Komunikaty PR

Czy to, co jemy, ma znaczenie dla środowiska?

2023-01-19  |  11:47
Biuro prasowe

Jesteśmy coraz bardziej świadomi, w jaki sposób nasze codzienne działania i nawyki wpływają na środowisko. Segregujemy śmieci, rezygnujemy z jednorazowych, plastikowych produktów, oszczędzamy wodę. Jednak nadal mało mówi się o wpływie spożycia mięsa na zmiany klimatyczne. W samej tylko UE rolnictwo odpowiada za ponad 10% emisji gazów cieplarnianych, z czego prawie  70% pochodzi z sektora chowu zwierząt[i]. Według prognoz ma być jeszcze gorzej. Możemy jednak podjąć realne działanie, jakim jest m.in. ograniczenie spożycia mięsa. Z korzyścią dla środowiska i własnego zdrowia oraz samopoczucia. 

Utrzymanie zwierząt gospodarskich zajmuje ok. 70% wszystkich gruntów rolnych. Powierzchnie pod hodowle są coraz bardziej rozszerzane ze względu na stały wzrost popytu, co prowadzi do degradacji gruntów, wylesiania i utraty bioróżnorodności. Chociaż konsumenci są coraz bardziej świadomi i wyrażają chęć dokonywania wyborów, które mają pozytywny wpływ na planetę, to według badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie Herbalife Nutrition*, zaledwie 6% ankietowanych unika pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Być może wpływa na to fakt, że większość z nich nie łączy troski o środowisko z tym, że produkcja mięsa ma na nie tak destrukcyjny wpływ.

Edukacja żywieniowa

Spożywanie mięsa może mieć też długofalowe konsekwencji zdrowotne. Badania pokazują, że dieta zawierająca duże ilości produktów mięsnych, szczególnie czerwonego (m.in. wieprzowina czy wołowina), zwiększa ryzyko przewlekłych chorób, takich jak niewydolność serca, udary mózgu, nowotwory czy cukrzyca. Specjaliści zachęcają do ograniczenia spożycia mięsa w codziennej diecie[ii]. Jednak również i w tym zakresie potrzebna jest edukacja, zwłaszcza starszych pokoleń – 62% boomersów i 42% pokolenia Z uważa, że zdrowa dieta musi zawierać białko zwierzęce, co nie jest prawdą. I choć ponad połowa badanych deklaruje, że zmiany klimatyczne mają wpływ na ich decyzje zakupowe, to 42% respondentów nie chce kupować roślinnych alternatyw dla nabiału.

Dlatego też zmiany nawyków żywieniowych wymagają nie tylko czasu, ale i edukacji po to, aby wegańskie i wegetariańskie produkty częściej gościły w codziennym menu.

– To, w jaki sposób się odżywiamy, ma niewątpliwie wpływ na nasze zdrowie i środowisko. Choć wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że jeszcze daleka droga przed nami, to są też pozytywne informacje: 37% badanych konsumentów, którzy deklarowali, że zmiany klimatu wpływają na ich zakupy spożywcze, już przyjęło dietę roślinną, zaś 22% planuje to zrobić. Zauważamy, że młodsze osoby zdobyły większą wiedzę w zakresie wpływu diety na środowisko, jednak wierzymy, że i starsze pokolenia mogą zmienić przyzwyczajenia i dobrze się odżywiać pomimo ograniczenia spożycia mięsa. Dlatego też nasza oferta wegańskich i wegetariańskich produktów stale się poszerza, zaś ich matryca odżywcza pozwala dostarczyć wiele składników odżywczych. Chcemy również edukować konsumentów w tym zakresie, m.in. z pomocą niezależnych dystrybutorów, którzy mają bezpośredni kontakt z naszymi klientami – mówi Konrad Szałkiewicz, dyrektor generalny Herbalife Nutrition.

Wegańskie i wegetariańskie alternatywy dla mięsa szybko zyskują na popularności. Eksperci przewidują na najbliższe lata globalny roczny wzrost sprzedaży produktów pochodzenia roślinnego na poziomie 20–30%[iii].

Więcej informacji na temat wegańskich produktów znajdziesz na www.herbalife.pl

* Badanie przeprowadzone przez firmę Mintel w lipcu 2022 r. na 10 000 uczestników z Polski, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Norwegii, RPA, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Dane podzielone na kraje i przedziały wiekowe w celu oceny różnic w postawach między pokoleniami.

O Herbalife Nutrition

 

Herbalife Nutrition to międzynarodowa firma z branży odżywiania, marka nr 1 na świecie wśród produktów do kontroli masy ciała i wellbeing*, której celem jest zapewnienie dostępu do spersonalizowanego żywienia milionom ludzi na całym świecie. Od 1980 roku firma realizuje swoją misję – wspieranie zmiany stylu życia za sprawą wartościowych produktów i programów służących lepszemu odżywianiu. Wraz z naszymi Niezależnymi Dystrybutorami z pełnym oddaniem oferujemy rozwiązania dla problemów związanych ze złym odżywianiem, wsparcie w walce z nadmierną masą ciała, starzeniem się populacji, rosnącymi kosztami opieki zdrowotnej oraz proponujemy możliwości stanowiące odpowiedź na wzrost zainteresowania prowadzeniem własnego biznesu. Herbalife Nutrition zapewnia naukowo opracowywane produkty wysokiej jakości oraz indywidualne wsparcie ze strony Niezależnych Dystrybutorów Herbalife Nutrition, a także przynależność do wspólnoty, której członkowie inspirują się wzajemnie do prowadzenia zdrowszego, bardziej aktywnego stylu życia.

Produkty Herbalife Nutrition z kategorii odżywiania ukierunkowanego, kontroli masy ciała, sportu i fitness oraz kosmetyki pielęgnacyjne są dostępne wyłącznie u Niezależnych Dystrybutorów Herbalife Nutrition, działających w ponad 90 krajach.

 

 

 


[i] https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR21_16/SR_CAP-and-Climate_PL.pdf

[ii] https://ncez.pzh.gov.pl/abc-zywienia/czy-mieso-czerwone-jest-zdrowe/

[iii] ATLAS MIĘSA 2022 został opublikowany wspólnie przez: Fundację im. Heinricha Bölla w Warszawie oraz Fundację Instytut na rzecz Ekorozwoju, Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mamo, tato - zapewnij dziecku lepsze widzenie, nie tylko na lato! Biuro prasowe
2024-08-07 | 17:00

Mamo, tato - zapewnij dziecku lepsze widzenie, nie tylko na lato!

Warszawa, 7 sierpnia 2024 r. Mamo, tato – zapewnij dziecku lepsze widzenie, nie tylko na lato! Blisko 62% dzieci z wadą wzroku w wieku 3 – 15 lat ma zdiagnozowaną
Zdrowie Rola snu w efektywności treningowej
2024-08-07 | 11:00

Rola snu w efektywności treningowej

Sen stanowi kluczowy element zdrowego stylu życia. Jego rola w utrzymaniu odpowiedniego stanu zdrowia, dobrego samopoczucia i wpływ na efektywność treningów jest nie do przecenienia.
Zdrowie Projekt REFSAL wchodzi na kolejny etap
2024-08-07 | 08:00

Projekt REFSAL wchodzi na kolejny etap

Naukowcy są na etapie rekrutacji pacjentów do udziału w projekcie REFSAL. Niekomercyjne badanie kliniczne może zmniejszyć odsetek dzieci chorych na przemijający szybki oddech noworodka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.