Czy klimatyzacja może ochronić przed wirusami i bakteriami?
W okresie letnim, kiedy doskwierają upały, a wilgotność powietrza daje się we znaki, chcemy by w naszym domu zawsze panowała odpowiednia temperatura. Dzięki nowoczesnej technologii klimatyzacyjnej możemy sprawić, że schłodzone powietrze, którym oddychamy w naszych mieszkaniach będzie nie tylko dawało nam ulgę, ale również ustrzeże nas przed groźnymi bakteriami i wirusami, w tym SARS-COV2.
W obecnych czasach zagrożenia pandemicznego, zwracamy szczególną uwagę na higienę. Stosujemy się tu do zaleceń, często myjąc ręce i zachowując dystans społeczny. Poza tym zwracamy uwagę na jakość powietrza, którym oddychamy, wietrząc pomieszczenia, w których spędzamy dużo czasu. Coraz częściej przebywamy również w domu – szczególnie dzieci, seniorzy i pracujący zdalnie, dlatego tak ważne jest zapewnienie w nim nie tylko komfortu cieplnego, ale również zadbanie o zdrowie najbliższych.
Pomocne mogą tu być nowoczesne technologie w klimatyzacji domu. Na rynku dostępne są już modele inteligentnych klimatyzatorów serii Energy Pro firmy Hisense. Produkt wyróżnia certyfikowana technologia Hisense HI-NANO, która oczyszcza powietrze z bakterii i wirusów – w tym SARS-CoV2. Komfort użytkowania zapewnia także asystent kontroli temperatury i wilgotności powietrza, a także możliwość sterowania klimatyzatorem przez smartfona, dzięki dedykowanej aplikacji HiSmart Life.
Chroń siebie i swoich bliskich
Dzięki HI-NANO klimatyzatory Hisense serii Energy Pro, skutecznie, bo aż w 93,54% usuwają z powietrza wirusa SARS-CoV-2 i to w ciągu zaledwie dwóch godzin*. Jest to możliwe dzięki niezwykle wysokiemu stężeniu jonów dodatnich i ujemnych (do 1 mln/cm3), które mają działanie silnie utleniające i wysoce reaktywne. Co to oznacza w praktyce? Jony przywierają do powierzchni bakterii lub wirusa, powodując utratę ich aktywności, po to by przekształcić je w nieszkodliwe cząsteczki wody. Funkcja jonizacji gwarantuje powietrze wolne od zarazków.
Inteligentna kontrola gdziekolwiek jesteś
Komfort spędzania czasu w pomieszczeniach zapewni funkcja AI Smart, która automatycznie dostosowuje temperaturę powietrza i intensywność nawiewu. Niezależnie od podejmowanych aktywności, AI Smart zadba o optymalne warunki. Ustawieniami można również sterować przez smartfona. Aplikacja HiSmart Life, która jest intuicyjna w obsłudze – dzięki niej podłączymy klimatyzator do domowej sieci Wi-Fi i będziemy cieszyć się czystym powietrzem. Jest to szczególnie przydatne zwłaszcza w upalne dni, gdy możemy zadbać o komfortową temperaturę pomieszczeń przed powrotem do mieszkania lub domu.
Seria Energy Pro została też wyposażona w system inteligentnego sterowania temperaturą i wilgotnością powietrza, a także intensywnością nawiewu. Technologia Hisense TMS (Comfort Control System) służy do obliczania parametrów środowiska, panującego wewnątrz pomieszczeń, aby najlepiej dostosować warunki. W oparciu o pomiar wilgotności powietrza, prędkości nawiewu, promieniowania cieplnego, inteligentnie kontroluje temperaturę, dbając o optymalne warunki.
Energooszczędne i ultra-ciche
Hisense w swoich produktach kładzie nacisk nie tylko na wygodę użytkowania, ale równie istotną rolę odgrywają w nich „zielone” innowacje. Dobrze widać to w kwestii oszczędności energii w trybie stand-by, w którym klimatyzatory serii Energy Pro zużywają minimalną ilość energii, czyli 1W. Dodatkowo klimatyzatory Hisense pracują na czynniku chłodniczym R32, dzięki czemu negatywny wpływ na środowisko jest podwójnie redukowany, a sam czynnik jest łatwiejszy w odzysku i ponownym wykorzystaniu. Ponadto wygodzie użytkowników oraz otoczeniu sprzyja ultraniski poziom hałasu – Hisense Energy Pro generują zaledwie 19 dB w trybie wentylacji, czyli poziom niższy od szeptu, który wynosi 20 dB i niewiele więcej, bo tylko 27 dB w trybie chłodzenia. To ważne, bo praca klimatyzotora nie zakłóca snu, zapewniając komfort przez całą dobę. Energy Pro to urządzenia uniwersalne, dzięki temu mogą być też instalowane w kombinowanym układzie Multi Split.
* wykazane przez francuskie laboratorium Texcell, globalną kontraktową organizację badawczą, która specjalizuje się w testach wirusowych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.