„Domowo Majsterkowo” - edukacyjny program Castoramy na czas #zostańwdomu
Teraz, gdy dzieci nie mogą chodzić do szkół czy przedszkoli i wszyscy spędzamy więcej czasu w domach, coraz częściej towarzyszy nam pytanie – jak kreatywnie zagospodarować dzień najmłodszym? Z rozwiązaniem przychodzi Castorama, która wspólnie z ekipą „5 Sposobów Na” rozpoczęła serię filmów o majsterkowaniu z dziećmi. W ten sposób chce pomóc zarówno młodszym, jak i starszym majsterkowiczom w rozwijaniu wyobraźni i ćwiczeniu zdolności manualnych, a także podpowiedzieć rodzicom, jak w ciekawy i mądry sposób spożytkować dziecięcą energię.
Pierwsze odcinki serii „Domowo Majsterkowo” są już dostępne na kanale Castoramy w serwisie YouTube. W rolę prowadzących wcielili się znani vlogerzy z kanału „5 Sposobów Na”, którzy tym razem pokazują, jak radzą sobie w roli pomysłowych rodziców. „Zachęcamy do odłożenia na chwilę padów od konsoli, smartfonów i tabletów” – mówią autorzy odcinków i zapewniają, że przy odrobinie wyobraźni, do dobrej zabawy potrzebujemy naprawdę niewiele – głowę pełną pomysłów i przedmioty codziennego użytku, które jak się okazuje, możemy wykorzystać na wiele różnych sposobów. Udowadniają też, że prace w duchu DIY można przeprowadzić bez wychodzenia z domu i ewentualne dodatkowe materiały zastąpić produktami o podobnych właściwościach lub zamówić z dostawą do domu w sklepie internetowym na www.castorama.pl. W tych pełnych pozytywnej energii filmikach znajdziemy propozycje zabawek, które przypadną do gustu zarówno maluchom, jak i starszym dzieciom, np. rakietowy plecak z plastikowych butelek, samoloty z klamerek do prania, balonowy tor wyścigowy, czy miniboisko do hokeja albo koszykówki. A to jeszcze nie wszystko!
Cykl „Domowo Majsterkowo” to źródło wielu inspiracji zarówno dla rodziców, jak i dla najmłodszych. Castorama pokazuje w nim, że wspólne majsterkowanie to naprawdę ciekawa alternatywa dla tradycyjnych zabawek czy gier komputerowych, ponieważ nie tylko pomaga dzieciom mądrze spożytkować energię i rozładować emocje, ale także rozwijać kreatywne myślenie i zdobywać praktyczną wiedzę o otaczającym je świecie. Jednak, co najważniejsze, marka uświadamia również, że majsterkowanie to wspaniała okazja do budowania opartej na zaufaniu więzi pomiędzy dzieckiem a rodzicem oraz kolekcjonowania miłych wspomnień na całe życie. Spółka zachęca wszystkich rodziców, by ten nieplanowany dodatkowy czas w domu, wykorzystali właśnie w tym celu.
„W tym trudnym okresie spędzamy ze sobą całą dobę i wszyscy wiemy, że pomimo ogromnej miłości jaką darzymy nasze dzieci, czasem po prostu bywa ciężko. Będąc ojcem, temat jest mi szczególnie bliski. Doszedłem do wniosku, że skoro dzieciaki nie mogą liczyć na kreatywne zajęcia w szkole, to powinniśmy przenieść je do naszego domu. Inspiracją było oczywiście „Majsterkowo”, które organizujemy dla dzieci w wieku szkolnym już od wielu lat. Ekipa z „5 Sposobów Na” z entuzjazmem zaangażowała się w projekt, bo majsterkowanie można połączyć z opieką nad dziećmi i w fajny sposób wykorzystać ich energię” – mówi Sławomir Rogowiec, Dyrektor ds. Spraw Personalnych i Odpowiedzialności Społecznej w Castorama Polska.
Jak zaznacza Castorama, „Domowo Majsterkowo” to pewnego rodzaju kontynuacja realizowanego we współpracy ze szkołami z całej Polski programu „Majsterkowo”. Jest to inicjatywa zachęcająca dzieci w wieku od 6. do 12. roku życia do rozwijania i doskonalenia swoich umiejętności manualnych. W ramach akcji w sklepach Castorama organizowane są m.in. bezpłatne warsztaty, podczas których, pod okiem specjalistów uczniowie samodzielnie wykonują zabawki i konstruują użyteczne przedmioty. W zależności od ich zainteresowań i potrzeb szkoły, uczestnicy na zajęciach zajmują się także przesadzaniem roślin, malowaniem na szkle, czy ceramiką. Dzięki wspólnemu majsterkowaniu dzieci dowiadują się również, jak na co dzień dbać o środowisko i troszczyć się o swoje najbliższe otoczenie. Do tej pory w akcji „Majsterkowo” wzięło udział ponad 200 tysięcy dzieci. Teraz, dzięki przeniesieniu działań do sfery online jeszcze szersze grono dzieci i rodziców może czerpać inspiracje i próbować własnych sił w domowym majsterkowaniu.
Zapraszamy do oglądania cyklu „Domowe Majsterkowo” i subskrybowania kanału Castorama Polska na YouTube, aby być na bieżąco. Kolejny odcinek już wkrótce!
Link do playlisty z odcinkami:
https://www.youtube.com/watch?v=FSwugpQxkBo&list=PLoBbBWWrbXKa3v9gyepSLDs2oXj6aXz3y&index=1

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.