Komunikaty PR

„Czasami to by się przydała kąpiel w melisie” – kobiety o menopauzalnej złości

2024-08-07  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

„Czasami to by się przydała kąpiel w melisie” – kobiety mówią o menopauzalnej złości

 

Złość menopauzalna to jeden z przejawów klimakterium, a może być wywołana zmianami hormonalnymi. Kobiety często doświadczają irytacji, rozdrażnienia czy wściekłości w tym okresie. Nie jest to jednak coś negatywnego – złość może pomóc zaspokoić potrzeby i wyrazić ukryte pragnienia, można ją także wykorzystać jako napęd do transformacji.

 

 - Samo słowo "menopauza" mnie frustruje - zwierza się jedna z kobiet Annie Niewiarowskiej, która prowadzi mentoring dla kobiet dojrzałych i wspiera je w przywracaniu równowagi hormonalnej, energii życiowej i seksualnej dzięki naturalnym metodom opartym na Ajurwedzie.

 

- Większość kobiet, z którymi rozmawiam, doświadcza w tym okresie życia zwiększonej irytacji, frustracji lub gniewu. Dla wielu jest to bardzo trudne, bywa także obciążeniem dla ich relacji osobistych czy zawodowych. W swojej praktyce staram się pokazać, że ta silna emocja, choć często postrzegana negatywnie, może być znakomitym motorem napędowym do pozytywnych zmian i transformacji – przekonuje mentorka menopauzy.

 

Co kobiety mówią o menopauzalnej złości?

 

Menopauza to okres w życiu kobiety, kiedy dochodzi do naturalnego zakończenia cyklu menstruacyjnego i obniżenia poziomu hormonów, zwłaszcza estrogenów i progesteronu. Te zmiany hormonalne mogą wpływać na nastrój i emocje. Każda kobieta inaczej odczuwa i przeżywa menopauzę, jednak doświadczenie złości i frustracji jest powszechne.

 

Co mówią kobiety?

  • „Ogólnie jestem zła, bo życie łatwe nie jest. Tylko sport jest ok, bo rozładowuje złość i pomaga nikogo nie zabić oraz nie przytyć”.
  • „Ostatnio jestem mega wk… pracuję nad tym. Zastanawiam się czy to hormony, czy do głosu dochodzą stłumione uczucia”.
  • „Złość nie, ale irytacja. Małe, drobne rzeczy potrafią wyprowadzić mnie z równowagi, natomiast te poważniejsze, większe potrafię ogarnąć na zimno, ze spokojem. Zawsze tak miałam”.
  • „Odczuwam złość na menopauzę”.
  • „Oj tak, czasami to by się przydała kąpiel w melisie”.

 

 - Wykorzystanie złości w konstruktywny sposób wymaga świadomego podejścia i strategii – tłumaczy Anna Niewiarowska.

 

Złość menopauzalna jako okazja do transformacji i kreacji życia

 

Jak podkreśla mentorka, koniecznych jest kilka kroków, by w menopauzalnej złości dostrzec pozytywną siłę:

 

1. Uświadomienie sobie emocji: rozpoznaj, że jesteś zła. To pierwszy krok do transformacji.

2. Akceptacja: zaakceptuj swoje uczucia złości, nie oceniając ich jako złych.

3. Wyrażenie: wyraź swoje emocje w bezpieczny sposób – np. poprzez pisanie listu czy rozmowę z bliską osobą.

4. Zrozumienie przyczyn: zastanów się, co wywołuje twoją złość. Czy to hormony, stres czy inne czynniki?

5. Znalezienie konstruktywnych działań: wybierz działania, które pomogą ci przekształcić złość na coś pozytywnego, np. aktywność fizyczną czy medytację. Warto też skorzystać ze wsparcia jeśli go potrzebujesz.

 

Przyczyny złości menopauzalnej mogą być złożone – zmiany hormonalne wpływają na nastrój i emocje, ale też moment życia sprzyja rozrachunkom i poddaniu ocenie tego, co do tej pory wydarzyło się w naszym życiu, czy jesteśmy tam, gdzie chciałyśmy być? W tego mogą także brać się frustracje i napięcia, ale taka autorefleksja może pomóc nam odnaleźć swoje nowe, dojrzałe ja, nową tożsamość. I zachęcić do wprowadzenia korzystnych zmian w różnych obszarach życia.

 

- Chciałabym, żebyśmy o menopauzie myślały dobrze, czuły się w niej dobrze, przede wszystkim i żeby ona nie była naszym lękiem, tylko żeby ona była naszym takim nowym wejściem w życie, jako kobiety dojrzałej. Tej, która dojrzała w sobie potencjał i moc oraz to wszystko, czego nie widziała do tej pory – podkreśla Anna Niewiarowska.
__________________________________________________________________________________________

Anna Niewiarowska, rzeczniczka kobiet w menopauzie, mentorka menopauzy i właścicielka Praha Studio w Warszawie, w którym odbywają się sesje filmowo-fotograficzne oraz warsztaty. Prowadzi mentoring dla kobiet dojrzałych, wspiera kobiety w przywracaniu równowagi hormonalnej, energii życiowej i seksualnej dzięki naturalnym metodom opartym na Ajurwedzie. Twórczyni programu Anti-aging w menopauzie, czyli odmładzanie poprzez oczyszczanie.  

Założycielka profilu na Instagramie Szczęśliwa z menopauzą oraz podcastu Szczęśliwa z menopauzą.  Autorka publikacji o menopauzie w czasopismach branżowych między innymi w Harmonii, Generacji Kobiet oraz Gazecie Finansowej artykuł "Menopauza jako rozkwit kobiet w menopauzie". Przez 25 lat pracowała w korporacji jako liderka zespołów, liderka zmian oraz kierownik projektów optymalizacyjnych i wdrożeniowych. Przed pięćdziesiątką zamieniła etat na własną firmę.

 

Autorka ebooków wspierających kobiety w menopauzie:

 

"Masz wybór: terapie hormonalne i naturalne metody wsparcia"

"6 naturalnych sposobów na wsparcie Twojej seksualności w menopauzie"

"Jak oddechem opanować lęk w menopauzie"

"Naturalne sposoby na poprawienie satysfakcji życia dla kobiet 45+"

"Wakacyjny niezbędnik kobiety w menopauzie"

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.