Komunikaty PR

Czy burger bez mięsa to prawdziwy burger?

2021-07-08  |  15:40
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Szatybełko
Agencja kreatywna Od kuchni

Chodakowska 12
03-826 Warszawa
anna.szatybelko|odkuchni.co| |anna.szatybelko|odkuchni.co
665113144
www.odkuchni.co

Wygląda jak mięso, smakuje prawie jak mięso, a mięsem nie jest. Fani burgerów, którzy wykluczają mięso ze swojej diety mogą wciąż jeść burgery, ale w oryginalnej wersji. Poznaj amerykańskiego smash burgera w wersji dla wegetarian.

 

Coraz więcej osób wybiera życie bez mięsa lub produktów pochodzenia odzwierzęcego. Według badań* przeprowadzonych w 2021 roku, średnio aż 20% Polaków zrezygnowało z jedzenia mięsa. Dla jednych to idea wynikająca z przekonań, dla innych kwestia zdrowotna, a kolejne osoby wymieniają doznania smakowe. Powstaje coraz więcej restauracji dla wegan i wegetarian, a fani między innymi warzyw strączkowych mogą najeść się do syta i wybierać w bogatych w ciekawe pomysły kompozycjach menu.

 

Co ciekawe, wegetariańskie mogą być także burgery, choć na myśl jako pierwsze przychodzi nam mięso zamknięte w bułce. Smashny Burger to lokal, który istnieje na mapie Warszawy od kwietnia 2021. W swojej ofercie posiada burgera Veggy, w którym zamiast wołowiny Black Angus, zamknięty jest grillowany kotlet z Beyond Meat. Pod tą tajemniczą nazwą kryje się białko, którego źródłem jest groch, zaś śladowe ilości buraków nadają burgerowi mięsistej czerwieni. Poza tym w składzie znajduje się olej kokosowy i skrobia ziemniaczana, która zapewnia apetyczną soczystość. 

 

“Mam świadomość, że jest coraz więcej osób, które nie jedzą mięsa. Wychodząc im naprzeciw, mamy w swojej ofercie burgera z roślinnym zamiennikiem. Do produkcji veggy smash burgera wykorzystujemy Beyond Meat. Wielu z naszych Gości wręcz nie wierzy, że jest to burger bez mięsa, ponieważ niewiele różni się w smaku od wołowiny. Choć zawsze jest to kwestia gustu i upodobań.” - mówi Lucas Pollier, właściciel Smashny Burger.

 

Kulka "mięsa" w burgerze veggy jest smażona na grillu i rozbijana cienko przy pomocy prasy aż do intensywnego jej wysmażenia (podobnie jak w przypadku mięsa pochodzenia zwierzęcego). Pozostałe składniki veggy burgera to ser cheddar, poszatkowana sałata, cebula pokrojona drobno w kostkę, domowe pikle i specjalny sos.

 

Czym tak właściwie jest smash burger w wersji wegetariańskiej?

Technika przyrządzania smash burgera polega na umieszczeniu roślinnej wersji “mięsa” Beyond Meat na dymiącym, gorącym grillu i rozbijaniu jej stosunkowo cienko przy pomocy ciężkiej łopatki. To, co dzieje się później, nazywa się reakcją Maillarda, którą w XX wieku opracował francuski chemik Louis-Camille Maillard. Seria tego typu reakcji występuje przy smażeniu i ogrzewaniu prawie każdego rodzaju produktu żywnościowego zawierającego białka i cukry.  Podobnie jak w przypadku karmelizacji, reakcja ta tworzy subtelną skórkę, dzięki czemu kotlet jest jednocześnie chrupiący i soczysty oraz zostaje nasycony bardzo specyficznym smakiem.

 

Tworząc Smashny Burger, Lucas Pollier, francuski przedsiębiorca, chciał wprowadzić nowy sposób wytwarzania burgerów na scenie street foodu w Polsce. Veggy Burger to również ciekawe rozwiązanie dla osób, które na co dzień są fanami wołowiny, ale mają ochotę aby spróbować czegoś nowego.

 

*raport „Wegetarianie i mięsożercy pod lupą!" 

 

Restauracja "SMASHNY"
ul. Wilcza 26
00-544 Warszawa (Śródmieście)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja kreatywna Od kuchni
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.