Co nowego w kuchni?

Małgorzata Wnorowska
Forestor
ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl
Kolor zaczyna dominować w kuchni. Chociaż nie błyszczy już na frontach, nie sposób nie zauważyć, że udało mu się zdetronizować wszechobecną biel. Modna zabudowa kuchenna jest nasycona kolorami w matowej strukturze i ozdobiona elementami czarnego metalu lub połyskującego złota.
Kuchnia skutecznie opierała się zmianom prognozowanym przez trendsetterów, ponieważ polubiliśmy uniwersalną biel wprowadzającą do wnętrz świeżość i ład aranżacyjny. Nadszedł jednak czas na odważną zmianę jej wizerunku, do czego zachęcają producenci mebli kuchennych, tacy jak Spółka Meblowa KAM z Milejewa. W najnowszych kolekcjach zaprezentowanych podczas targów Meble Polska zaskoczyła nowymi kolorami i efektownymi dodatkami. Czas na „kuchenne rewolucje”!
W kuchni rządzi kolor
Granat coraz bardziej zyskuje na popularności, zaskakując ciekawymi wariacjami kolorystycznymi. Będzie on dominował w tym sezonie obok głęboko nasyconej czerni, butelkowej zieleni czy ogłoszonego kolorem roku 2020 Classic Blue. Wachlarz odważnych i intensywnych barw nie powinien być zaskoczeniem. To mocny trend, który pojawił się w kontrze do zbyt długiej dominacji wszechobecnej bieli. Nastał czas kolorów, zwłaszcza tych w ciemnym wybarwieniu, kojarzących się z elegancją i wyszukanym designem.
Niespodzianką może być jednak subtelny róż. Różowe są już nie tylko kolory tkanin w meblach tapicerowanych, ale również fronty kuchenne. To ukłon w stronę powracającego do kuchni pełnego blichtru i szykownego stylu art deco. Kuchenna zabudowa meblowa z frontami w kolorze brudnego różu to przepis na niebanalne wnętrze, które zachwyci wysmakowanym designem a przy okazji poprawi humor.
Pora zapomnieć o połysku
Jeszcze do niedawna głównie błyszczały, obecnie fronty urzekają głęboko matową powierzchnią. Pora zapomnieć nie tylko o wysokim połysku, ale również kompromisowym półmacie. Najmodniejszym obecnie wykończeniem jest supermat. Intensywna kolorystyka frontów rekompensuje brak połysku, a matowa struktura prezentuje się prestiżowo. Fronty nie tylko atrakcyjnie wyglądają, ale są praktyczne. To zasługa nowoczesnych technologii wykańczania powierzchni, dzięki którym nie pozostają na nich odciski palców. To duże ułatwienie dla użytkowników mebli kuchennych, zwłaszcza w przypadku bezuchwytowych systemów otwierania szafek poprzez naciśnięcie dłonią na front.
Gorączka złota i metalu
Ten sezon we wnętrzach kuchennych będzie należał do metalu i złota. To najmodniejsze dodatki w kuchennym arsenale wzorniczym. Metal w czarnym wybarwieniu z aranżacji w stylistyce loftowej został zaadaptowany również do kuchni w mniej industrialnych stylach. To niezwykle modny akcent, który dodaje zabudowie meblowej energii i bardziej nowoczesnego charakteru. Metalowe są regały i ramy otwartych półek, ale również nogi stołów, krzeseł i hokerów. Tak, powróciły one w wielkim stylu do kuchni, zachwycając lekką formą i stanowiąc efektowny dodatek do wyspy czy półwyspu kuchennego.
Jeżeli chcemy uzyskać bardziej wysmakowany efekt, pomyślmy o dodatkach w kolorze złota. Dzięki nim kuchnia rozbłyśnie i nabierze blasku. Złote uchwyty, elementy dekoracyjne, włączniki, baterie czy nawet bardziej zjawiskowa obudowa sprzętów AGD podkreślą urodę mebli w delikatnych pastelach, takich jak modny róż. Połyskujące złote elementy będą również ciekawym, przyciągającym wzrok dodatkiem do matowych powierzchni. Nadadzą aranżacji szlachetności i stylu.
Nowy wizerunek popularnych dekorów
Na liście rekomendacji wzorniczych, jaką można opracować na podstawie nowych kolekcji zaprezentowanych podczas targów meblowych w Poznaniu, ważną pozycję zajmują dekory inspirowane betonem. To wzór, który od kilku sezonów cieszy się ogromną popularnością w aranżacji wnętrz, teraz jednak zyskał bardziej subtelne oblicze. Dekory inspirowane „spływającym betonem”, dalekie są od wizerunku odciśniętego szalunku, do jakiego przywykliśmy. Zachowując surowy urok betonu, są jednocześnie bardziej stonowane i delikatne. Będę one doskonałym kontrapunktem dla nieustannie modnego, ponadczasowego rysunku drewna. Jednak i ono zostało poddane odświeżającemu liftingowi wizerunkowemu. W rodzinie dekorów drewna można zaobserwować wpływ modnej stylistyki industrialnej, która sprawia, że są bardziej surowe, jak unikatowy dekor dąb Halifax cynowany. Dzięki strukturze 3D wydaje się obrobionym ręcznie drewnem, oddziałując na zmysł wzroku i dotyku. Nawet w takim wydaniu nada jednak wnętrzu przytulności.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.