Komunikaty PR

Czekolada mleczna bez mleka pierwszy raz w Polsce

2022-04-11  |  13:00
Biuro prasowe

Z okazji Dnia Czekolady Slodkie wprowadza do swojej oferty produkty wykonane ze 100% wegańskiej czekolady NXT Dairy Free. W efekcie współpracy jednego z europejskich liderów w branży z firmą Barry Callebaut pierwszy raz na polskim rynku pojawiły się mleczne słodycze reklamowe bez nabiału. Nowe pokolenie czekolad NXT to smaczna i ekologiczna alternatywa dla tradycyjnej czekolady.

Pionier wśród wegańskich słodyczy reklamowych

Marka Slodkie, od 25 lat specjalizująca się w czekoladowych słodyczach reklamowych, przeciera szlaki i z okazji Dnia Czekolady (12 kwietnia) rusza z zupełnie nową serią wegańskich słodyczy reklamowych. Nowe produkty będą stworzone ze 100% roślinnej czekolady NXT Dairy Free pochodzącej od producenta Barry Callebaut. Jest to pierwsza odsłona tej czekolady na polskim rynku reklamowym.

Świat i rynek spożywczy zmieniają się na naszych oczach, a firma Slodkie dotrzymuje mu kroku. Zauważyliśmy, że na polskim rynku słodyczy reklamowych brakuje produktów premium przeznaczonych w pełni dla wegan oraz osób unikających laktozy, a ocenia się, że 65% populacji ma trudności z jej trawieniem. Dlatego jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy na rynek reklamowy produkty z czekolady NXT niezawierające nawet śladowych ilości mleka czy innych składników odzwierzęcych i alergenów. Doskonałą okazją do ogłoszenia tej premiery okazał się zbliżający Dzień Czekolady, który jest prawdziwym świętem w naszej branży – mówi Anna Garmada, Prezes Zarządu Slodkie.

Jak podkreśla firma Barry Callebaut – szwajcarski przetwórca, od którego Slodkie pozyskuje składniki do wytwarzania swoich upominków – czekolada NXT Dairy Free to najsmaczniejsza i najbardziej kremowa alternatywa dla mlecznej czekolady na świecie, dodając, że jest to przyjemność wyśmienitej, kremowej, delikatnej czekolady bez śladowych ilości mleka.

Czekolada mleczna bez mleka

Nowa, wegańska linia NXT Callebaut spełnia najwyższe standardy w branży czekoladowej. W przeciwieństwie do innych czekolad wegańskich, bezmleczna gama Callebaut NXT nie zawiera nawet śladowych ilości nabiału, soi, orzechów i glutenu. Poza wysokiej jakości kakao, ma w składzie także alternatywę dla mleka pozyskiwaną z rośliny chufa, zwanej także orzechem tygrysim lub migdałem ziemnym. Składnik ten charakteryzuje się niezwykłą kremowością, bogatym smakiem i delikatnością, przez co stanowi idealny zamiennik mleka krowiego. Czekolady te są produkowane na specjalnych liniach, które nie mają żadnego kontaktu z nabiałem czy orzechami. W ten sposób NXT Dairy Free spełnia najwyższe standardy żywności na świecie. Jak podkreśla Agata Baldwin, Trade Marketing Specialist w Barry Callebaut Polska:

Produkty bez nabiału (dairy-free) to najwyższy i najsurowszy standard na rynku. Podczas gdy czekolady wegańskie, certyfikowane wegańskie lub pochodzenia roślinnego mogą nadal posiadać śladowe ilości nabiału, czekolady NXT gwarantują brak wykrywalnych śladów nabiału i  białka mleka. Aby zagwarantować tę certyfikację, produkujemy czekolady NXT w ściśle hermetycznym środowisku produkcyjnym.

Warto podkreślić, że czekolada NXT, stworzona w 100% z roślin, jest wolna od „E” dodatków, sztucznych aromatów i barwników. Mleko zastąpione chufą pozwala cieszyć się smakiem mlecznej czekolady nawet osobom z nietolerancjami pokarmowymi bez obawy o reakcję alergiczną. Produkty przygotowane na bazie czekolady NXT są nie tylko zdrowsze, ale również eco-friendly. Wszystkie składniki pochodzą z odnawialnych źródeł, a ograniczenie przemysłu mlecznego na rzecz rolnictwa opartego na roślinach skutkuje mniejszą emisją CO2, mniejszym zużyciem wody i energii. Wegański wariant mlecznej czekolady jest więc lepszy nie tylko dla zdrowia, ale również dla planety.

Trend produktów wegańskich jest już bardzo rozwinięty w krajach Europy Zachodniej i coraz więcej firm dostrzega w nim duży potencjał. Ma to związek m.in. z wchodzeniem na rynek konsumencki nowego Pokolenia Z, czyli osób w wieku 18-25 lat. Na naszej planecie to 2 miliardy ludzi, którzy mają zupełnie inne oczekiwania względem rynku. Nowe pokolenie konsumentów żyje pozytywnie i  dokonuje wyborów, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę, społeczeństwo i samopoczucie. Marki, które wyjdą im naprzeciw, mają szansę na wysoki rozwój w przyszłościdodaje Agata Baldwin z Barry Callebaut.

Wegańska oferta firmy Slodkie

Obecnie w ofercie marki Slodkie dostępnych jest pięć produktów przygotowanych na bazie czekolady NXT Dairy Free. Są to: Czekoladka Vista, Czekoladowa Karta 20 g, czekolada Mini Modern Bar, Tabliczka Czekolady w Kopercie 70 g, a także Chocolate Bites w zestawie lub pojedynczych tafelkach. Wszystkie produkty z wegańskiej czekolady posiadają biodegradowalne opakowania oraz certyfikowany karton FSC, co podkreśla holistyczne podejście firmy do dbałości o jakość wyrobu.  Slodkie zdradza, że w kolejnych kwartałach planuje poszerzyć ofertę słodyczy z czekolady NXT. Jak podkreśla dalej Anna Garmada:

Wprowadzenie na rynek produktów z czekolady 100% wegańskiej było długotrwałym procesem. Praca z nową formułą czekolady zawsze wymaga zaangażowania całego zespołu, który dokłada wszelkich starań, aby uzyskać finalnie jak najlepszą formę, smak i jakość wyrobów czekoladowych. Cieszymy się, że jesteśmy na etapie, gdy z naszej Czekoladowni wychodzą pierwsze produkty z czekolady NXT. To duży krok naprzód w naszej firmie! Liczymy, że te czekoladki będą cieszyły się zainteresowaniem nie tylko naszych dotychczasowych, ale także nowych Klientów.

Słodkie upominki z linii NXT Dairy Free posiadają certyfikat fundacji Cocoa Horizons. Świadczy on o wykorzystywaniu składników pochodzących ze zrównoważonych upraw kakaowców oraz stosowaniu etycznych praktyk. Wegańska linia produktów to nie jedyny krok firmy Slodkie w stronę ekologii. Producent oferuje m.in. biodegradowalne opakowania, które nie zanieczyszczają środowiska naturalnego oraz pomagają zmniejszyć ilość odpadów. Dodatkowo, od 2022 roku, dzięki współpracy z Fundacją Las na Zawsze, za każde złożone zamówienie, firma Slodkie sadzi metr kwadratowy lasu. Co więcej, marka dba o zrównoważoną logistykę, współpracując z prośrodowiskowymi przewoźnikami, którzy kładą szczególny nacisk na ograniczenie emisji CO2.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak kontrolować swoje zachcianki żywieniowe? Biuro prasowe
2023-09-25 | 12:00

Jak kontrolować swoje zachcianki żywieniowe?

Głód to uczucie, które pojawia się, gdy mamy ochotę na jedzenie. To mechanizm fizjologiczny, który ma nam powiedzieć, kiedy potrzebujemy pożywienia. Jednak w obecnym
Żywienie Najstarszy jarmark z żywnością w stolicy. Odbywa się od 16 lat
2023-09-22 | 14:00

Najstarszy jarmark z żywnością w stolicy. Odbywa się od 16 lat

Jeszcze do soboty 23 września w Blue City trwa Jarmark Produktów Regionalnych. Myliłby się jednak ten, kto uznałby, że spodziewać można się tu wyłącznie oscypków z
Żywienie Pełnoziarnista nowość w portfolio Mars Wrigley. Poznaj Balisto®
2023-09-22 | 08:00

Pełnoziarnista nowość w portfolio Mars Wrigley. Poznaj Balisto®

Balisto® to pełnoziarniste ciasteczko połączone z mlecznym kremem i pokryte rozpływającą się w ustach czekoladą. Jest to ciekawa alternatywa dla klasycznych przekąsek, dostępna w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Szkoły zawodowe coraz popularniejsze. Wybiera je już prawie 60 proc. uczniów po podstawówce

Po latach zaniedbania i niedofinansowania szkolnictwo zawodowe zaczyna się cieszyć w Polsce rosnącą popularnością. Jak podaje MEiN, obecnie 58,5 proc. młodych ludzi po szkole podstawowej wybiera kształcenie branżowe i techniczne. To dobra wiadomość dla firm, dla których niedobór wykwalifikowanych kadr o odpowiednich kompetencjach jest jedną z głównych bolączek. – Naszą rolą – biznesu i pracodawców – jest wspomaganie szkolnictwa zawodowego, żeby tworzyć warunki do nauczania przedmiotów technicznych na najnowszych technologiach i sprzęcie – podkreśla Michał Walczak z Festool Polska.

Handel

E-handel coraz bardziej ekologiczny. InPost umożliwi sprawdzanie oszczędzonego śladu węglowego na każdej paczce

Branża kurierska mocno stawia na zielone formy dostawy. Temu służyć ma chociażby elektryfikacja flot samochodów dostawczych, których przybywa na polskich drogach, ale wciąż zbyt wolno. Druga kwestia to dostawy do punktów odbioru i automatów paczkowych. Jak wskazuje InPost, kurier jest w stanie w tym samym czasie dostarczyć do nich dziesięciokrotnie więcej paczek niż w przypadku dowozów do domów. To z kolei oznacza mniejsze korki i ograniczenie emisji spalin. Nadający i odbierający w Paczkomatach przesyłki niedługo w aplikacji będą mogli sprawdzić, jaki jest ślad węglowy poszczególnych transakcji i jak wypada to na tle innych form dostawy.

Media

Sylwia Gliwa: Kocham kino, szczególnie filmy dokumentalne. A telewizję oglądam maksymalnie raz w miesiącu

Aktorka podkreśla, że jest prawdziwą kinomaniaczką, a na wielkim ekranie najbardziej lubi oglądać dramaty i biografie. Jest też wielką fanką dobrych dokumentów, które ukazują realia otaczającego nas świata i problemy ludzi z różnych grup społecznych, przez co uczą widzów empatii, wyrozumiałości i spojrzenia na daną sprawę z zupełnie innej perspektywy. Takie filmy często są szokujące i bezkompromisowe, ale dzięki temu jeszcze bardziej wciągają.