Cosentino w trosce o naturę nie tylko „od święta”.
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Każdego roku, 5 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Ochrony Środowiska. Jego obchody mają na celu pogłębienie świadomości opinii publicznej na temat ochrony i poprawy stanu środowiska naturalnego oraz zwrócenie uwagi na istniejące problemy i niebezpieczeństwo lekceważenia skutków naruszenia równowagi ekologicznej w przyrodzie. Cosentino, światowy lider w produkcji wielkopowierzchniowych materiałów, prowadzi w związku z tym kolejną edycję „Tygodnia dla Środowiska”, wyznaczając standardy w kwestiach zrównoważonego rozwoju w swoim sektorze.
5 czerwca na całym świecie organizowane są imprezy promujące działania proekologiczne i zachęcające do aktywnego udziału w ochronie środowiska. Działania te mają na celu uwrażliwienie ludzi na sprawy związane z ekologią, segregacją odpadów oraz upowszechnienie nowych „czystych” technologii, edukacji w zakresie ochrony środowiska i propagowanie idei zrównoważonego rozwoju. W ostatnich latach Grupa Cosentino, producent konglomeratów kwarcowych Silestone, powierzchni Dekton i kamieni naturalnych do wnętrz oraz powierzchni zewnętrznych, takich jak fasady, czy tarasy, stała się wyznacznikiem standardów w kwestiach zrównoważonego rozwoju w swoim sektorze, inwestując znacznie w aktywa związane ze środowiskiem, a także w przedsięwzięcia związane z zarządzaniem zasobami. Cosentino zorganizowało właśnie drugą edycję „Tygodnia dla Środowiska” – wewnętrznego, jak i zewnętrznego programu działań z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska Naturalnego. Z oficjalnym hasłem „Czas na naturę” zorganizowano takie inicjatywy jak wewnętrzny konkurs pomysłów „Zero Footprint”, mający na celu dalszy rozwój strategii firmy w zakresie redukcji śladu węglowego, czy akcję „Zasadź własne drzewo”.
Firma kontynuuje swój rozwój, ustanawiając najwyższe standardy w zakresie jakości i poszanowania środowiska. Cosentino stara się również wykraczać poza te ramy, identyfikując i niwelując bezpośredni i pośredni wpływ, jaki wywiera na środowisko działalność firmy. To był kolejny rok, w którym założenia te przełożyły się na osiągnięcie optymalnych wskaźników zrównoważonego rozwoju. Na przykład w ubiegłym roku Cosentino zwiększyło wskaźnik recyklingu odpadów o 33% i wyprodukowało 1,45 miliona m2 płyt zawierających odzyskane lub poddane recyklingowi materiały, co stanowi około 20% całkowitej produkcji.
Co więcej, firma zmniejszyła zużycie energii kWh na m2 wyprodukowanej mieszanki o 8%, poprawiając w ten sposób efektywność energetyczną procesu produkcji i zużywając energię, która jest certyfikowana w 100% jako energia odnawialna. Ponadto, Cosentino może pochwalić się realizacją założeń „zero waste” w zakresie zużycia i obiegu wody przemysłowej. Wreszcie w 2019 r. firma Cosentino uniknęła emisji ponad 15 000 Tn CO2 dzięki inicjatywom w zakresie mobilności i efektywności energetycznej, w tym nowym systemom odzyskiwania ciepła i ulepszeniom maszyn fabrycznych.
Jak mówi Antonio Urdiales, dyrektor ds. środowiska w Grupie Cosentino, „Jasne jest, że kryzys wywołany przez Covid-19 powoduje niespotykane jak dotąd szkody, ale otwiera także ogromne możliwości. Wydaje się, że istnieje coraz większa zgoda co do tego, że musimy nie tylko ożywić gospodarkę, ale także wykorzystać obecne okoliczności do przeprojektowania systemu i prowadzenia działalności z pełniejszą świadomością społeczną i środowiskową. W Cosentino od dawna popieramy tę wizję, zwiększając nasze inwestycje z roku na rok, aby stworzyć podstawy prawdziwie i długotrwale zrównoważonej firmy. Część tej świadomości, obecnej w naszym DNA i naszym korporacyjnym celu, opiera się na idei Tygodnia Ochrony Środowiska, w którym wszyscy pracownicy angażują się, a także wnoszą swój wkład w pomysły na poprawę naszych środków i działań w tym obszarze”.
Więcej na www.cosentino.com

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.