CES 2021: Dlaczego Samsung stawia na personalizację?
Wydarzenia 2020 roku całkowicie zmieniły branżę AGD na całym świecie. Z dnia na dzień nasze domy stały się także biurami, restauracjami czy siłowniami, a my sami zaczęliśmy znacznie częściej korzystać z posiadanych w domach urządzeń. Przez cały ubiegły rok Samsung wsłuchiwał się w opinie użytkowników, aby zrozumieć, w jaki sposób zmiany te wpłynęły na ich oczekiwania w stosunku do urządzeń AGD. Dogłębna analiza uzyskanych informacji stała się punktem wyjściowym głównej strategii marki na rok 2021. Ta strategia to personalizacja.
– Konsumenci więcej czasu spędzają dziś w domu. W związku z powyższym oczekują poprawy jakości ich codziennego życia dzięki możliwym do spersonalizowania funkcjom w urządzeniach domowych – mówi JaeSeung Lee, President and Head w Samsung Electronics’ Digital Appliances Division. – Doskonała, niezawodna wydajność jest dziś czymś zupełnie oczywistym. Wyznacznikiem wyższego standardu smart home staje się to, w jakim stopniu sprzęty można dopasować do różnych stylów życia.
Design sprzętów domowych oparty na personalizacji
Możliwość personalizacji już dziś stanowi wyróżnik urządzeń Samsung. Kierując się wyjątkową filozofią projektowania Samsung sprawia, że urządzenia AGD zaspokajają indywidualne i zróżnicowane potrzeby użytkowników.
Doskonałym przykładem urzeczywistnienia tej skupionej na personalizacji i stylu życia filozofii są lodówki Bespoke. Te flagowe lodówki Samsung, które wprowadzono do sprzedaży w Korei w roku 2019, są dziś dostępne na wielu światowych rynkach. Urządzenia oferowane są w różnych typach modułów (1-drzwiowe, 2-drzwiowe, z dolnym zamrażalnikiem) wraz z panelami, które można spersonalizować, wybierając różne kolory i wykończenia. Tym samym oferta Bespoke wykracza poza branżowe normy – pozwala użytkownikom dostosować lodówkę do stylu kuchni, a nie odwrotnie.
Aż dwie trzecie sprzedanych w Korei lodówek stanowiły modele z linii Bespoke, co świadczy o ogromnym przełomie i udowadnia, że użytkownicy, w szczególności ci z Millenial Mindset, poszukują urządzeń zaspokajających ich indywidualne potrzeby związane ze stylem życia. We wszystkich krajach, w których się pojawiły, lodówki Bespoke zrewolucjonizowały rynek AGD.
Początek ery „Domu Bespoke”, czyli design na zamówienie
W wizji przyszłości Samsung koncepcja personalizacji urządzeń domowych i dopasowania ich do stylu życia użytkowników, nie ogranicza się do lodówek. Firma nieustannie pracuje nad możliwością dodawania elementów, które obejmie personalizacja, do szerokiego wachlarza sprzętów – od tak podstawowych, jak właśnie lodówki po relatywnie nowe kategorie, takie jak oczyszczacze powietrza czy wyjątkowa szafa odświeżającą AirDresser, która pozwala lepiej zadbać o odzież i uzyskać efekt pralni bez wychodzenia z domu.
Wizja ta wychodzi również poza sam design. Wzbogacanie AGD o nowe możliwości i łączność, oferowane przez AI, będzie miało kluczowe znaczenie dla tworzenia bardziej wszechstronnych i spersonalizowanych rozwiązań, które całkowicie odmienią nasze doświadczenia związane z użytkowaniem sprzętów. Pralki, które same przekazują informacje o cyklach suszarkom, lodówki, które wiedzą, kiedy zepsuje się mleko, czy oczyszczacze, które automatycznie się włączają, gdy jakość powietrza ulega pogorszeniu – to tylko kilka przykładów na to, jak Samsung wykorzystuje swoją pozycję lidera w dziedzinie łączności i inteligentnych rozwiązań, aby postawić użytkownika w samym centrum działania swoich technologii.
Poza udoskonalaniem oprogramowania w urządzeniach, takich jak ciesząca się ogromną popularnością multimedialna lodówka Family Hub™, Samsung równie wytrwale usprawnia swój ekosystem SmartThings. Wzbogaca go o usługi pozwalające użytkownikom wprowadzać osobiste preferencje i zarządzać urządzeniami tak, by cieszyć się lepiej dostosowanymi doświadczeniami.
Podczas targów CES 2021 idea bardziej spersonalizowanego podejścia do designu AGD znajdzie się w samym centrum uwagi. Firma Samsung nie tylko uczci wprowadzenie Bespoke na rynek amerykański, prezentując zupełnie nowy model 4-Door Flex, ale także podzieli się ekscytującymi informacjami o nowych sposobach nawiązywania współpracy urządzeń z użytkownikami, a także pomiędzy sobą. Wszystko po to, aby usprawnić codzienne funkcjonowanie niezależnie od stylu życia.
– Nasza wizja przyszłości sprzętów domowych Bespoke nie opiera się na samym designie. Równie ważna jest wydajność, higiena i zrównoważony rozwój – dodaje Lee. – W Samsung ogromnie cieszymy się z tego, że podczas tegorocznych targów CES będziemy mogli zaprezentować ten nowy sposób myślenia o AGD. Przed nami kolejny rok innowacji, które na pierwszym miejscu stawiają potrzeby użytkowników.
W 2021 r. Samsung rozszerzy dostępność lodówek BESPOKE. W tym roku wybrane urządzenia z tej serii będzie można kupić także w Polsce w wersji jednodrzwiowej oraz tradycyjnej z zamrażalnikiem na dole, a także na innych rynkach europejskich.
Proste przyjemności na zimowe wieczory
Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Jadwiga Jankowska-Cieślak i Daniel Olbrychski po 50 latach znów zagrają małżeństwo w sztuce „Przebłyski”. „To duża rozkosz spotkać się po tylu latach”
Twórcy sztuki zatytułowanej „Przebłyski” podkreślają, że jest to spektakl – lustro każdej pary. Kreowani przez Jadwigę Jankowską-Cieślak i Daniela Olbrychskiego Rosa i Abrasza przez lata byli małżeństwem, a w chwili śmierci mężczyzny widzowie dostają kompendium wiedzy o ich niełatwym życiu. Odtwórca głównej roli cieszy się, że znów może się spotkać na scenie z aktorką, która od lat robi na nim ogromne wrażenie. Przyznaje też, że Serge Kribus napisał ten tekst z myślą o nim i zależało mu, żeby zagrał tę sztukę w Paryżu. Najpierw jednak przedstawienie zostanie zaprezentowane w polskiej wersji.
Edukacja
Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.
Prawo
Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej chce uprościć prawną definicję mobbingu. Dodatkowo opracowywana nowelizacja przepisów ma nałożyć nowe obowiązki na pracodawców, których celem będzie określenie zasad przeciwdziałania mobbingowi i to na poziomie regulaminu pracy lub innych wewnętrznych regulacji. Dzięki któremu podwładni będą bardziej świadomi swoich praw i będą mogli lepiej reagować na przypadki ich łamania.