Komunikaty PR

Co różni a co łączy mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej w podróżowaniu?

2022-09-27  |  12:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora travel tech regularnie przygląda się i analizuje podróżnicze trendy. Tym razem wzięła pod lupę mieszkańców regionu Europy Środkowo-Wschodniej, w tym m.in. Polski, Czech, Słowacji, Rumunii oraz Węgier. Jak, kiedy, jak długo oraz gdzie najchętniej podróżujemy to tylko niektóre z aspektów wziętych pod uwagę w przygotowanym przez Kiwi.com zestawieniu. Podróżniczy raport Kiwi.com pokazuje najnowsze, tegoroczne trendy, jak choćby last minute city break, który królował w Rumunii, czy opcję “gdziekolwiek”, coraz popularniejszą wśród polskich podróżnych. Z raportu dowiemy się również, że Budapeszt to miasto, które szczególną popularnością cieszy się jesienią, a niekoniecznie w szczycie sezonu turystycznego, a Czesi w przeciwieństwie do spontanicznych Rumunów rezerwacji dokonują z ponad miesięcznym wyprzedzeniem. 

Pomimo odwołanych lotów i podwyżek cen latanie pozostaje popularne. Liczba rezerwacji dokonanych z Europy przez Kiwi.com prawie się podwoiła, a w niektórych krajach, jak Węgry czy Polska była jeszcze większa. Po latach pandemii i lockdownów apetyt na podróżowanie był ogromny, a tegoroczne zestawienie Kiwi.com wyraźnie to pokazuje. Ludzie bez względu na kraj pochodzenia będą szukać jak najbardziej przyjaznych dla domowego budżetu ofert lotów, by nie musieć rezygnować ze swojej pasji podróżowania i wymarzonego wypoczynku.” – powiedziała Eliška Dočkalová, dyrektor ds. obsługi klienta Kiwi.com, o danych dotyczących rezerwacji w okresie letnim.

Revenge holidays

Tegoroczny sezon wakacyjny cieszył się ogromną popularnością. Dla wielu osób był to pierwszy moment od ponad 2 lat na podróż samolotem, na którą bardzo długo i niecierpliwie czekali. Wedle danych Kiwi.com spektakularny wzrost odnotował rynek polski, gdzie liczba zarezerwowanych lotów wzrosła ponad 3 krotnie w porównaniu z 2021. W Czechach liczba rezerwacji wzrosła dwukrotnie nie tylko w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale również z okresem sprzed pandemii, z kolei w Rumunii odnotowano wzrost na poziomie 150%.

Tegoroczne trendy podróżnicze

Wśród kluczowych trendów zaobserwowanych przez wyszukiwarkę lotów i tanich podróży, Kiwi.com, jest kilka, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Last minute city break

City break, czyli przedłużony weekend w europejskiej stolicy czy innym pięknym mieście to od lat jedna z najpopularniejszych i najchętniej wybieranych form podróżowania, zwłaszcza poza sezonem urlopowym. Analiza Kiwi.com wskazuje, że trend ten okazał się równie atrakcyjny w trakcie minionych wakacji wśród turystów z Rumunii, gdzie większość podróżujących preferowała rezerwację last minute city break, niż dokonywanie jej z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

  • “Gdziekolwiek”

Kiwi.com wskazuje, że turyści z Polski coraz chętniej sięgali po opcję “gdziekolwiek”. Opcja ta umożliwia znalezienie kierunku na wakacje, który przede wszystkim spełnia parametry finansowe. Docelowe miejsce podróży nie jest tak istotne, jak budżet przeznaczony na ten cel. Stawiamy na spontaniczność i swobodę wyboru.

  • “Multi city”

Multi-city podobnie jak opcja “gdziekolwiek” to trend rosnący wśród polskich podróżnych - w porównaniu z ubiegłym roku w tym sezonie było 4 razy popularniejsza niż w ubiegłym. Multi-city jest szczególnie pomocna w organizowaniu objazdowego wypoczynku, doskonała dla tych, którzy nie mogą usiedzieć na miejscu i potrzebują wielu zmiennych i wrażeń.

Najpopularniejsze kierunki i miasta

  • Kraje

Zaskoczenia nie powinna budzić zgodność co do wyboru wakacyjnych kierunków - we wszystkich krajach podróżujący decydowali się w pierwszej kolejności na Włochy i Hiszpanię. Dalej w zestawieniu top 5 najpopularniejszych kierunków znalazła się Francja, Grecja, i Wielka Brytania. Słowacy z kolei chętnie podróżowali do Chorwacji.

  • Miasta

Kiwi.com wskazuje, że tym razem Londyn nie należał do miast numer 1 wybieranych przez Polaków - okazuje się, że w minione wakacje najchętniej lataliśmy do Paryża, Mediolanu oraz Barcelony.

Rumuni, podobnie jak Węgrzy w pierwszej kolejności postawili na Londyn, Słowacy wybrali Palma de Mallorca, a Czesi Rzym i Mediolan.

TOP 5 NAJPOPULARNIEJSZYCH KIERUNKÓW NA WAKACJE 2022

Polska

Rumunia

Czechy

Węgry

Słowacja

Włochy

Włochy

Włochy

Włochy

Włochy

Hiszpania

Hiszpania

Hiszpania

Hiszpania

Hiszpania

Wielka Brytania

Wielka Brytania

Wielka Brytania

Grecja

Wielka Brytania

Francja

Niemcy

Francja

Wielka Brytania

Grecja

Norwegia

Grecja

Grecja

Francja

Chorwacja

 

Jesień przyciąga turystów!

Apetyt Czechów na podróże jesienią nie słabnie, o czym świadczy obecna liczba rezerwacji, która jest ponad dwukrotnie większa w porównaniu z jesienią ubiegłego roku. Najczęstszymi kierunkami są ponownie Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia. Jesienna fala podróży wspierana jest również przez niższe ceny biletów, które już spadają. „Na podstawie danych historycznych możemy spodziewać się tańszych biletów lotniczych jesienią. Powodem tego jest nie tylko poza sezonem, ale także fakt, że linie lotnicze zwiększają swoje rezerwy finansowe przed zimą” – dodaje Eliška Dočkalová.

Kiwi.com wskazuje, że Węgry z Budapesztem na czele są chętniej wybierane na jesienne podróże niż latem. W 2021 miasto znalazło się w TOP 20, tymczasem w tym roku skoczyło o 8 oczek w górę, plasując się na 12 pozycji.

Osoby planujące urlop jesienią mogą liczyć na loty w dużo niższej cenie. W październiku bilety z Polski są średnio 20% tańsze niż w sezonie wakacyjnym (średnia cena 99 EURO), w listopadzie będą tańsze o 26%w porównaniu do lipca i sierpnia (średnia cena 91 euro).

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. W tym celu dziennie wykonuje on 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych.
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 50 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże 10 najciekawszych faktów o Korei Południowej Biuro prasowe
2024-04-24 | 17:00

10 najciekawszych faktów o Korei Południowej

Korea Południowa to kraj pełen fascynującej historii, bogatej kultury i dynamicznego rozwoju. To kraj pełen kontrastów, który oferuje odwiedzającym niezapomniane doświadczenia
Podróże Atrium Kasztanowa z kolejnym biurem podróży
2024-04-24 | 11:40

Atrium Kasztanowa z kolejnym biurem podróży

Pod koniec kwietnia do Atrium Kasztanowa wprowadzi się nowy najemca - TUI. To drugie biuro podróży po Itace, otwarte w pilskiej galerii w tak krótkim odstępie czasu, i trzecie,
Podróże 10 najciekawszych faktów o Korei Południowej
2024-04-24 | 11:00

10 najciekawszych faktów o Korei Południowej

Korea Południowa to kraj pełen fascynującej historii, bogatej kultury i dynamicznego rozwoju. To kraj pełen kontrastów, który oferuje odwiedzającym niezapomniane doświadczenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.