„Design Dream. Pojedynek na wnętrza” IKEA partnerem strategicznym programu
Polska jest trzecim krajem, po Holandii oraz Austrii, który zrealizuje program telewizyjny „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”. IKEA została partnerem strategicznym tego wyjątkowego przedsięwzięcia, żeby inspirować i pokazywać sprawdzone, przyjazne dla planety, dostępne cenowo sposoby na aranżacje wnętrz oraz projekty dostosowane do różnych potrzeb oraz sytuacji życiowych Polaków. Marzenia o pięknym i funkcjonalnym domu są teraz na wyciągnięcie ręki!
Sześciu zdolnych projektantów i tylko 36 godzin na zaprojektowanie i aranżację wnętrza dla osób, z których problemami w urządzaniu domu może identyfikować się spora część naszego społeczeństwa. To wszystko składa się na wyjątkowy program „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”, który już wiosną pojawi się na antenie telewizji Polsat.
W grudniu 2020 r. IKEA w swoim raporcie „Życie w domu” sprawdziła jak pandemia zmieniła nasze podejście do czterech kątów i dlaczego dom stał się tak ważnym miejscem do życia. Aby jeszcze bardziej inspirować i podpowiadać sprawdzone rozwiązania aranżacji życiowej przestrzeni, IKEA postanowiła pójść dalej, zostając partnerem strategicznym programu „Design Dream. Pojedynek na wnętrza” w telewizji Polsat.
Lepszy dom przekłada się na lepsze życie. Wiele osób pragnie zmienić coś w swoich mieszkaniach, ale nie bardzo wie od czego zacząć lub zwyczajnie brakuje im koncepcji. Jestem wielką orędowniczką sprytnych, często nisko budżetowych zmian oraz zrównoważonych rozwiązań i produktów, które są dopasowane do specyficznych wymagań i stylu konkretnych ludzi mogąc im służyć przez wiele lat. Każdy odcinek programu jest kopalnią nowych, kreatywnych idei i z tego jesteśmy bardzo dumni – mówi Anna Cybulska, jurorka programu „Design Dream. Pojedynek na wnętrza” oraz Home Furnishing Direction Leader IKEA Retail.
W każdym odcinku programu projektanci mają za zadanie stworzyć projekt pomieszczenia, które będzie odpowiadało, pod względem funkcji i stylu, wymaganiom bohaterów danego epizodu. Każdy projekt musi uwzględnić zmiany zachodzące w życiu rodziny oraz jej nowe potrzeby. Dwuosobowe jury – Ania Cybulska, czyli ekspertka z IKEA oraz doceniany w Polsce i na świecie architekt oraz projektant Jakub Szczęsny, wyeliminują jednego z uczestników, który ich zdaniem w najmniejszym stopniu spełni potrzeby domowników. O zwycięzcy decydują natomiast sami bohaterowie. Wybierają oni projekt najbardziej odpowiadający własnym potrzebom, który następnie zostanie zrealizowany w ich domu.
Wyścig zakupowy, który jest częścią każdego z odcinków, rozgrywa się w sklepie IKEA Janki. Projektanci w celu urzeczywistnienia swoich wizji wybierają produkty z asortymentu IKEA, żeby jak najlepiej sprostać potrzebom każdego z bohaterów odcinka. Na zaprojektowanie oraz zbudowanie idealnego wnętrza mają tylko 36 godzin. Zadanie to wymaga więc nie tylko elastyczności, ale również ogromnej kreatywności.
Cieszymy się, że jako IKEA mogliśmy zaangażować się w projekt programu „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”. Naszą wizją jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Chcemy inspirować i podpowiadać Polakom, jak lepiej dopasować przestrzeń do zmieniających się potrzeb. Wierzymy, że ten program pomoże widzom wprowadzić zmiany i pięknie aranżować ich własne domy, bez konieczności wydawania dużych pieniędzy, a urządzanie wnętrz i bardziej zrównoważone życie stanie się ich pasją, tak jak dla nas w IKEA – Agnieszka Horbaczewska, Marketing Communications Specialist IKEA Retail.
Wielu z nas żyje w małych mieszkaniach, które muszą pomieścić nie tylko wszystkich członków rodziny, zapewnić przestrzeń dla każdego z nich, ale również być domem dla naszych rzeczy. Salon jest miejscem wielofunkcyjnym, w którym chcemy znaleźć przestrzeń na wszystkie nasze aktywności: spotkania z przyjaciółmi, pracę czy realizację hobby. Nasze kuchnie, często niewielkie, służą nie tylko do przygotowania posiłków, ale są również jadalnią i miejscem rodzinnych spotkań. Pragnąć lepiej żyć w naszych domach szukamy rozwiązań jak usprawnić przestrzeń, żeby mimo wyzwań, spełniała wszystkie nasze wymagania. W programie projektanci zajmą się wnętrzami, których aranżacja może być wyzwaniem dla wielu Polaków, pokazując jak w prosty i niedrogi sposób zagospodarować przestrzeń, żeby była bardziej funkcjonalna i jednocześnie piękna.
„Design Dream. Pojedynek na wnętrza” pojawi się na antenie telewizji Polsat już wiosną. Zmagania konkursowe na antenie telewizji Polsatu poprowadzi piosenkarka i kompozytorka – Anna Wyszkoni, która jest również pasjonatką projektowania wnętrz.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.