Komunikaty PR

Cosentino w trosce o naturę nie tylko „od święta”.

2020-06-05  |  13:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.32 MB )

Każdego roku, 5 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Ochrony Środowiska. Jego obchody mają na celu pogłębienie świadomości opinii publicznej na temat ochrony i poprawy stanu środowiska naturalnego oraz zwrócenie uwagi na istniejące problemy i niebezpieczeństwo lekceważenia skutków naruszenia równowagi ekologicznej w przyrodzie. Cosentino, światowy lider w produkcji wielkopowierzchniowych materiałów, prowadzi w związku z tym kolejną edycję „Tygodnia dla Środowiska”, wyznaczając standardy w kwestiach zrównoważonego rozwoju w swoim sektorze.

5 czerwca na całym świecie organizowane są imprezy promujące działania proekologiczne i zachęcające do aktywnego udziału w ochronie środowiska. Działania te mają na celu uwrażliwienie ludzi na sprawy związane z ekologią, segregacją odpadów oraz upowszechnienie nowych „czystych” technologii, edukacji w zakresie ochrony środowiska i propagowanie idei zrównoważonego rozwoju. W ostatnich latach Grupa Cosentino, producent konglomeratów kwarcowych Silestone, powierzchni Dekton i kamieni naturalnych do wnętrz oraz powierzchni zewnętrznych, takich jak fasady, czy tarasy, stała się wyznacznikiem standardów w kwestiach zrównoważonego rozwoju w swoim sektorzeinwestując znacznie w aktywa związane ze środowiskiem, a także w przedsięwzięcia związane z zarządzaniem zasobamiCosentino zorganizowało właśnie drugą edycję „Tygodnia dla Środowiska” – wewnętrznego, jak i zewnętrznego programu działań z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska Naturalnego. Z oficjalnym hasłem „Czas na naturę” zorganizowano takie inicjatywy jak wewnętrzny konkurs pomysłów „Zero Footprint”, mający na celu dalszy rozwój strategii firmy w zakresie redukcji śladu węglowego, czy akcję „Zasadź własne drzewo”.

Firma kontynuuje swój rozwój, ustanawiając najwyższe standardy w zakresie jakości i poszanowania środowiska. Cosentino stara się również wykraczać poza te ramy, identyfikując i niwelując bezpośredni i pośredni wpływ, jaki wywiera na środowisko działalność firmy. To był kolejny rok, w którym założenia te przełożyły się na osiągnięcie optymalnych wskaźników zrównoważonego rozwoju. Na przykład w ubiegłym roku Cosentino zwiększyło wskaźnik recyklingu odpadów o 33% i wyprodukowało 1,45 miliona m2 płyt zawierających odzyskane lub poddane recyklingowi materiały, co stanowi około 20% całkowitej produkcji.

Co więcej, firma zmniejszyła zużycie energii kWh na m2 wyprodukowanej mieszanki o 8%, poprawiając w ten sposób efektywność energetyczną procesu produkcji i zużywając energię, która jest certyfikowana w 100% jako energia odnawialna. PonadtoCosentino może pochwalić się realizacją założeń „zero waste” w zakresie zużycia i obiegu wody przemysłowej. Wreszcie w 2019 r. firma Cosentino uniknęła emisji ponad 15 000 Tn CO2 dzięki inicjatywom w zakresie mobilności i efektywności energetycznej, w tym nowym systemom odzyskiwania ciepła i ulepszeniom maszyn fabrycznych.

Jak mówi Antonio Urdiales, dyrektor ds. środowiska w Grupie Cosentino„Jasne jest, że kryzys wywołany przez Covid-19 powoduje niespotykane jak dotąd szkody, ale otwiera także ogromne możliwości. Wydaje się, że istnieje coraz większa zgoda co do tego, że musimy nie tylko ożywić gospodarkę, ale także wykorzystać obecne okoliczności do przeprojektowania systemu i prowadzenia działalności z pełniejszą świadomością społeczną i środowiskową. W Cosentino od dawna popieramy tę wizję, zwiększając nasze inwestycje z roku na rok, aby stworzyć podstawy prawdziwie i długotrwale zrównoważonej firmy. Część tej świadomości, obecnej w naszym DNA i naszym korporacyjnym celu, opiera się na idei Tygodnia Ochrony Środowiska, w którym wszyscy pracownicy angażują się, a także wnoszą swój wkład w pomysły na poprawę naszych środków i działań w tym obszarze”.

Więcej na www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit Biuro prasowe
2024-09-27 | 11:10

Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit

PLGBC Green Building Summit to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń poświęconych zrównoważonemu budownictwu, architekturze i rynkowi nieruchomości. Najbliższa,
Dom Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie
2024-09-26 | 15:40

Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie

Dom to nie tyle ściany, co ludzie, którzy w nich zamieszkują. Najlepiej o tym świadczy dwupiętrowe mieszkanie dla rodziny, które za sprawą architekt Weroniki Budzichowskiej z To
Dom Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu
2024-09-26 | 14:00

Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu

Jesień to idealny moment, by wprowadzić do wnętrz nowe akcenty, które nie tylko ocieplą przestrzeń, ale także – zgodnie z koncepcją neurodesignu – wpłyną na nasze dobre

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.