Czar jesiennych inspiracji we wnętrzach
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Jesień, mimo postępującej dominacji szarości, pokazuje, jak barwy zmieniającej się przyrody mogą stworzyć na jej tle niezwykle malowniczą kompozycję. To także urokliwa inspiracja, jak dzięki drobnym zabiegom odmienić wnętrze przed zimą, nadając mu oryginalności i nowej energii.
W eleganckim salonie zaaranżowanym na bazie ścian w matowej szarości Tikkurila Optiva Nature L498, ozdobionych klasycznymi sztukateriami, dodatki w wysyconych barwach złotej jesieni stworzą silny kolorystyczny akcent wprowadzający ciepło i optymizm. Dekoracyjne poduszki w intensywnych pomarańczach i rudościach świetnie skomponują się z nowoczesnym stolikiem w podobnym odcieniu i grafiką na ścianie oraz zapewnią designerski charakter wykorzystujący zabawę kolorem. Drewniana podłoga i naturalna roślinność będą podkreślać przytulność wnętrza.
Rude odcienie to także świetny pomysł na dodanie koloru utrzymanej w szarościach sypialni. Kilka dodatków w postaci poduszek, narzuty czy dekoracji doda finezji wnętrzu w industrialnym stylu, tworząc przytulną atmosferę sprzyjającą relaksowi, a jednocześnie wprowadzającą energię i ożywczy kontrast dla ścian w odcieniu 1924 z palety Tikkurila Deco Grey.
Jesienne barwy sprawdzą się również w aranżacji wnętrza w stylu retro. Żółty pluszowy fotel stworzy klimatyczną kompozycję z barkiem z błyszczącego mosiądzu, wybijającą się na tle szarej ściany pomalowanej farbą Tikkurila Optiva Matt 5 w odcieniu H495. Oryginalność zestawienia podkreśli pokaźnych rozmiarów palma doniczkowa.
Niezwykle urokliwą kompozycję na tle szarych ścian H495 można stworzyć także z wykorzystaniem barw przygasającej jesieni. Ciekawym pomysłem będzie swobodne zestawienie ze sobą zróżnicowanych stylem mebli, nawiązujących kolorystycznie do liści przechodzących od czerwieni do pastelowego brązu. Dodatek ciemnozielonego dywanu i nawiązującego kolorystycznie kilimu nada wnętrzu artystyczny charakter.
Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
Design w kolorze. Artu na PTAK EXPO Warsaw Home
Szybka i efektywna budowa przegród z H+H TEMPO PRO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.