Campanile na rynku europejskim. Hotele, które zapisały się w historii marki
Od rodzinnej sieci podmiejskich hoteli-restauracji po globalną markę oferującą zlokalizowane w wielkich metropoliach innowacyjne obiekty – hotele Campanile od ponad 40 lat podążają z duchem czasu. Które obiekty zapisały się w dziejach ekspansji marki na rynku europejskim?
Campanile narodziło się we Francji w 1976 roku jako firma rodzinna – koncept podmiejskich hoteli-restauracji, w których podróżni mogli cieszyć się prawdziwie domową atmosferą. Szczera i serdeczna gościnność wciąż stanowi fundament marki, obecnej dziś w 13 krajach na świecie i znajdującej się w przededniu globalnej ekspansji, której celem jest wzmocnienie obecności w Europie i Chinach oraz wejście na rynki Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Historyczne hotele Campanile przechodzą odważne metamorfozy, a nowo powstające obiekty dzielnie kroczą w awangardzie najnowszych trendów. Jakie były kamienie milowe w ponad 40-letniej historii marki?
Campanile Birmingham: w awangardzie przemian
W 1986 roku sieć rozpoczęła ekspansję po drugiej stronie kanału La Manche. Pierwszy hotel marki Campanile w Wielkiej Brytanii otwarto w miejscowości Basildon w południowo-wschodniej Anglii. Dziś na terenie Zjednoczonego Królestwa działa 17 obiektów Campanile. Jednym z nich jest otwarty w 1999 roku Campanile Birmingham. W dwudziestą rocznicę powstania hotel przeszedł wartą 2,5 mln funtów modernizację, dzięki której przekształcił się we flagowy okręt brytyjskiej floty Campanile. Metamorfoza obiektu w Birmingham w hotel, który w nowoczesnej formie wyraża tradycyjne wartości marki, wyznacza początek nowego rozdziału w historii Campanile na Wyspach. W najbliższych latach podobną przemianę przejdą wszystkie brytyjskie hotele marki.
Campanile Eindhoven: klasyka gatunku
Otwarty w 1989 roku hotel w Eindhoven jest pierwszym hotelem Campanile w Niderlandach, a zarazem jednym z ostatnich obiektów powstałych w myśl pierwotnej idei marki – hotelu-restauracji z charakterystycznym spadzistym dachem i zewnętrznymi korytarzami. Przez lata zyskał uznanie zarówno stołujących się tu mieszkańców okolicy, jak i gości odwiedzających prężnie rozwijające się miasto w celach służbowych. W 2019 roku hotel przeszedł gruntowną renowację i stanowi prawdziwą wizytówkę klasycznego konceptu Campanile oraz przyjazną przystań dla gości z całego świata.
Campanile Barcelona: olimpijska innowacja
Marka Campanile wkroczyła do Hiszpanii w 1992 roku przy okazji XXV Letnich Igrzysk Olimpijskich w Barcelonie. Na lokalizację pierwszego obiektu sieci wybrano Barberà del Vallès – świetnie skomunikowaną okolicę położoną na północ od centrum miasta-gospodarza Igrzysk. Podczas zawodów olimpijskich swoją bazę miał tu kontrowersyjny lekkoatleta Ben Johnson. Architektura mieszczącego 210 pokoi obiektu sygnalizuje moment przejściowy w historii konceptu Campanile, łącząc nowoczesną, jednolitą bryłę z elementami architektonicznymi nawiązującymi do zewnętrznych korytarzy charakterystycznych dla wczesnych obiektów sieci.
Campanile Katowice: hit lat 90. w nowej odsłonie
Pod koniec minionego wieku w pejzażu hotelarskim Katowic wciąż dominowały budynki rodem z PRL-u. Wszystko zmieniło się w 1999 roku, gdy przecięto wstęgę u wejścia do pierwszego obiektu marki Campanile w Polsce. Położony na skraju malowniczej Doliny Trzech Stawów hotel z miejsca stał się hitem, oferując to, co „tygrysy Europy” lubiły najbardziej. Fantazyjna geometryczna bryła, częściowo przeszklona elewacja, klimatyzowane wnętrza urządzone na prowansalską modłę – wszystko to przywodziło na myśl zachodnie standardy i było znakiem luksusu na miarę nowej epoki. Fascynacja Zachodem szła w parze z lokalnym kolorytem, a to za sprawą hotelowej restauracji słynącej z wyśmienitej śląskiej kuchni. Hotel do dziś jest pomnikiem szalonych czasów polskiej transformacji, co jednak nie znaczy, że żyje się tu wyłącznie wspomnieniem dawnej świetności. W ostatnich latach obiekt przeszedł wielką metamorfozę i dziś oferuje pobyt w standardzie na miarę XXI wieku okraszony nutą nostalgii za latami 90. minionego stulecia.
Campanile Vienna South: hotel w nowoczesnym mieście-ogrodzie
Pierwszy hotel marki Campanile w Austrii zlokalizowano w najbardziej innowacyjnej dzielnicy Wiednia, na terenie powstającego w zielonej okolicy Wienerbergu kompleksu mieszkalno-usługowego zaprojektowanego w myśl koncepcji Biotope City – miasta żyjącego w harmonii z otaczającą naturą. Projekt jest częścią rozpoczętej w 2017 roku rewitalizacji dawnych zakładów produkcyjnych Coca-Coli. Docelowo powstanie w tym miejscu przyjazna środowisku, samowystarczalna dzielnica – miejska dżungla w najlepszym tego słowa znaczeniu. Wizytówką inwestycji jest The Brick, neutralny klimatycznie budynek, który nazwą (dosłownie: „cegła”) i elewacją nawiązuje do znajdującej się niegdyś na terenie Wienerbergu cegielni. To właśnie w jego wnętrzach na gości czeka nowy hotel Campanile Vienna South.
O Campanile
Markę hoteli-restauracji Campanile stworzono w 1976 roku, bazując na koncepcji szczerej i serdecznej gościnności. Dziś pod szyldem Campanile działa 380 hoteli na świecie, a we Francji sieć plasuje się na czwartym miejscu pod względem wielkości. W ostatnich latach otwarto dziesięć hoteli marki Campanile w Chinach, a w 2018 roku zaczęto rozwijać jej obecność na Bliskim Wschodzie. Koncept Campanile zdobywa kolejne rynki na całym świecie – w realizacji znajduje się obecnie ponad 350 projektów.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
![Wsiąść do transportu do transportu dostosowanego! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1440322822,w_254,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Wsiąść do transportu do transportu dostosowanego!
![Ograniczenia finansowe nie osłabiają apetytu Europejczyków na letnie podróże](/files/_uploaded/glownekonf_1541314084,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ograniczenia finansowe nie osłabiają apetytu Europejczyków na letnie podróże
![Nowoczesna turystyka w zgodzie z naturą. Jak podróżować w duchu smart?](/files/_uploaded/glownekonf_242060313,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowoczesna turystyka w zgodzie z naturą. Jak podróżować w duchu smart?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/poplawska-dracz-tantiemy-foto-2,w_274,_small.jpg)
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.
Ochrona środowiska
Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne
![](/files/1922771799/wwf-dyrektywa-foto,w_133,r_png,_small.png)
1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.
Konsument
Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów
![](/files/1922771799/benton-odzywianie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Dbanie o odpowiednią dietę w pierwszych latach dziecka ma duże znaczenie dla ograniczenia ryzyka otyłości w jego dorosłym życiu. Naukowcy ze Szkoły Psychologii Uniwersytetu Swansea badali to na przykładzie napojów spożywanych przez dzieci. Przyglądali się przez ponad dwie dekady 1,4 tys. dorastających dzieci i doszli do wniosków, że spożywanie napojów słodzonych cukrem w pierwszych latach wpływa na tworzenie złych nawyków dietetycznych, a co się z tym wiąże – zwiększa ryzyko otyłości, nawet po wielu latach.