Chrom is black – łazienkowe akcenty w nowoczesnym wariancie
W pomieszczeniach sanitarnych chrom kojarzony jest najczęściej ze srebrną armaturą. Nic dziwnego, że przez ostatnie lata cieszył się tak dużą popularnością – zmienił oblicze łazienek, zachwycał swoim połyskiem i urozmaicał stonowane aranżacje. Teraz pojawił się w nowej odsłonie. Czarny chrom jest bardziej intrygujący i nieoczywisty. Udowadnia także, że elegancja to nowy synonim minimalizmu w aranżacji.
Wzorniczy balans
Chrom to jeden z najpopularniejszych materiałów wykończeniowych stosowanych w ostatnich latach w pomieszczeniach sanitarnych. Występował najczęściej w postaci armatury sanitarnej i niczym biżuteria podkreślał stylizację. Z czasem, wraz z pojawieniem się nowych trendów, został stopniowo wypierany przez czarne detale. Te z kolei świetnie prezentowały się na tle białych płytek-cegiełek i surowych aranżacji.
Odzwierciedleniem estetyki obu tych trendów jest czarny chrom. Łączy bowiem w sobie urok metalicznych powierzchni i elegancki charakter ciemnych dodatków. Dzięki temu znajdzie swoich zwolenników zarówno wśród osób podążających za najnowszymi trendami, jak i wśród fanów ponadczasowych rozwiązań. Zaletą tego materiału jest także uniwersalność aranżacyjna. Wbrew pozorom może być zestawiany z nienasyconymi barwami oraz z ciemnymi odcieniami. To, w jakiej kompozycji zostanie zastosowany, zależy od zamysłu i efektu, jaki chcemy osiągnąć – mówi Aleksandra Drozdalska z firmy TECE. Jasne otoczenie wydobędzie jego szlachetny charakter, z kolei w połączeniu z granatem stanie się bardziej minimalistyczny.
Idealnie dopasowane
Czarny chrom wprowadzimy do łazienki w postaci armatury sanitarnej czy elementów wyposażenia.
Dzięki współpracy producentów sanitarnych możliwe stało się dopasowanie do siebie wszystkich detali – począwszy od baterii, poprzez przyciski spłukujące, po wykończenie strefy prysznicowej. To zasługa m.in. rozwiązań z powłoką PVD, które dostępne są w różnych wariantach wzorniczych – zarówno w wersji szczotkowanej, jak i w połysku. Co istotne – powierzchnie przycisków czy profili charakteryzują się wysoką jakością wizualną - pod względem połysku i walorów kolorystycznych. Są także wyjątkowo odporne na zarysowania i potencjalne czynniki korozyjne – wyjaśnia ekspert firmy TECE.
Takie podejście pozwala uspójnić stylizację i wprowadzić harmonię do wnętrza. Zmienia także nasze wyobrażenie o materiałach, które do tej pory stosowane były na szeroką skalę w łazienkach. Czyste srebro zastępują metaliczne powierzchnie, a głęboką czerń wyrafinowane akcenty. Czas zdefiniować pojęcie minimalizmu – na nowo!

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.