Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok wcześniej, ustanawiając nowy rekord w historii platformy.
W zeszłym roku liczba klientów, którzy dodali burgera do koszyka wzrosła o ponad 20% – to jasny sygnał, że klasyka street foodu ma się w Polsce doskonale. Rekord pod względem największej liczby zamówień padł w listopadzie – z wynikiem przekraczającym 100 tys. kanapek jednego dnia.
Nie tylko więcej, ale też inaczej
Na przestrzeni lat zmienił się także ulubiony dzień na zamawianie burgera – przez ostatni rok był to piątek. W ubiegłych latach była to natomiast niedziela, kiedy to burger stanowił alternatywę dla tradycyjnego „niedzielnego obiadu”. W ostatnich miesiącach szala przełożyła się natomiast na początek weekendu, ze szczytem zamówień przypadającym na godz. 18:00 – choć wzmożone apetyty na burgera utrzymywały się w przedziale od 16:00 do 20:00. Wszystko wskazuje na to, że burger zyskał miano nieformalnego symbolu piątkowego wieczoru.
Od Warszawy po Madryt – burgerowe statystyki Glovo
Na burgerowej mapie Polski króluje Warszawa, gdzie złożono najwięcej zamówień w ciągu roku – w tym 691 tylko przez jednego użytkownika! Kolejne miejsca zajmują Trójmiasto i Kraków, potwierdzając miejskie zapotrzebowanie na klasykę street foodu od północy, aż po południe.
Równie imponująco wyglądają wyniki Polski na tle Europy – nasz kraj znalazł się na 3. miejscu pod względem liczby zamówień burgerów w aplikacji Glovo, z udziałem na poziomie 11%. Wyprzedzają nas jedynie Hiszpania (33%) i Włochy (19%).
Sprawdzona klasyka kontra rosnąca świadomość
Wśród wszystkich dostępnych wariantów burgerów to cheeseburger był królem zamówień w 2024 roku, pojawiając się aż w ponad 20% wszystkich burgerowych dostaw zrealizowanych przez Glovo. Połączenie soczystego mięsa z rozpuszczonym serem od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, co potwierdza, że Polacy – choć coraz chętniej sięgają po nowości – wciąż cenią sobie sprawdzone, klasyczne smaki.
Z drugiej strony, widoczny jest również dynamiczny wzrost zainteresowania opcjami bezglutenowymi – całkowita liczba zamówień w tej kategorii wzrosła aż o 88% rok do roku. To pokazuje, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na smak, ale także na skład i dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb żywieniowych. W ofercie Glovo dostępne są również burgery z bułkami w wersji bezglutenowej, dzięki czemu fani street foodu mogą cieszyć się ulubionymi smakami bez kompromisów.
Źródło: Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.