CLASSIC BLUE - rok 2020 pod niebem o zmroku
Instytut PANTONE ogłosił kolor roku 2020 – jest nim Classic Blue 19-4052. Ta ponadczasowa barwa ma symbolizować spokój i stabilność, dzięki czemu z powodzeniem sprawdzi się także w aranżacji wnętrz. W końcu dom to oaza prywatności, relaksu i wytchnienia od codzienności. Prezentujemy realizację w najmodniejszym kolorze roku!
Spokój bezkresnego nieba
Barwy mają moc. Wpływają na nastrój, wyciszają lub wręcz przeciwnie – zachęcają do działania. Dlatego tak ważne jest, aby podczas aranżacji wnętrz wybrać kolor, który będzie zgodny z naszym stylem życia, upodobaniami oraz potrzebami.
Classic Blue to odcień błękitu, który doskonale nadaje się do wnętrz o różnym charakterze. Z jednej strony niesie uspokajające przesłanie, z drugiej jednak – jako barwa nie do końca oczywista w aranżacji – potrafi wnieść do wnętrza wyjątkową energię. Jego urok można wydobyć i kształtować dzięki odpowiednim zestawieniom – zarówno kolorystycznym, jak i strukturalnym. Przede wszystkim – nie jest barwą neutralną, warto więc zestawiać go z jaśniejszymi, naturalnymi odcieniami i materiałami. Stonowana oprawa pozwoli dodatkowo wydobyć jego wyrazisty charakter – wyjaśnia Maciej Skupiński z pracowni KODO Projekty i Realizacje.
Proces projektowania prezentowanego wnętrza rozpoczął się od kluczowej decyzji, jaką była zmiana układu pomieszczeń. Jej podstawą było wyburzenie niemal wszystkich ścian w części salonowo-kuchennej. Ten zabieg pozwolił wykreować duże, jasne pomieszczenie, w którym punkt centralny stanowi nieduża toaleta przypominająca w swojej formie „kostkę”. Element ten na nowo zorganizował przestrzeń – ozdobiony pełną energii barwą i sztukaterią stał się nieoczywistym eksponatem, wokół którego zbudowano funkcjonalne strefy dziennego życia domowników. Wprowadził jednocześnie do wnętrza wyrazisty akcent kolorystyczny, którego ciemniejsze i jaśniejsze wariacje przewijają się w pozostałych częściach mieszkania.
Aranżacyjna korespondencja
W salonie uwagę przykuwa komfortowa kanapa utrzymana w kolorystyce całego wnętrza. Jej surowy charakter przełamują miękkie siedziska, które korespondują z tłem widokowym i nadają wnętrzu urokliwą lekkość.
Przeciwwagą dla palety błękitów są elementy w kolorze naturalnego drewna – podłogi, stolik kawowy, półki, zasłony i ramy obrazów. Na pierwszy plan wysuwa się w tym zestawieniu dywan – jedyny wzorzysty element aranżacji, który, pozornie jakby z innej bajki, wnosi do wnętrza niepowtarzalną dynamikę, podbitą stylistyką nowoczesnych grafik – dodaje Maciej Skupiński z KODO.
Po drugiej stronie salonowej „wyspy” rozgościła się strefa kuchenna, utrzymana w bieli połączonej z brązem. Uwagę przyciąga oryginalna zabudowa – fronty szaf odzwierciedlają odcień podłogi, a motyw drewna idealnie współgra z kolorystyką ścian oraz nowoczesnymi meblami. Nad szafkami kuchennymi zastosowano ciekawy motyw aranżacyjny – ciąg wąskich luster, który, odbijając zaokienne światło i widok nieba, optycznie powiększa przestrzeń. Efekt naturalności, płynący z wrażenia unikatowego połączenia barw wody, chmur i drewna, podbijają roślinne motywy wielkoformatowych plakatów.
Konsekwentne połączenia kolorystyczne zachowano również w pomieszczeniach łazienkowych. W toalecie ściana w kolorze Classic Blue subtelnie komponuje się z zabudową stolarską w barwie naturalnego drewna – ciemniejszego niż w kuchni i salonie, a tym samym potęgującego wrażenie buduarowej intymności. Całość podbudowana została dyskretnym oświetleniem i dekoracjami w nowoczesnej stylistyce. Łazienka jest jedynym wnętrzem, gdzie zdecydowanie króluje biel, dając pożądane w tym pomieszczeniu odczucie sterylności, złagodzonej oświetloną ciepłym światłem strukturą naturalnych desek.
Classic Blue, zgodnie z założeniami, okazuje się być kolorem ponadczasowym. Aranżacja, w której dominuje, nigdy nie stanie się standardowa czy nudna. Zaskakuje bowiem urokiem głębi oraz szeregiem możliwości w zakresie łączenia z różnymi materiałami i odcieniami. Sama barwa może wnieść do wnętrz powiew nowoczesności, a do naszego życia – zapowiedź spokoju, wyciszenia i stabilności. Potraktujmy ją jak dobrą wróżbę na 2020 rok!

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.