Komunikaty PR

Ceramika Paradyż Partnerem wystawy na Biennale Sztuki w Wenenecji

2024-04-16  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Ceramika Paradyż to nie tylko znany producent płytek ceramicznych i spieków kwarcowych, ale także firma z ogromną pasją do kultury i sztuki. Angażowanie się w promocję twórczości artystycznej przekłada się na liczne inicjatywy, których beneficjentami są zarówno uznani artyści, jak i młodzi twórcy z całego świata. Jedną z kluczowych dziedzin, w której Ceramika Paradyż odnosi sukcesy, jest działalność mecenatu wystawowego. Od współorganizacji prestiżowych wystaw, takich jak tegoroczny Pawilon Polski na Biennale Sztuki 2024 w Wenecji, po wsparcie lokalnych projektów artystycznych, marka z sukcesem inwestuje w promocję sztuki na wielu poziomach.

W dzisiejszym świecie, gdzie wsparcie dla kultury często pozostaje w tle, zaangażowanie firm takich jak Ceramika Paradyż okazuje się być bezcenne. Pawilon Polski w Wenecji to szczególne miejsce na mapie promocji naszej sztuki i architektury. Dzięki hojności i zaangażowaniu Ceramiki Paradyż, pokazywana w Wenecji sztuka stanie się bardziej dostępna i widoczna dla wszystkich, niezależnie od środowiska czy statusu społecznego. Wkład firmy w tegoroczną wystawę, niesie za sobą nie tylko aspekt finansowy, ale również symboliczny. Wsparcie inicjatyw, takich jak performance ukraińskiego kolektywu Open Group "Powtarzajcie za mną II" w Polskim Pawilonie, potwierdza nie tylko wrażliwość społeczną firmy, ale także znaczenie sztuki jako integralnej części naszego życia. Poprzez bycie Partnerem wystawy marka otworzy we Włoszech drzwi do kultury dla szerokiego spektrum odbiorców, inspirując ich do głębszego rozumienia otaczającej nas rzeczywistości. Artyści z zaproszonego przez kuratorkę Martę Czyż kolektywu Open Group, skierują swą pracę do widowni zachodnioeuropejskiej, angażując się w rozmowę o doświadczeniach wojennych z tymi, którzy codziennie obserwują zmagania naszych sąsiadów przez ekrany telewizorów lub komputerów. Teraz widzowie będą mieć szansę wcielić się w rolę bohaterów filmu, aby lepiej zrozumieć ich perspektywę i doświadczenia.

O Biennale

Biennale di Venezia, czyli międzynarodowa wystawa sztuki, odbywa się w Wenecji od końca XIX w. Pierwsza wystawa, w której uczestniczyła Polska miała miejsce w 1932 roku, gdy oddano do użytku Pawilon Polski. Od tego czasu jesteśmy stale obecni na tym jednym z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki, a od 1991 roku także na Międzynarodowej Wystawie Architektury. Hasłem tegorocznego biennale jest „Foreigners Everywhere / Obcokrajowcy są wszędzie”, dlatego naturalną odpowiedzią dla Marty Czyż, kuratorki wystawy, było zaproszenie do współpracy ukraińskich artystów z projektem, w którym biorą udział uchodźcy z Ukrainy.

Open Group to ukraiński artystyczny kolektyw założony w 2012 roku. Grupa skupia się na interdyscyplinarnych projektach, łącząc w swojej pracy sztukę wideo, performance, instalację i inne formy artystyczne. Ich prace często zawierają elementy krytyki społecznej, politycznej oraz analizy współczesnych realiów życia. Kolektyw zdobył uznanie zarówno na Ukrainie, jak i za granicą dzięki swoim oryginalnym, często prowokacyjnym pracom. Instalacja wideo "Powtarzajcie za mną II" stanowić będzie obraz świadków trwającej wciąż wojny na Ukrainie. Prezentowane prace, powstałe w latach 2022 i 2024, ukażą grupę cywilnych uchodźców wojennych, którzy podzielą się swoimi wspomnieniami o konflikcie, opartymi głównie na dźwiękach broni. Następnie, zaproszą publiczność do powtórzenia tych dźwięków, wykorzystując nietypową formułę karaoke. W przeciwieństwie do klasycznych przebojów, akompaniamentem będą tutaj wystrzały, kanonady i inne dźwięki związane z wojną. Tak będzie brzmieć w Wenecji ścieżka dźwiękowa konfliktu, którą artyści spróbują odtworzyć, ilustrując doświadczenia i traumy świadków.

Znalezienie się Ceramiki Paradyż w gronie partnerów wystawy "Powtarzajcie za mną II" jest bez wątpienia inspirującym przykładem dla innych marek, jak korporacyjna odpowiedzialność może przekraczać granice biurowych ścian. Działając jako mecenas sztuki, marka nie tylko promuje kulturę, ale przede wszystkim buduje trwałe relacje z międzynarodowymi społecznościami i artystami. Dzięki temu, obie strony czerpią korzyści z wzajemnego współdziałania, tworząc jednocześnie bardziej świadome i wrażliwe na otaczającą nas rzeczywistość społeczeństwo.

60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki – La Biennale di Venezia, otworzy się 20 kwietnia i potrwa do 24 listopada 2024 roku.

Więcej na: https://www.paradyz.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.