DonGURALesko zagra dla Rak’n’Roll Music
Raper i producent, dla wielu człowiek instytucja polskiej sceny hip-hopowej – DonGURALesko będzie kolejnym twórcą Rak’n’Roll Music. Wszystkie pieniądze zebrane przez niego na Facebooku wesprą pacjentów onkologicznych – osoby szczególnie narażone w trwającej pandemii koronawirusa. Do włączenia się w nowy ruch muzyczny raper zachęca też młodych adeptów hip-hopu.
Rak’n’Roll Music to ruch, w ramach którego artyści zakładają zbiórki pieniędzy na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, a w podziękowaniu za wpłaty publikują nowe utwory. Jako pierwsza wyzwanie podjęła Margaret. Teraz brzmienia przechodzą w rap, a symboliczny czerwony mikrofon przejmuje DonGURALesko.
Do pomocy i zakładania własnych zbiórek raper zaprasza też innych reprezentantów polskiej sceny hip-hopowej: Robi mi się mega ciepło na serduchu, kiedy myślę, że w tak fajny sposób możemy razem pomóc osobom chorym na raka. Czas, żeby nasze rymy i bity poniosły Rak’n’Roll Music. Dlatego zapraszam wszystkich reprezentantów kultury hip hop do włączenia się w akcję. Mamy głos, więc zróbmy dzięki niemu coś dobrego – zróbmy hałas! – komentuje Gural.
Rak’n’Roll Music żyje przede wszystkim w mediach społecznościowych – pomóc może każdy wpłacając pieniądze na już istniejącą zbiórkę DonGURALesko na Facebooku lub zakładając własną. Jak podkreślają przedstawiciele Rak’n’Roll, już od dwóch lat to właśnie suma drobnych wpłat przekazywanych codziennie za pomocą tej platformy stanowi jedną z podstaw finansowania działań pomocowych fundacji.
Osoby chore onkologicznie potrzebują dzisiaj naszego szczególnego wsparcia. Pandemia, która dotyka nas wszystkich, dla nich oznacza m.in. wstrzymanie diagnostyki i operacji, które „nie ratują życia”, brak aktualizacji list refundacyjnych, ale też codzienny stres. Sprawmy, że otrzymają potrzebne wsparcie i moc dobrej energii na te wyjątkowo trudne chwile. Pokażmy, że dobro można czynić nawet nie wychodząc z domu – zachęca do włączenia się w akcję Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
Rak’n’Roll już od ponad 10 lat pomaga chorym na raka leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. W obliczu rozprzestrzeniania się koronawirusa z jeszcze większą intensywnością zapewnia wsparcie swoim dotychczasowym, ale i nowym podopiecznym. Fundacja dba, aby do nich oraz ich bliskich trafiały niezbędne środki ochrony osobistej, monitoruje sytuację i jej wpływ na indywidualne leczenie oraz zapewnia tak potrzebne wsparcie psychoonkologa w ramach tzw. dobrej rozmowy, czyli wydłużonego czasu rozmów ze specjalistą.
Rak’n’Roll Music to inicjatywa, której pomysłodawcą jest agencja kreatywna Saatchi & Saatchi IS. Działania realizowane są przy wsparciu komunikacyjnym MSL (PR) oraz Performics (paid digital) i Facebook Creative Shop. Partnerem odpowiedzialnym za koncepcję i realizację klipów jest Papaya Films.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.