Komunikaty PR

Dane mPay: Polacy stawiają na kolej

2024-07-18  |  10:00
Biuro prasowe

Dane mPay, wiodącej polskiej aplikacji mobilnej do podróżowania, pokazują wyraźny wzrost liczby biletów zakupionych na przejazdy koleją, który notuje się na przestrzeni ostatnich lat, a nawet miesięcy. W pierwszym półroczu 2024 roku liczba ta wzrosła o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Najbardziej popularnymi kierunkami okazały się być takie miasta jak Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław oraz Poznań.

                                                            

Podróże kolejowe w Polsce przeżywają prawdziwy renesans, a przyczynia się do tego rozbudowa infrastruktury, atrakcyjne oferty promocyjne oraz rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa. Kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego i charakteryzuje się ponad 4 razy mniejszą emisją CO2 niż transport drogowy, a także 5 razy mniejszą emisją CO2 niż transport lotniczy. Wybierając kolej, w całym 2023 roku pasażerowie zaoszczędzili 1,67 mln ton CO2.

 

- Polacy coraz chętniej wybierają kolej jako swój główny środek transportu, doceniając zarówno niskoemisyjność, jak i wygodę podróżowania. Trend ten dostrzegamy w mPay, który jest cyfrowym towarzyszem podróży. Aplikacja umożliwia szybkie i intuicyjne wyszukiwanie połączeń, rezerwację biletów oraz śledzenie aktualnych informacji o podróży, co znacząco podnosi jakość doświadczeń użytkowników. Nieustannie pracujemy nad wprowadzaniem kolejnych innowacji, które mają na celu jeszcze bardziej usprawnić proces zakupu biletów i zarządzania podróżami. Dzięki rosnącej liczbie użytkowników i pozytywnym opiniom, aplikacja stała się liderem w sektorze mobilnych rozwiązań dla transportu kolejowego w Polsce, co potwierdza fakt, że korzysta z niej już ponad 1,5 miliona osób. Popularność mPay świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na inteligentne i nowoczesne rozwiązania w sektorze transportu kolejowego, ale nie tylko – mówi Andrzej Basiak, CEO mPay S.A.

 

Plany rozwojowe kolei na najbliższe lata

 

Jak wynika ze strategii PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do 2030 roku wraz z ukierunkowaniem na dalsze lata, przyszłość kolei w Polsce rysuje się niezwykle obiecująco. Plany obejmują dalszą elektryfikację linii kolejowych, co znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i zwiększenia efektywności energetycznej. Dodatkowo, modernizacja infrastruktury, w tym usunięcie "wąskich gardeł", ma na celu poprawę płynności i punktualności podróży. Intensyfikacja digitalizacji sterowania ruchem kolejowym oraz inwestycje w nowoczesne technologie zasilania są kolejnymi krokami w kierunku jeszcze bardziej ekologicznej i efektywnej kolei.

 

W ramach projektu Kolej Dużych Prędkości planowane są inwestycje, które pozwolą na szybsze podróżowanie pomiędzy dużymi miastami w kraju. Na wybranych trasach pociągi rozpędzą się do prędkości ponad 300 km/h.

 

mPay w służbie podróżującym

 

Aplikacja finansowa mPay oferuje szereg funkcji, które czynią zakup biletów szybkim i bezproblemowym. Użytkownicy mogą łatwo i wygodnie dokonywać płatności za bilety komunikacji miejskiej, kolejowe oraz autobusowe, co sprawia, że podróżowanie staje się bardziej zintegrowane i spójne. Aplikacja współpracuje z najważniejszymi krajowymi przewoźnikami, takimi jak PKP Intercity, POLREGIO, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie czy Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów i dostępnych połączeniach kolejowych, aplikacja zapewnia użytkownikom szerokie możliwości planowania podróży. Użytkownicy mogą łatwo zakupić bilety na różne kierunki i klasy, dostosowując swoje wybory do indywidualnych potrzeb i preferencji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.