Cosentino w trosce o naturę nie tylko „od święta”.
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Każdego roku, 5 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Ochrony Środowiska. Jego obchody mają na celu pogłębienie świadomości opinii publicznej na temat ochrony i poprawy stanu środowiska naturalnego oraz zwrócenie uwagi na istniejące problemy i niebezpieczeństwo lekceważenia skutków naruszenia równowagi ekologicznej w przyrodzie. Cosentino, światowy lider w produkcji wielkopowierzchniowych materiałów, prowadzi w związku z tym kolejną edycję „Tygodnia dla Środowiska”, wyznaczając standardy w kwestiach zrównoważonego rozwoju w swoim sektorze.
5 czerwca na całym świecie organizowane są imprezy promujące działania proekologiczne i zachęcające do aktywnego udziału w ochronie środowiska. Działania te mają na celu uwrażliwienie ludzi na sprawy związane z ekologią, segregacją odpadów oraz upowszechnienie nowych „czystych” technologii, edukacji w zakresie ochrony środowiska i propagowanie idei zrównoważonego rozwoju. W ostatnich latach Grupa Cosentino, producent konglomeratów kwarcowych Silestone, powierzchni Dekton i kamieni naturalnych do wnętrz oraz powierzchni zewnętrznych, takich jak fasady, czy tarasy, stała się wyznacznikiem standardów w kwestiach zrównoważonego rozwoju w swoim sektorze, inwestując znacznie w aktywa związane ze środowiskiem, a także w przedsięwzięcia związane z zarządzaniem zasobami. Cosentino zorganizowało właśnie drugą edycję „Tygodnia dla Środowiska” – wewnętrznego, jak i zewnętrznego programu działań z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska Naturalnego. Z oficjalnym hasłem „Czas na naturę” zorganizowano takie inicjatywy jak wewnętrzny konkurs pomysłów „Zero Footprint”, mający na celu dalszy rozwój strategii firmy w zakresie redukcji śladu węglowego, czy akcję „Zasadź własne drzewo”.
Firma kontynuuje swój rozwój, ustanawiając najwyższe standardy w zakresie jakości i poszanowania środowiska. Cosentino stara się również wykraczać poza te ramy, identyfikując i niwelując bezpośredni i pośredni wpływ, jaki wywiera na środowisko działalność firmy. To był kolejny rok, w którym założenia te przełożyły się na osiągnięcie optymalnych wskaźników zrównoważonego rozwoju. Na przykład w ubiegłym roku Cosentino zwiększyło wskaźnik recyklingu odpadów o 33% i wyprodukowało 1,45 miliona m2 płyt zawierających odzyskane lub poddane recyklingowi materiały, co stanowi około 20% całkowitej produkcji.
Co więcej, firma zmniejszyła zużycie energii kWh na m2 wyprodukowanej mieszanki o 8%, poprawiając w ten sposób efektywność energetyczną procesu produkcji i zużywając energię, która jest certyfikowana w 100% jako energia odnawialna. Ponadto, Cosentino może pochwalić się realizacją założeń „zero waste” w zakresie zużycia i obiegu wody przemysłowej. Wreszcie w 2019 r. firma Cosentino uniknęła emisji ponad 15 000 Tn CO2 dzięki inicjatywom w zakresie mobilności i efektywności energetycznej, w tym nowym systemom odzyskiwania ciepła i ulepszeniom maszyn fabrycznych.
Jak mówi Antonio Urdiales, dyrektor ds. środowiska w Grupie Cosentino, „Jasne jest, że kryzys wywołany przez Covid-19 powoduje niespotykane jak dotąd szkody, ale otwiera także ogromne możliwości. Wydaje się, że istnieje coraz większa zgoda co do tego, że musimy nie tylko ożywić gospodarkę, ale także wykorzystać obecne okoliczności do przeprojektowania systemu i prowadzenia działalności z pełniejszą świadomością społeczną i środowiskową. W Cosentino od dawna popieramy tę wizję, zwiększając nasze inwestycje z roku na rok, aby stworzyć podstawy prawdziwie i długotrwale zrównoważonej firmy. Część tej świadomości, obecnej w naszym DNA i naszym korporacyjnym celu, opiera się na idei Tygodnia Ochrony Środowiska, w którym wszyscy pracownicy angażują się, a także wnoszą swój wkład w pomysły na poprawę naszych środków i działań w tym obszarze”.
Więcej na www.cosentino.com

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.