Design jako filozofia życia
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
„Moim marzeniem jest, by rzemiosło przenikało wszystkie sfery designu” – powiedziała Anna Orska podczas spotkania DOMOpasje, czyli nowej serii wydarzeń Centrum Designu Domoteka. Jedna z najbardziej cenionych polskich projektantek biżuterii była gościem specjalnym pierwszego z serii spotkań, podczas których uczestnicy mają okazję poznać osobiste historie kryjące się za autorskim i niepowtarzalnym designem. Prezentacja najnowszej kolekcji marki Orska połączona była z projekcją filmu pokazującego swoistą filozofię pracy projektowej, a także pasjonującą filozofię życia Anny Orskiej.
Pierwsza odsłona nowej serii spotkań DOMOpasje odbyła się 19 marca w przestrzeni Centrum Designu Domoteka. Gościem specjalnym wydarzenia była Anna Orska, uznana polska projektantka biżuterii, założycielka marki Orska i dyplomowany doktor habilitowany sztuk plastycznych. Orska to także wyznawczyni autorskiej filozofii projektowej, która nierozerwalnie splata się z jej filozofią życia. To filozofia, której rytm nadają niespieszne procesy natury oraz osobista pasja do eksploracji najodleglejszych miejsc globu i odkrywania tego, co – choć pozornie tak inne – jest nam ostatecznie bardzo bliskie. Jednym ze znaków rozpoznawczych twórczości Orskiej jest przywiązanie do tradycyjnego rzemiosła i pracy manualnej.
„Moim osobistym marzeniem jest, by rzemiosło przenikało wszystkie sfery designu. To, co mnie inspiruje najbardziej, to piękne, ręcznie robione przedmioty, które są swoistymi nośnikami pasji oraz profesjonalizmu, które często przechodzi z pokolenia na pokolenie” – powiedziała Anna Orska podczas prelekcji.
Porywająca opowieść o podróżach, które są dla projektantki źródłem refleksji nad mnogością form wyrazu artystycznej kreatywności – ale też wspólnej ekologicznej odpowiedzialności – połączona była z projekcją filmu „Rzemiosła Świata według Orskiej: Szkło Kryształowe” nakręconego we współpracy z polską Hutą Julia. To najnowszy z serii autorskich dokumentów podróżniczych, w których Anna Orska odwiedza rzemieślników z różnych stron świata. Podczas seansu goście Domoteki wybrali się w podróż do Huty Julia w Piechowicach, ostatniej huty szkła kryształowego w Polsce o prawie 200-letniej tradycji. Na własne oczy uczestnicy mogli przekonać się, jak powstają te kruche przedmioty i poznać sylwetki ludzi, którzy tworzą to wyjątkowe miejsce. Po projekcji zebrani goście kontynuowali rozmowy w przestrzeni salonu NAP, w którego kolekcji znaleźć można autorskie wyroby powstałe we współpracy z artystami z Huty Julia.
Spotkania DOMOpasje to nowa inicjatywa warszawskiego Centrum Designu Domoteka, podczas których uczestnikom przedstawiane są inspirujące postaci z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej. Podczas każdego z nich goście będą mogli poznać bliżej historie o pasji i spełnianiu własnych marzeń, a także odkryć opowieści kryjące się za autorskim i niepowtarzalnym designem.
„DOMOpasje to nasza autorska inicjatywa skierowana do architektów, projektantów i wszystkich miłośników dobrego wzornictwa. To spotkania stworzone z myślą o celebrowaniu twórczości wyjątkowych osób, które reprezentują różne dziedziny sztuki projektowej. Mogą różnić się profesją, materiałami, z którymi pracują czy technikami pracy, ale łączy je jedno – ogromna pasja do designu” – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki.
Po więcej informacji na temat przyszłych spotkań z serii DOMOpasje zapraszamy na www.domoteka.pl
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.