Komunikaty PR

Co czwarty Polak kupuje prezenty dopiero tydzień przed Wigilią - badanie FREENOW

2024-12-16  |  13:15
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.68 MB )

Okres przedświąteczny wielu osobom kojarzy się z firmowym „śledzikiem”, ubieraniem choinki, pieczeniem pierników i kupowaniem prezentów. FREENOW, aplikacja taxi i mobilności miejskiej, przeprowadziło ankietę, by sprawdzić, czy grudzień rzeczywiście budzi tak pozytywne skojarzenia u wszystkich. Tłok w komunikacji, przebrany towar w sklepach, nietrafione prezenty od najbliższych to tylko kilka z mniej przyjemnych aspektów, które wskazują respondenci. Platforma FREENOW potwierdza także, że grudzień jest miesiącem najwyższego popytu dla taksówek, a wyniki ankiety ujawniają, jak Polacy spędzają ten okres.

Z ankiety FREENOW, przeprowadzonej pośród 1,6 tys. użytkowników z 25 polskich miast, wynika, między innymi czego Polacy nie lubią w przedświątecznych zakupach. Na czele listy znalazły się tłumy w sklepach (wskazało je 74% ankietowanych), długie kolejki w centrach handlowych (65%), zatłoczona komunikacja miejska (40%), hałas (37%) oraz przebrany towar w sklepach (21%).

A kiedy Polacy robią świąteczne zakupy? Co drugi badany przygotowania do świąt w formie zakupów zaczyna dopiero tydzień przed świętami. Jeśli chodzi o samo kupowanie prezentów, ponad połowa robi to na początku grudnia, a co czwarty ankietowany tydzień przed Wigilią. Niewielka grupa osób (zaledwie 3% ankietowanych) zostawia zakupy na ostatnią chwilę, wybierając upominki dopiero 24 grudnia.

Badanie FREENOW ujawniło także najmniej lubiane aspekty świątecznych spotkań z bliskimi — takie jak nietaktowne pytania lub niechciane prezenty. Niemal 2/3 ankietowanych spędza święta z rodziną i podczas kolacji musi stawić czoła niechcianym pytaniom. Według respondentów najmniej uprzejme przy wigilijnym stole jest komentowanie wyglądu oraz decyzji o posiadaniu dzieci lub ich braku – zwróciła na to uwagę połowa ankietowanych. Niesmak budzą również pytania o plany małżeńskie czy wysokość zarobków. Niechęć do świąt w dużej mierze wynika także z nietrafionych prezentów. 4 na 10 ankietowanych obawia się, że pod choinką mogą znaleźć prezent, który wręczyli danej osobie rok wcześniej lub ubranie w złym rozmiarze. Niemile widzianymi prezentami są również: kalendarz (26%), skarpetki (24%), akcesoria do sprzątania (22%) oraz karnet na siłownię (19%).

Okazji do przemieszczania się w tym miesiącu nie brakuje. FREENOW zapytało pasażerów o sytuacje, w których korzystają z przejazdów taxi w grudniu, takie jak spotkania firmowe, zakupy świąteczne, Wigilia i Sylwester. Na firmowego „śledzika” lub spotkania przedświąteczne ze znajomymi Polacy najczęściej wychodzą do restauracji (52%), Wigilię spędzają najczęściej z rodziną w domu (60%), a Sylwestra najczęściej świętują na tzw. domówkach ze znajomymi (44%). Tylko 4% ankietowanych zadeklarowało, że planuje podróż w okresie świąt. Z ankiety wynika także, że dla większości respondentów (60%) taksówka jest pierwszym wyborem transportu na spotkania oraz imprezy przedświąteczne i sylwestrowe.

FREENOW zapytało swoich użytkowników, o jaką świąteczną piosenkę poprosiliby kierowcę taxi podczas przejazdu i na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się „Last Christmas”, zespołu Wham!, wskazane przez co czwartego badanego. Kolejne dwa miejsca na podium świątecznych hitów wśród Polaków zajmuje kolejno: „All I Want For Christmas” Mariah Carey oraz „It’s Beginning to Look a Lot Like Christmas” Michaela Bublé.

Ankieta przeprowadzona przez FREENOW pozwoliła lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje użytkowników w okresie świątecznym, gdy popyt na przejazdy taksówką znacznie wzrasta względem dni powszednich. Pokazuje ona także, że końcówka roku to czas, który Polacy spędzają głównie w gronie najbliższych, a taksówka często okazuje się optymalnym środkiem transportu, zapewniającym wygodę i komfort w tym intensywnym okresie.

 

O ANKIECIE:

Ankieta została przeprowadzona na 1654 użytkownikach FREENOW w listopadzie 2024 r.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.