Coraz częściej spędzamy Święta w hotelu
Właściciele hoteli, pensjonatów i apartamentów obserwują w tym czasie wzmożony ruch, który wskazuje na coraz większą popularność tzw. turystyki świątecznej.
Obiekty hotelowe szykują pakiety świąteczne dla gości, dekorują wnętrza i starają się zapewnić klimatyczne atrakcje, zachęcające do dłuższych pobytów. Dzięki temu odwiedzający mają możliwość pełnego wypoczynku zamiast stresować się wypełnianiem obowiązków domowym, związanych z przygotowywaniem wigilijnych potraw, gotowaniem, sprzątaniem i organizacją spotkań rodzinnych. Wyjazd pozwala uniknąć tego obciążenia.
Wzrost zainteresowania Świętami poza domem jest też w dużym stopniu związany ze zmianami w mentalności społecznej. Młodsze pokolenia podchodzą do świąt w sposób mniej tradycyjny, koncentrując się na wykorzystaniu tego czasu na zmianę otoczenia i odpoczynek. W wielu współczesnych rodzinach można obserwować zjawisko rozluźnienia więzi, co skutkuje brakiem możliwości spotkania przy wigilijnym stole w większym gronie. Sprzyja to decyzji o wyjeździe. Ciekawość nowych doświadczeń to kolejny czynnik wyboru spędzenia Świąt poza domem. To dla wielu osób po prostu dobry czas na podróże i odwiedzenia np. tropikalnej plaży, czy miasta o wyjątkowej atmosferze świątecznej, takich jak Wiedeń czy Praga. Dla zwolenników podróży atrakcyjne jest też inspirowanie się innymi kulturami, podglądanie, jak świąteczny czas celebrowany jest w odwiedzanych krajach. Do tego dochodzi świadomość, że wyjazd może być kosztowo porównywalny lub nawet tańszy niż tradycyjne przygotowania.
Jednym z czynników wyboru miejsca na świąteczny wypoczynek jest to, jak lubimy spędzać czas wolny – mówi Sandra Brzuszkiewicz, dyrektor generalny Pałacu na Wodzie. Osoby aktywne poszukują obiektów noclegowych położonych w bliskości stoków narciarskich i lokalizacjach obfitujących w miejsca warte odwiedzenia podczas wycieczek krajoznawczych. Ci, którzy cenią sobie spokój, wybierają miejsca oddalone od zgiełku miast, w których można się zrelaksować np. w strefie SPA czy na basenie. Nie bez znaczenia jest też atrakcyjność okolicy. Region, w którym mieści się nasz Pałac bogaty jest w przeróżne atrakcje, które na Święta są wyjątkowo udekorowane. Nasz hotel położony jest w przepięknej Dolinie Pałaców i Ogrodów, która w zimowej odsłonie prezentuje się wyjątkowo. Można stąd podziwiać majestatyczną Śnieżkę, czy odwiedzić Hutę Julię i sprawdzić, w jaki sposób powstają bombki. Turystów przyciągają też bożonarodzeniowe jarmarki, stoki narciarskie Karkonoszy, a także niepowtarzalna atmosfera góralskich świąt. Goście poczują tu świąteczny klimat, pachnący grzanym winem.
Choć Boże Narodzenie to czas niezwykle rodzinny, nie każdy ma ochotę na klimat szeleszczących prezentów rozpakowywanych pod choinką przez podekscytowane dzieci. W Polsce coraz odważniej mówi się o trendzie na tzw. hotele „adults only” – zauważa Sandra Brzuszkiewicz. Jest to system, który gorąco polecam wszystkim tęskniącym za chwilą oddechu od codzienności.
W tego typu obiektach dedykowanych dla osób 14, 15+, znajdziemy prawdziwy relaks bez hałasu. Pałac na Wodzie, wprawdzie nie jest typowym obiektem tego typu, ale ponieważ nie posiadamy oferty stricte rodzinnej, jest często wybierany przez poszukujących ciszy i spokoju. Pokazuje nam to, że warto rozwijać się w tym kierunku. Zapraszamy również rodziców, którzy mają chęć oderwać się od swoich rodzicielskich obowiązków i po prostu odpocząć – szczególnie po Świętach, jeśli jednak zdecydujemy się na spędzenie ich w tradycyjnej formie.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.