Czarter łodzi, główny trend podróżniczy na lato
Po pełnym niespodziewanych wydarzeń i wyzwań roku Polacy bardziej niż kiedykolwiek marzą o ucieczce i wyrwaniu się z miasta. Czarter jachtów doskonale uosabia pojawiające się oczekiwania podróżnicze, oferując pobyt z dala od tłumów, przy jednoczesnym zachowaniu ogromnej swobody. Trend ten był również bardzo widoczny w zeszłym sezonie letnim, co zaowocowało wzrostem rezerwacji polskich użytkowników o 30% w lipcu, 120% w sierpniu, czy 113% we wrześniu, jak wynika z danych międzynarodowego lidera rynku firmy Click&Boat.
Żeglarstwo: międzypokoleniowy wypoczynek, dostępny dla wszystkich
Swoboda, jaką daje czarter jachtu oraz płynące z niego korzyści sprawia, że ten trend podróżniczy nadal rośnie, a miłośników żeglarstwa i fanów wakacji na pokładzie wciąż przybywa i to zarówno wśród nowicjuszy, jak i osób z doświadczeniem na wodzie. Obecne możliwości i kompleksowość oferowanych usług pozwalają nawet na czarter osobom nieposiadającym patentu, udostępniając możliwość spędzenia niezwykłego urlopu dużo szerszemu gronu odbiorców. Tylko w poprzednim sezonie Click&Boat odnotowało wzrost liczby utworzonych kont w Polsce o 120% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W obecnym kontekście czarter jachtu to idealny sposób na spędzenie bezpiecznych wakacji z rodziną lub przyjaciółmi z poszanowaniem ograniczeń i zalecanego dystansu społecznego podczas podróży (z dala od tłumu, bardzo ograniczony kontakt z innymi wczasowiczami itp.).
Na skrzyżowaniu głównych trendów
Wynajem łodzi jest ucieleśnieniem trendów podróżniczych roku 2020, które w tym roku będą jeszcze bardziej aktywne:
- odpowiadając na silną potrzebę ucieczki oraz wyrwania się z domu i miasta (zwłaszcza po lockdownie),
- zapewniając bezpieczny pobyt na pokładzie z zachowaniem dystansu społecznego,
- zyskując pozycję dodatkowego atutu dla lokalnej turystyki, szczególnie w dobie panujących ograniczeń w podróżowaniu. Polacy dużo chętniej decydowali się na wakacje w Polsce (+45% czarterów). Flagowymi regionami 2020 dla polskich najemców Click&Boat w kraju były Mazury, Trójmiasto i Szczecin,
- umożliwiając podróżowanie w ostatniej chwili i korzystanie z ofert last minute, gdy planowanie jest znacznie trudniejsze niż wcześniej
- oferując szczególne połączenie z naturą i możliwość bardziej ekologicznej konsumpcji w stylu slow life
- oferując tańsze opcje wakacji w zmiennych czasach z możliwością podziału kosztów między każdego członka załogi na pokładzie (76% rezerwacji dokonanych przez polskich użytkowników w 2020 r. dotyczyła koszyka o sumie poniżej 500 €).
Wakacje na łodzi - nawet last minute!
Podczas gdy jeszcze kilka lat temu Polacy planowali wakacje z wyprzedzeniem, coraz więcej osób decyduje się na ten krok w ostatniej chwili. Pomimo kryzysu zdrowotnego Polacy nie zapominali o żegludze i chętnie decydowali się na urlop na pokładzie, gdy przemieszczanie i podróż była już dozwolona. Sytuacja ta miała odbicie również w znacznym skróceniu czasu dzielącego dokonaniem rezerwacji a datą jej realizacji. Idealnym przykładem chęci wyrwania się z miasta i wakacji last minute jest lipiec 2020 roku, z zaledwie 7 dniami między rezerwacją a rejsem, w porównaniu z 19 dniami w 2019 roku. Tendencja ta potwierdziła się również w kolejnych miesiącach, przy zmianie z 24 na 11 dni w sierpniu i z 21 na 8 we wrześniu.
Warunki rezerwacji dostosowane do zmiennych czasów
Podobnie jak wielu dostawców usług turystycznych, Click&Boat wraz z właścicielami łodzi dostosowało niektóre procedury i przygotowało specjalną ofertę dla swoich klientów. Już teraz najemcy mogą bezpiecznie zarezerwować następny rejs dzięki rygorystycznym środkom higieny na jachtach, bardziej elastycznym warunkom anulowania oraz nowej Gwarancji COVID. To dedykowane ubezpieczenie pozwala na zaplanowanie czarteru z wyprzedzeniem, bez obaw o zwrot kosztów w przypadku ewentualnej rezygnacji. Dodatkowo chroniąc również osoby ubezpieczone w przypadku zachorowania lub konieczności poddania sie kwarantannie podczas urlopu.
Klikaj i płyń
Click&Boat zrzesza społeczność ponad pół miliona użytkowników i stanowi wodny odpowiednik Airbnb, a tym samym wiodącą platformę do czarteru jachtów online. Opiera się na innowacyjnej formie sharing economy, dzięki czemu pozwala osobom indywidualnym w łatwy i bezpieczny sposób wynająć jacht żaglowy, katamaran, houseboat, łódź motorową, czy łódź RIB bezpośrednio od właściciela. Dzięki temu wynajmujący mogą znaleźć odpowiednią dla siebie ofertę, a właściciele są w stanie zamortyzować koszty posiadania i magazynowania łodzi. Platforma, uruchomiona w 2013 roku, obecnie oferuje czarter ponad 41 000 jachtów dostępnych w ponad 60 krajach na całym świecie.
Więcej informacji na stronie: www.clickandboat.com/pl/

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.