Debiutuje nowa wersja Lexusa UX
Lexus stworzył nową wersję specjalną kompaktowego crossovera UX. Zgodnie z nazwą, cechą charakterystyczną odmiany Brown Edition są elementy wykończeniowe w brązowym kolorze. Samochód otrzymuje również bardzo bogate wyposażenie. Auto stworzono z myślą o japońskim rynku.
Lexus UX 250h w brązie
Lexus UX Brown Edition jest dostępny z wnętrzem w dwóch wersjach kolorystycznych. W pierwszej deska rozdzielcza jest wykończona ciemnobrązową tapicerką Noble Brown, której towarzyszy czarna skóra na fotelach i obiciach drzwi. W drugiej odmianie znajdziemy dwa odcienie brązu, bowiem siedzenia oraz podłokietniki obito jaśniejszą, brązową skórą Ocher. Zaś nadwozie auta może być pokryte jednym z pięciu lakierów. Lexus proponuje przede wszystkim brązową barwę Amber Crystal Shine.
Bogate wyposażenie w standardzie
Wersja Brown Edition idzie w parze z bogatym wyposażeniem. Auto w standardzie otrzymuje nakładki na progi z logotypem Lexusa oraz specjalne, 17-calowe, aerodynamicznie wentylowane koła. Ciemnoszare, aluminiowe obręcze są wyposażone w klapki na krawędziach ramion, które poprawiają chłodzenie hamulców i zmniejszają zawirowania powietrza po bokach pojazdu. W standardzie samochód jest również wyposażony w system kamer z widokiem 360 stopni, układ monitorowania martwego pola, czujniki parkowania z funkcją automatycznego zatrzymania samochodu, system wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu auta oraz pokrywę bagażnika sterowną bezdotykowo.
Z napędem hybrydowym
Wersję Brown Edition zarezerwowano dla Lexusa UX w hybrydowej wersji 250h. Pod maską samochodu pracuje dwulitrowy silnik benzynowy połączony z napędem elektrycznym. Łączna moc układu to 184 KM, a auto jest dostępne z napędem na przód albo obie osie. Wersję przednionapędową wyceniono na 4 685 000 jenów, czyli mniej więcej 180 tys. zł, natomiast odmiana AWD kosztuje 4 950 000 jenów (ok. 190 tys. zł). Samochód jest już dostępny w japońskich salonach Lexusa.
Lexus UX Brown Edition to kolejna wersja specjalna kompaktowego modelu UX stworzona na japoński rynek. Wcześniej marka wprowadziła do salonów w Kraju Kwitnącej Wiśni Lexusa UX w odmianie Blue Edition, zarezerwowanej dla konwencjonalnej odmiany napędowej UX 200.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.