Komunikaty PR

Czym jest zjawisko NoLo?

2024-06-01  |  10:00
Biuro prasowe

Zmieniają się styl życia i preferencje konsumentów, którzy coraz częściej poszukują alternatyw dla tradycyjnych napojów alkoholowych, uwielbiają nowości i szukają napojów bezalkoholowych lub niskoalkoholowych. Trzeźwe podejście do alkoholu, który powinien być spożywany z rozsądkiem i tylko przez osoby pełnoletnie, jest promowane również przez samą branżę alkoholową. Przykład? Carlsberg Polska, firma, która postawiła sobie za cel „ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. Oczywiście jako jeden z liderów branży chcemy się rozwijać w sposób zrównoważony i społecznie odpowiedzialny. Przypomnę, że to właśnie branża piwna zapoczątkowała trend NoLo, a swoim portfelem produktów bezalkoholowych i niskoalkoholowych mocno wspiera jego rozwój – komentuje Agata Koppa, dyrektorka ESG, Carlsberg Polska.

Co mówi rynek?

Dziś piwa bezalkoholowe to blisko 5% rynku piwa. Co ciekawe jest to najbardziej stabilny segment branży, która od lat walczy z topniejącym wolumenem sprzedaży złotego napoju. Nawet okres pandemii, galopująca inflacja i malejący dochód polskich gospodarstw domowych nie zatrząsły tą subkategorią. To pokazuje jej siłę i konsekwencję konsumentów. – W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek aż osiem nowych piw bezalkoholowych. W efekcie udział tej kategorii produktów w łącznym wolumenie sprzedanych przez nas napojów wzrósł do 9%, znacznie powyżej średniej rynkowej – mówi Agata Koppa. Droga do rozkwitu mody na napoje bezalkoholowe nie była krótka. Przypomnijmy, że pierwsze piwa zaliczane do grupy bezalkoholowych pojawiły się w Polsce ponad 30 lat temu! Piwo Karmi warzone jest od 1993 r. Propozycja ta na stałe wpisała się w repertuar konsumentów, a swoją silną pozycję zawdzięcza niepowtarzalnemu smakowi.

Edukacja konsumentów

Wybór zaczyna się od decyzji. Dlatego najwięksi gracze na rynku piwa stawiają na aktywną edukację nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Zawierane są partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, a kampanie marketingowe skupiają się na edukacji konsumentów czym jest odpowiedzialne podejście do alkoholu. „Alkohol tylko dla pełnoletnich”, „W ciąży nigdy nie piję” czy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” to hasła, które powinny rezonować w każdym. W zeszłym roku razem z marką Carlsberg dotarliśmy do 51 mln odbiorców z przekazem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. Do tego wprowadziliśmy obowiązkowe kontrole trzeźwości wszystkich kierujących wjeżdżających na teren naszych browarów, a w sezonie to jest ok. 700 aut dostawczych dziennie. Podejmujemy konkretne akcje, by wyeliminować nieodpowiedzialne podejście do alkoholu – dodaje Agata Koppa, dyrektorka ESG.

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach promujących odpowiedzialną konsumpcję alkoholu Carlsberg Polska oraz innych na rzecz zrównoważonego rozwoju zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.