Komunikaty PR

CZEGO TAK NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄ PRACOWNICY?

2020-02-27  |  15:00
Biuro prasowe

O najlepszych sposobach angażowania i motywowania pracowników napisano już wiele. Kolejne teorie powielane są na konferencjach branżowych, w internecie oraz podczas rozmów w biurach. Przy rosnącej liczbie podmiotów badawczych, ośrodków analitycznych czy wydziałów na uczelniach wyższych, które zajmują się tymi zagadnieniami, badania nad zrozumieniem, co sprawia, że pracownik jest szczęśliwy, stały się odrębną dziedziną HR. Niemniej jednak kluczowe pytanie pozostaje aktualne: czego tak naprawdę chcą pracownicy

Badania przeprowadzone przez dostawcę przestrzeni do pracy, firmę Regus, sugerują, że coraz więcej pracowników będzie oczekiwać od pracodawców możliwości pracy elastycznej, aby mieć więcej czasu dla rodziny. Badanie wykazało, że 85% pracujących rodziców zrezygnowałoby z innych świadczeń pozapłacowych na rzecz pracy elastycznej, a według 81% ankietowanych największą zaletą takiej formy pracy jest lepsza równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. 

Zdaniem Randstad’s Employer Brand Research, pozytywne środowisko pracy oznacza dzisiaj możliwość osiągnięcia równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, która jednocześnie stwarza pracownikowi perspektywę rozwoju. Typowe dla millenialsów zachowania zarówno w internecie, jaki i poza siecią mogą pozytywnie wpływać na biznes. Dzisiaj każdy jest influencerem w mniejszych czy większych społecznościach. Niemal codziennie rozmawiamy o pracy z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi, więc zadowolony pracownik jest nie tylko znakomitym kreatorem pozytywnego wizerunku firmy, ale zdecydowanie może ułatwić przyciągniecie i zatrzymywanie talentów w organizacji.

Dowody nie pozostawiają wątpliwości. Badanie “2019 Organizational Wellbeing&Talent Insights Report” przeprowadzone przez firmę Atrhur J. Gallagher&Co przywołane w serwisie HRexecutive.com wskazuje, że pakiet benefitów skupiający się wyłącznie na kwestiach materialnych już nie wystarczy, aby przyciągnąć największe talenty do organizacji. Ważne są także obszary miękkie takie jak kultura miejsca pracy jako istotnego argumentu przy wyborze pracodawcy.

„Rekordowo niskie bezrobocie w połączeniu ze zróżnicowanymi wartościami i potrzebami młodych ludzi wchodzących na rynek pracy, wymuszają na organizacjach fundamentalne zmiany w podejściu do zarządzania talentami”, mówi William Ziebell, CEO Gallagher’s Employee Consulting and Bookerage. Tymczasem na zadowolenie pracowników coraz większy wpływ ma elastyczność, zaangażowanie zespołu i integracja. „Sposobem na zatrzymanie w organizacji najlepszych pracowników na rynku jest wspólna praca dyrektorów generalnych, dyrektorów finansowych i liderów HR nad przeprojektowaniem całego systemu ogólnego doświadczenia pracownika w oparciu o preferencje wchodzących na rynek pracy młodych ludzi”, dodaje Ziebell.

Wydaje się, że kluczowa jest tu komunikacja. Z ankiety kanadyjskiej firmy ServiceNow wynika, że zaledwie 44% badanych pracowników uważa, że ma łatwy dostęp do informacji HR, a 67% miało trudności z dostępem do danych firmowych na urządzeniach mobilnych z powodu nieodpowiedniego oprogramowania. W obliczu zmiany urządzeń, z których korzystamy na co dzień w pracy na bardziej mobilne, takie statystyki powinny być wnikliwie analizowane, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania pracowników w HR. Likwidowanie „barier wejścia”, które utrudniają pracownikowi wykorzystanie jego potencjału wydaje się być oczywiste.

Dyrektorzy HR niewątpliwie potrzebują strategii, która pomoże angażować i nagradzać pracowników szczególnie, że według ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Gallup, 51% pracowników aktywnie poszukuje lub jest otwarta na nowe propozycje pracy. Środowisko pracy i kwestie związane z szeroko rozumianą jakością życia pracowników to bardzo istotne czynniki. Mieści się w tych pojęciach wszystko od dobrze wyposażonego biura po możliwość pracy z domu od czasu do czasu. Według firmy Gallup, chcąc przyciągać i zatrzymać najlepszych specjalistów na rynku, należy traktować pracowników, tych przyszłych i tych obecnych, jak klientów. Z kolei agencja Gensler zapewnia, że odpowiednio zaprojektowana przestrzeń – dobra jakość i ustawienie biurek, krzeseł i sof, w które wyposażone jest biuro oraz ilość naturalnego światła wpływają pozytywnie na pracowników, a co za tym idzie, zwiększa ich wydajność. Zapewnienie pracownikowi dobrze wyposażonego biura jest wyrazem kultury i wartości marki danej firmy. Pokazuje mu, że jest ceniony, a jego obecność i czas poświęcany na pracę przyczynia się do sukcesu organizacji.

Wszystko sprowadza się do kultury biurowej, która buduje poczucie wzajemnego szacunku. Sposób, w jaki ten szacunek się przejawia, zmienia się w zależności od pracownika, chociaż istnieją wspólne cechy dla różnych pokoleń. Starsi, bardziej doświadczeni pracownicy kładą zazwyczaj większy nacisk na komunikację, podczas gdy millenialsi poszukują równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, która umożliwia realizowanie się zarówno w biurze, jak i poza nim. Bez względu jednak na różnice pokoleniowe, uwzględnienie wszystkich tych elementów może skutkować zadowolonymi pracownikami, a to ma pozytywne skutki dla wszystkich, w tym dla firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej Biuro prasowe
2024-06-26 | 01:00

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek?
Kariera Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące
2024-06-17 | 17:00

Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące

Tylko 12 proc. Polek i Polaków nie widzi potrzeby zmiany społecznego postrzegania urlopu macierzyńskiego, a niemal 90 proc. uważa, że określenie „urlop” nie pasuje do
Kariera Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story
2024-05-28 | 10:50

Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story

Macierzyństwo zmienia życie kobiet, obracając je o 180 stopni. Pomimo wielu trudności i wyrzeczeń, które wiążą się z rolą mamy, czas ten może być również inspiracją do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.