicznego wzornictwa, projekty wnętrz zdają się odchodzić od wszystkiego, co wydaje się być zbyt sztuczne. Kolory stają się łagodniejsze i przyjemniejsze dla oka, a architekci płynnie miksują wnętrza z otoczeniem za oknem. Trendy roku 2023 przynoszą o wiele więcej połączeń outdoor-indoor, będąc przy okazji jak najbliżej kolorów ziemi. Kojący charakter mebli do salonu, sypialni, jadalni i ogrodu w takich odcieniach przywołuje w naszych głowach uczucie spokoju i wypoczynku. Właściciele większych domów i apartamentów zaczynają poszukiwać dodatkowej przestrzeni na aktywności służące polepszeniu naszego dobrostanu psychicznego; pokoje do słuchania muzyki, jogi i medytacji.
W stronę wellness
„Przemyślany układ funkcjonalny zawsze ma pierwszoplanowe znaczenie we wnętrzach. Swoboda ruchu jest niezbędna w budowaniu pozytywnej atmosfery w domu. Preferujemy przestrzeń ponad „natłok wyposażenia” i dążymy do maksymalnie prostej i funkcjonalnej komunikacji. Kierujemy się ku przyjemnie zaoblonym i zapraszającym formom mebli”- wskazuje Ida Mikołajska, współwłaścicielka pracowni MIKOŁAJSKAstudio.
„Dobrze zaplanowana przestrzeń to jeden z wielu trendów wnętrzarskich 2023 roku, na które wpływ ma estetyka skandynawska, japandi i feng shui. Stoliki kawowe Madrit, Venecia, Expose, stoły jadalniane o organicznych kształtach Granada, Kingstone, Ottawa, łukowe lampy Kuta czy Shelter marki BoConcept często traktowane jak dodatki, ale przecież wypełniają wnętrza, nadają im świeżość i charakter, a jednocześnie mają przystępne ceny- można zatem odmienić mieszkanie bez wydawania fortuny. Myślę, że to ciekawy pomysł, żeby wraz z początkiem roku przeprowadzić np. tylko delikatny retusz wnętrza, a nie generalną wymianę wyposażenia”- mówi Kamil Maślanka z BoConcept.
Przemyślane zakupy w zgodzie z naturą
W tym roku zaczniemy inwestować więcej w wyposażenie wnętrz wysokiej jakości, które wytrzyma próbę czasu. Zamiast kupować coś taniego, na chwilę, staniemy się bardziej selektywni w kwestii tego, co umieszczamy w naszych domach. Wszystko po to, by nie marnować domowego budżetu, wymieniając psujące się meble co kilka lat. „Wybierając sofę, kierujemy się już nie tylko formą, ale zwracamy uwagę na to, jak jest wykonana i dobieramy odpowiednią tkaninę. Wcześniej Polacy tego nie dostrzegali i kupowali gotowy mebel w taniej sieciówce, co nie jest ekologiczne. Kupowanie bezsensownych produktów ze względu na ich cenę jest w finale droższe, ponieważ ich przydatność jest krótka i zaśmieca naszą planetę. Dziś już to wiemy, te materiały nie posłużą długo, więc stawiamy na jakość, edukację i świadomość w tym kierunku. Zatem naszym zdaniem rok 2023 będzie czasem, w którym postawimy na ekologiczne produkty dobrej jakości” – dodają Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, właścicielki pracowni WZ Studio. „Zaczynamy dostrzegać pozytywne efekty bycia bliżej natury, zwracając naszym klientom uwagę na trend biofilny, który wprowadza do wnętrz część świata przyrody i podążającego za nią codziennego komfortu przebywania we wnętrzu miłym dla oka. Wykorzystanie materiałów, takich jak nowozelandzka wełna Wellington, ceramika, fornir w kolorze naturalnego dębu, nadają przestrzeni pożądanej tekstury i charakteru”- mówi Kamil Maślanka.
Miękkie umeblowanie
Trend ubierania sof i foteli w tkaninę bouclé pojawił się na wnętrzarskim radarze w środku kwarantanny, od razu stając się synonimem bezpieczeństwa i przytulności. Jeden z ukochanych materiałów projektantów świat potraktował jako źródło komfortu w trudnych czasach. Wytrzymały materiał obiciowy, występujący najczęściej w odcieniach bieli i kremu, zaczął pojawiać się także w wielu bestsellerowych kolekcjach BoConcept. Od tego czasu jego popularność nie spadła, przechodząc od zastosowania na niewiekich fotelach Charlotte, do ogromnych zestawów sof modułowych, takich jak Amsterdam czy Ottawa. Specyficzna tekstura tkaniny wraz z formą mebli działają tu we wnętrzarskim tandemie, zapewniając ciepło i wygodę niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Są również bardzo uniwersalne, ponieważ bardzo dobrze komponują się z takimi materiałami jak naturalne drewno czy tkaniny w innych kolorach. Zmieszane ze złotymi akcentami, stanowią najbardziej pożądany ton w tym sezonie. Wyrafinowany złoty kolor, połączony z tkaniną bouclé nadaje każdej przestrzeni klimat zachęcający do pozostania w salonie i wypoczynku.
W warszawskich salonach BoConcept Woronicza i BoConcept Domoteka do 31 stycznia trwa wyprzedaż mebli i ekspozycji z rabatami do 50%. Można tu także skorzystać z atrakcyjnych 15% rabatów na nowe meble: sofy, fotele, podnóżki i pufy, stoły do jadalni, stoliki kawowe i łóżka.
Więcej na: www.boconcept.com/pl-pl/
Sposób na piękną i estetyczną jadalnię
Mała łazienka w ponadczasowym stylu: kamień naturalny czy płytki gresowe?
Miliony ludzi, miliony domów, różne łazienki – każda z nich zasługuje na odpowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.