Komunikaty PR

Czym jest zjawisko NoLo?

2024-06-01  |  10:00
Biuro prasowe

Zmieniają się styl życia i preferencje konsumentów, którzy coraz częściej poszukują alternatyw dla tradycyjnych napojów alkoholowych, uwielbiają nowości i szukają napojów bezalkoholowych lub niskoalkoholowych. Trzeźwe podejście do alkoholu, który powinien być spożywany z rozsądkiem i tylko przez osoby pełnoletnie, jest promowane również przez samą branżę alkoholową. Przykład? Carlsberg Polska, firma, która postawiła sobie za cel „ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. Oczywiście jako jeden z liderów branży chcemy się rozwijać w sposób zrównoważony i społecznie odpowiedzialny. Przypomnę, że to właśnie branża piwna zapoczątkowała trend NoLo, a swoim portfelem produktów bezalkoholowych i niskoalkoholowych mocno wspiera jego rozwój – komentuje Agata Koppa, dyrektorka ESG, Carlsberg Polska.

Co mówi rynek?

Dziś piwa bezalkoholowe to blisko 5% rynku piwa. Co ciekawe jest to najbardziej stabilny segment branży, która od lat walczy z topniejącym wolumenem sprzedaży złotego napoju. Nawet okres pandemii, galopująca inflacja i malejący dochód polskich gospodarstw domowych nie zatrząsły tą subkategorią. To pokazuje jej siłę i konsekwencję konsumentów. – W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek aż osiem nowych piw bezalkoholowych. W efekcie udział tej kategorii produktów w łącznym wolumenie sprzedanych przez nas napojów wzrósł do 9%, znacznie powyżej średniej rynkowej – mówi Agata Koppa. Droga do rozkwitu mody na napoje bezalkoholowe nie była krótka. Przypomnijmy, że pierwsze piwa zaliczane do grupy bezalkoholowych pojawiły się w Polsce ponad 30 lat temu! Piwo Karmi warzone jest od 1993 r. Propozycja ta na stałe wpisała się w repertuar konsumentów, a swoją silną pozycję zawdzięcza niepowtarzalnemu smakowi.

Edukacja konsumentów

Wybór zaczyna się od decyzji. Dlatego najwięksi gracze na rynku piwa stawiają na aktywną edukację nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Zawierane są partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, a kampanie marketingowe skupiają się na edukacji konsumentów czym jest odpowiedzialne podejście do alkoholu. „Alkohol tylko dla pełnoletnich”, „W ciąży nigdy nie piję” czy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” to hasła, które powinny rezonować w każdym. W zeszłym roku razem z marką Carlsberg dotarliśmy do 51 mln odbiorców z przekazem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. Do tego wprowadziliśmy obowiązkowe kontrole trzeźwości wszystkich kierujących wjeżdżających na teren naszych browarów, a w sezonie to jest ok. 700 aut dostawczych dziennie. Podejmujemy konkretne akcje, by wyeliminować nieodpowiedzialne podejście do alkoholu – dodaje Agata Koppa, dyrektorka ESG.

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach promujących odpowiedzialną konsumpcję alkoholu Carlsberg Polska oraz innych na rzecz zrównoważonego rozwoju zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście Biuro prasowe
2024-07-22 | 11:20

Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście

  Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jPsrkKOMReX6D0_z9g?e=UDghVT  Wetransfer: https://we.tl/t-2nufSqFPD2  Workation - pracuj i wypoczywaj
Styl życia Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord
2024-07-22 | 07:30

Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord

Urząd Miejski w Sulejowie postanowił podjąć próbę pobicia Rekordu Polski w kategorii „Największa parada kajaków”. 25 lipca 2024 roku w Gminie
Styl życia Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?
2024-07-19 | 07:30

Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?

Rekord Polski w kategorii „Największy plon pszenicy ozimej z hektara” cieszy się niesłabnącą popularnością. W tym roku, oprócz Śmielina, wyzwanie podejmie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.