Komunikaty PR

Bonding zębów – prosta metoda na szeroki uśmiech!

2020-02-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Zbyt twardy „orzech do zgryzienia” lub nieplanowane zderzenie na boisku i… nasz ząb się ukruszył? A może chcemy zwiększyć pewność siebie dzięki skorygowaniu naturalnych niedoskonałości zębów? Rozwiązaniem jest bonding, czyli nieinwazyjna metoda odbudowy zębów dzięki żywicy kompozytowej. O tajnikach tego rozwiązania opowiada lek. dent. Sylwia Puchała z Medicover Stomatologia Katowice.

Co to jest bonding?

Choć nazwa przypomina nazwisko fikcyjnego „agenta jej królewskiej mości” lub popularnej polskiej autorki kryminałów, geneza słowa jest dużo prostsza i odnosi się do wykorzystywanego w procesie materiału. „Bond” to surowiec żywiczny, który służy do odbudowy i modelowania zębów. Występuje w różnym zabarwieniu, dzięki czemu lekarz stomatolog ma możliwość wybrania koloru najbardziej przypominającego naturalny odcień zębów pacjenta.

- Zabiegi oparte na bondingu są częstym wyborem pacjentów, kiedy potrzebują szybko odbudować ząb, przede wszystkim z powodów estetycznych. Zabiegi są możliwe do zrealizowania nawet w ciągu jednej wizyty w gabinecie stomatologicznym, zatem to idealne rozwiązanie, jeśli zdarzy nam się stracić fragment zęba np. podczas wypadku na treningu. Bonding jest propozycją tańszą niż alternatywne metody, np. licówki. Ten aspekt również wpływa na to, że w sytuacji kryzysowej często decydujemy się „z marszu” właśnie na tę opcję – lek. dent. Sylwia Puchała.

Czas na bonding – kiedy?                         

Bonding jest rozwiązaniem niemal natychmiastowym i bardzo opłacalnym finansowo, natomiast nie będziemy cieszyć się jego efektami do końca życia. Specjaliści sugerują, że zęby zrekonstruowane kompozytem powinno się „odświeżać” co 3-4 lata, stąd też niższa cena opisywanej usługi niż np. licówek porcelanowych, które wystarczają na co najmniej kilkanaście lat. W jakich sytuacjach warto zdecydować się na bonding?

- Oczywiście musimy pamiętać, że po około 4 latach nasze uzupełnienia kompozytowe mogą zacząć się przebarwiać lub ulegać zniszczeniu, dlatego bondingu nie wykonuje się raz na stałe. Natomiast to idealne rozwiązanie, kiedy zależy nam na natychmiastowym efekcie i bezinwazyjnym procesie. Pamiętajmy, że to nie tylko sposób na uzupełnienie fragmentu ukruszonego zęba. Być może posiadamy np. przerwę między zębami i zastanawiamy się nad jej uzupełnieniem, ale nie stać nas obecnie na komplet licówek? Zanim skorzystamy z droższego i trwalszego rozwiązania, to właśnie dzięki bondingowi będziemy mogli sprawdzić, jak nam się funkcjonuje ze zmianami. Kluczowe jest to, że dzięki uzupełnieniom kompozytowym możemy natychmiast i bez przeszkód poprawić swój uśmiech, zwiększyć pewność siebie – dodaje lek. dent. Sylwia Puchała z Medicover Stomatologia Katowice.

Jeśli zdecydujemy się na kompozyty z żywicy, od lekarza stomatologa powinniśmy usłyszeć dokładne wskazania dot. diety oraz jej działania na nasze zęby. W zależności od tego, co i w jakiej ilości będziemy spożywać, może mieć to wpływ na przebarwienia szkliwa. Powinniśmy także uważnie obserwować ew. zmiany w naszej buzi – z biegiem czasu kompozyty mogą się osłabiać i być bardziej narażone na uszkodzenia. Odpowiednia profilaktyka pozwoli nam jednak cieszyć się naturalnie wyglądającym, pełnym uśmiechem przez kilka lat.

Przeciwwskazania dla bondingu?

- Teoretycznie nie istnieją przeciwwskazania dla wykorzystania bondingu, ponieważ jest bezinwazyjny. Możemy zdecydować się na zabieg i jeszcze tego samego dnia cieszyć się „nowym uśmiechem”. Pamiętajmy jednak, że konkurencyjne rozwiązania, np. licówki, są droższe nie bez powodu – zostają z nami nawet na kilkanaście lat. Zatem bonding to świetny sposób na szybszą i tańszą poprawę uśmiechu, w kontraście do droższej alternatywy – licówek, trwałych przez dłuższy czas – dodaje ekspertka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.