Debiutuje nowa wersja Lexusa UX
Lexus stworzył nową wersję specjalną kompaktowego crossovera UX. Zgodnie z nazwą, cechą charakterystyczną odmiany Brown Edition są elementy wykończeniowe w brązowym kolorze. Samochód otrzymuje również bardzo bogate wyposażenie. Auto stworzono z myślą o japońskim rynku.
Lexus UX 250h w brązie
Lexus UX Brown Edition jest dostępny z wnętrzem w dwóch wersjach kolorystycznych. W pierwszej deska rozdzielcza jest wykończona ciemnobrązową tapicerką Noble Brown, której towarzyszy czarna skóra na fotelach i obiciach drzwi. W drugiej odmianie znajdziemy dwa odcienie brązu, bowiem siedzenia oraz podłokietniki obito jaśniejszą, brązową skórą Ocher. Zaś nadwozie auta może być pokryte jednym z pięciu lakierów. Lexus proponuje przede wszystkim brązową barwę Amber Crystal Shine.
Bogate wyposażenie w standardzie
Wersja Brown Edition idzie w parze z bogatym wyposażeniem. Auto w standardzie otrzymuje nakładki na progi z logotypem Lexusa oraz specjalne, 17-calowe, aerodynamicznie wentylowane koła. Ciemnoszare, aluminiowe obręcze są wyposażone w klapki na krawędziach ramion, które poprawiają chłodzenie hamulców i zmniejszają zawirowania powietrza po bokach pojazdu. W standardzie samochód jest również wyposażony w system kamer z widokiem 360 stopni, układ monitorowania martwego pola, czujniki parkowania z funkcją automatycznego zatrzymania samochodu, system wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu auta oraz pokrywę bagażnika sterowną bezdotykowo.
Z napędem hybrydowym
Wersję Brown Edition zarezerwowano dla Lexusa UX w hybrydowej wersji 250h. Pod maską samochodu pracuje dwulitrowy silnik benzynowy połączony z napędem elektrycznym. Łączna moc układu to 184 KM, a auto jest dostępne z napędem na przód albo obie osie. Wersję przednionapędową wyceniono na 4 685 000 jenów, czyli mniej więcej 180 tys. zł, natomiast odmiana AWD kosztuje 4 950 000 jenów (ok. 190 tys. zł). Samochód jest już dostępny w japońskich salonach Lexusa.
Lexus UX Brown Edition to kolejna wersja specjalna kompaktowego modelu UX stworzona na japoński rynek. Wcześniej marka wprowadziła do salonów w Kraju Kwitnącej Wiśni Lexusa UX w odmianie Blue Edition, zarezerwowanej dla konwencjonalnej odmiany napędowej UX 200.
Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.