Komunikaty PR

Branża w dobie pandemii. I co dalej?

2020-06-19  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Jaki wpływ na przyszłość projektowania przestrzeni publicznych oraz prywatnych będzie mieć pandemia? Jak będziemy funkcjonować w nowej, post-pandemicznej rzeczywistości? Co dalej? Tym zagadnieniom poświęcony był trzeci z cyklu webinariów „OKK! design: Branża w dobie pandemii”, który odbył się 3 czerwca.

Tym razem swoimi refleksjami i doświadczeniami z uczestnikami spotkania podzielili się arch. Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), dr Szymon Hanczar (Hanczar Studio), arch. Jacek Tryc (Jacek Tryc-wnętrza), a także przedstawiciele producentów – Jacek Kula (Barlinek) i Marcin Oleszczuk (Kontakt-Simon). W swoich wypowiedziach zwracali przede wszystkim uwagę na to, że choć całkiem dobrze poradziliśmy sobie w czasie przymusowej kwarantanny, obecnie coraz bardziej odczuwamy potrzebę kontaktu z drugim człowiekiem. Powoli wracamy do normalnego życia – zaczynamy chodzić do fryzjera czy restauracji, myślimy o tym jak spędzimy wakacje. Jednocześnie mamy świadomość, że rzeczywistość post-COVID nie będzie taka sama jak wcześniej. Jaka metamorfoza czeka wnętrza? Paneliści zgodnie przyznali, że największym wyzwaniem stojącym przed architektami będzie pogodzenie naturalnej potrzeby kontaktów międzyludzkich i chęci przebywania w udomowionych przestrzeniach z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa.

Magdalena Federowicz-Boule podkreślała, że w nowej rzeczywistości powinniśmy jeszcze bardziej skupić się na naturze. Zachęcała architektów do poszukiwania innych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej niż przegrody czy osłony wykonane z płyt typu plexi. W tej roli doskonale sprawdzić się mogą naturalne rośliny – przekonywała prezes pracowni Tremend, dodając, że w najbliższym czasie nurt biophilic design powinien zyskać na znaczeniu. Magdalena Federowicz-Boule podzieliła się też z uczestnikami webinarium ważnym przesłaniem, na które trafiła w czasie podróży na Sri Lankę: „The nature of our future depends on future of our nature”. Podsumowując swoje wystąpienie stwierdziła, że kreatywność architektów i projektantów jest nieograniczona – to w niej tkwi największy potencjał oraz szansa na połączenie bezpieczeństwa z potrzebą integracji ludzi.

Szymon Hanczar wyraził nadzieję, że urządzając nasze prywatne wnętrza po pandemii będziemy przywiązywać większą wagę do funkcjonalności i docenimy dobry design, czyli taki, który łączy estetykę z użytecznością. Przymusowy pobyt w domu pokazał nam, jak ważne jest, by nasze prywatne przestrzenie cechowała nie tylko powierzchowna atrakcyjność, ale także praktyczność i wygoda w życiu codziennym. W tym przede wszystkim upatrywał rolę projektantów wnętrz w przyszłości. Zastanawiał się też, czy w nowej rzeczywistości będzie jeszcze miejsce na mikroapartamenty, które przed wybuchem pandemii zyskiwały na popularności.

Z kolei Jacek Tryc opowiedział o swoich pasjach – podróżach i fotografii, z których czerpał pomysły do tworzenia projektów wnętrz. Zaprezentował też uczestnikom spotkania projekt inspirowany krajobrazem Spitsbergenu. Ograniczenia związane z pandemią wymusiły czasową rezygnację z dotychczasowych zainteresowań oraz modyfikację działania pracowni, jednak dostosowanie się do zastałej rzeczywistości nie było trudne. Czas kwarantanny pozwolił architektom na przemyślenia, które zaowocują nowymi pomysłami w przyszłości.

Doświadczeniami związanymi z funkcjonowaniem producentów w czasie pandemii podzielili się przedstawiciele firm Barlinek i Kontakt-Simon. Szybka reakcja w obliczu pandemii umożliwiła im dostosowanie działalności do nowych warunków, tak aby klienci jak najmniej odczuli niedogodności. Paneliści webinaru byli zgodni w ocenie działań producentów. Przyznali że partnerzy, z którymi współpracują dobrze wywiązali się ze swoich zobowiązań w trudnej sytuacji. Pomogło wzajemne zrozumienie i indywidualne podejście do klienta.

Patronami webinaru były marki: Barlinek oraz Kontakt-Simon.

Patronat medialny: ELLE Decoration Polska, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, DesignAlive, Architektura Murator, MAGAZIF.com, designteka.pl, Urzadzamy.pl, M jak mieszkanie, Hotelarz, Architektura i Biznes.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy Biuro prasowe
2025-08-06 | 13:45

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Urządzanie domu daje możliwość stworzenia przestrzeni, w której po prostu dobrze się żyje. Niezależnie od tego, czy właśnie wprowadzasz się do nowego mieszkania, robisz
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Media

Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.