Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza na OPPM Online (10 czerwca, 10:00-17:00)
Centrum Edukacji Obywatelskiej
ul. Noakowskiego 10
00-666 Warszawa
katarzyna.malek|ceo.org.pl| |katarzyna.malek|ceo.org.pl
22 622 00 89
www.ceo.org.pl
Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza na ogólnopolskie wydarzenie edukacyjne w sieci - OPPM online. Po kilku ostatnich miesiącach intensywnej pracy i nowych wyzwań przyszedł czas na pierwsze podsumowania, refleksje oraz nowe inspiracje. Dlatego w agendzie poza wydarzeniami dotyczącymi programów edukacyjnych CEO, znalazły się wystąpienia gości specjalnych takich jak Adam Wajrak, Natalia de Barbaro czy Justyna Suchecka. OPPM Online odbędzie się 10 czerwca i jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych.
Ogólnopolska Prezentacja Projektów Młodzieżowych (OPPM) to wydarzenie organizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej od dwudziestu lat. Od zawsze było wielkim świętem dla uczestników i uczestniczek programów CEO, którzy przyjeżdżali do Warszawy, aby w Zamku Królewskim zaprezentować efekty swojej pracy. W tym roku, choć spotkania na większą skalę są niemożliwe, organizatorzy zmieniali nieco formułę i przenieśli wydarzenie do świata online.
10 czerwca 2020 roku, każdy szukający pomysłów i inspiracji do ciekawego, aktywnego i angażującego uczenia (się), przez cały dzień będzie mógł uczestniczyć w spotkaniach z ciekawymi gośćmi za pomocą transmisji na Facebooku.
Wśród tematów, które poruszymy, znajdzie się wystąpienie Justyny Sucheckiej, dziennikarki i pisarki “Młodzi zmieniają świat”, opowieść o “Puszczy Białowieskiej. Ostatnim Lesie”, do której zaprosi nas Adam Wajrak, dziennikarz i przyrodnik a także spotkanie z Anną Książek, podróżniczką dookoła świata o tym, że “Każdy może zmieniać świat”. Uczestnicy i uczestniczki będą mogli także wysłuchać wskazówek Natalii de Barbaro, psycholożki i trenerki, która opowie, co oznacza przebywanie “We własnym pokoju”.
OPPM online to przestrzeń do spotkania i rozmowy o tym, jak ważne jest zaangażowanie i współpraca w działaniach edukacyjnych, ale to także czas wzmocnienia, podziękowania i docenienia dla uczniów, uczennic, nauczycieli, nauczycielek, wszystkich tych osób, które wychodzą z edukacją poza formalne ramy.
Zapraszamy do śledzenia wydarzenia na Facebooku, na profilu Centrum Edukacji Obywatelskiej:
https://www.facebook.com/events/275534270482202/

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.