Ceramika Paradyż Partnerem wystawy na Biennale Sztuki w Wenenecji
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Ceramika Paradyż to nie tylko znany producent płytek ceramicznych i spieków kwarcowych, ale także firma z ogromną pasją do kultury i sztuki. Angażowanie się w promocję twórczości artystycznej przekłada się na liczne inicjatywy, których beneficjentami są zarówno uznani artyści, jak i młodzi twórcy z całego świata. Jedną z kluczowych dziedzin, w której Ceramika Paradyż odnosi sukcesy, jest działalność mecenatu wystawowego. Od współorganizacji prestiżowych wystaw, takich jak tegoroczny Pawilon Polski na Biennale Sztuki 2024 w Wenecji, po wsparcie lokalnych projektów artystycznych, marka z sukcesem inwestuje w promocję sztuki na wielu poziomach.
W dzisiejszym świecie, gdzie wsparcie dla kultury często pozostaje w tle, zaangażowanie firm takich jak Ceramika Paradyż okazuje się być bezcenne. Pawilon Polski w Wenecji to szczególne miejsce na mapie promocji naszej sztuki i architektury. Dzięki hojności i zaangażowaniu Ceramiki Paradyż, pokazywana w Wenecji sztuka stanie się bardziej dostępna i widoczna dla wszystkich, niezależnie od środowiska czy statusu społecznego. Wkład firmy w tegoroczną wystawę, niesie za sobą nie tylko aspekt finansowy, ale również symboliczny. Wsparcie inicjatyw, takich jak performance ukraińskiego kolektywu Open Group "Powtarzajcie za mną II" w Polskim Pawilonie, potwierdza nie tylko wrażliwość społeczną firmy, ale także znaczenie sztuki jako integralnej części naszego życia. Poprzez bycie Partnerem wystawy marka otworzy we Włoszech drzwi do kultury dla szerokiego spektrum odbiorców, inspirując ich do głębszego rozumienia otaczającej nas rzeczywistości. Artyści z zaproszonego przez kuratorkę Martę Czyż kolektywu Open Group, skierują swą pracę do widowni zachodnioeuropejskiej, angażując się w rozmowę o doświadczeniach wojennych z tymi, którzy codziennie obserwują zmagania naszych sąsiadów przez ekrany telewizorów lub komputerów. Teraz widzowie będą mieć szansę wcielić się w rolę bohaterów filmu, aby lepiej zrozumieć ich perspektywę i doświadczenia.
O Biennale
Biennale di Venezia, czyli międzynarodowa wystawa sztuki, odbywa się w Wenecji od końca XIX w. Pierwsza wystawa, w której uczestniczyła Polska miała miejsce w 1932 roku, gdy oddano do użytku Pawilon Polski. Od tego czasu jesteśmy stale obecni na tym jednym z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki, a od 1991 roku także na Międzynarodowej Wystawie Architektury. Hasłem tegorocznego biennale jest „Foreigners Everywhere / Obcokrajowcy są wszędzie”, dlatego naturalną odpowiedzią dla Marty Czyż, kuratorki wystawy, było zaproszenie do współpracy ukraińskich artystów z projektem, w którym biorą udział uchodźcy z Ukrainy.
Open Group to ukraiński artystyczny kolektyw założony w 2012 roku. Grupa skupia się na interdyscyplinarnych projektach, łącząc w swojej pracy sztukę wideo, performance, instalację i inne formy artystyczne. Ich prace często zawierają elementy krytyki społecznej, politycznej oraz analizy współczesnych realiów życia. Kolektyw zdobył uznanie zarówno na Ukrainie, jak i za granicą dzięki swoim oryginalnym, często prowokacyjnym pracom. Instalacja wideo "Powtarzajcie za mną II" stanowić będzie obraz świadków trwającej wciąż wojny na Ukrainie. Prezentowane prace, powstałe w latach 2022 i 2024, ukażą grupę cywilnych uchodźców wojennych, którzy podzielą się swoimi wspomnieniami o konflikcie, opartymi głównie na dźwiękach broni. Następnie, zaproszą publiczność do powtórzenia tych dźwięków, wykorzystując nietypową formułę karaoke. W przeciwieństwie do klasycznych przebojów, akompaniamentem będą tutaj wystrzały, kanonady i inne dźwięki związane z wojną. Tak będzie brzmieć w Wenecji ścieżka dźwiękowa konfliktu, którą artyści spróbują odtworzyć, ilustrując doświadczenia i traumy świadków.
Znalezienie się Ceramiki Paradyż w gronie partnerów wystawy "Powtarzajcie za mną II" jest bez wątpienia inspirującym przykładem dla innych marek, jak korporacyjna odpowiedzialność może przekraczać granice biurowych ścian. Działając jako mecenas sztuki, marka nie tylko promuje kulturę, ale przede wszystkim buduje trwałe relacje z międzynarodowymi społecznościami i artystami. Dzięki temu, obie strony czerpią korzyści z wzajemnego współdziałania, tworząc jednocześnie bardziej świadome i wrażliwe na otaczającą nas rzeczywistość społeczeństwo.
60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki – La Biennale di Venezia, otworzy się 20 kwietnia i potrwa do 24 listopada 2024 roku.
Więcej na: https://www.paradyz.com/
![Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_614464961,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal
![KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją](/files/_uploaded/glownekonf_531130217,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
![Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI](/files/_uploaded/glownekonf_865341287,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.