Komunikaty PR

DPD Polska wyznacza "Kierunek Samodzielność"

2020-08-10  |  01:00

DPD Polska wraz z Towarzystwem Nasz Dom kontynuują program „Kierunek Samodzielność”. Po raz piąty zdolni uczniowie przebywający w domach dziecka oraz rodzinach zastępczych otrzymali dofinansowanie do różnego rodzaju kursów przybliżających spełnienie ich zawodowych marzeń. W tym roku organizatorzy programu skupili się na promowaniu przedsiębiorczości, by ułatwić młodzieży start w dorosłe życie.

Przyszłość we własnych rękach

Przez ostatnie cztery lata programem „Kierunek Samodzielność” objętych zostało kilkudziesięciu stypendystów z całego kraju. Uczniowie ostatnich klas liceów, techników i szkół zawodowych zostali zakwalifikowani na podstawie odpowiednio umotywowanych zgłoszeń, wyników w nauce oraz opinii nauczycieli i wychowawców. Chętni wskazali także kursy, które przybliżą ich do wymarzonego celu.

- Według raportu NIK z 2017 r., co roku blisko 6 tys. z prawie 70 tys. wychowanków domów dziecka i rodzin zastępczych osiąga pełnoletniość, a tym samym zastanawia się nad swoją przyszłością. Często pozostają z tą decyzją sami, dlatego nierzadko wybierają zawód poniżej swoich umiejętności, rezygnując z działań wymagających większego wysiłku. Dużym wyzwaniem jest dla nich wzięcie odpowiedzialności za siebie, wejście w samodzielne życie bez wsparcia rodziny -  mówi Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.

Uczestnicy dotychczasowych edycji programu mieli okazję bliżej poznać zagadnienia z wielu różnych dziedzin, takich jak programowanie, księgowość, budownictwo, architektura, pierwsza pomoc. Wśród kursantów są przyszłe księgowe, żołnierze zawodowi, lekarze, prawnicy czy programiści. DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom nie tylko dofinansowują wybrane szkolenia, ale pozostają z uczniami w całorocznym kontakcie, otaczając ich opieką mentorską.

- Cieszymy się, że możemy wesprzeć młodzież, oferując jej konkretną wiedzę. Są to szkolenia wybrane przez samych stypendystów, dopasowane do ich potrzeb. Pomagamy im wejść w dorosłość i pokazujemy, że mają realny wpływ na swoje życie. Zamiast gotowych rozwiązań dajemy narzędzie – kurs, szkolenie - pomocne w dążeniu do usamodzielnienia się. Szkolenie z przedsiębiorczości na zakończenie programu uczy podstawowych mechanizmów ekonomicznych, których znajomość jest po prostu każdemu niezbędna – komentuje Małgorzata Maj z DPD Polska.

Kierunek przedsiębiorczość

W tym roku organizatorzy programu postawili na promocję przedsiębiorczości. Podczas szkolenia, które odbyło się 9 lipca tego roku, młodzież mogła wziąć udział w symulacji autentycznego środowiska pracy, a także dowiedzieć się „ile kosztuje” dorosłe, samodzielne życie.

- Nasi kursanci dowiedzieli się, jakie są koszty prowadzenia domu czy wychowania dzieci. Przekonali się, ile przeciętny Polak wydaje na codzienne zakupy, opłacenie podatków, ZUSu. Przedstawione kwoty dla wielu były zaskoczeniem – mówi trener programu Marcin Jóźwik.

Tego typu spotkania tylko potwierdzają, że młodzież na progu dorosłości potrzebuje konkretnych, praktycznych podpowiedzi jak zaplanować i zadbać o swoją przyszłość. Udział w programie daje im poczucie sprawczości, a także informację, że są osoby, którym ich los nie jest obojętny.

- Wiemy, że we współczesnym świecie coraz większe znaczenie ma przedsiębiorczość osobista, rozumiana jako aktywna postawa w życiu zawodowym, branie odpowiedzialności za własny rozwój i kształtowanie kariery. Pracodawcy szukają osób zorientowanych na samodzielne osiąganie celów, elastycznych, innowacyjnych, gotowych podjąć ryzyko pracy na swój rachunek. Podobne wymagania przed niezależnym przedsiębiorcą stawia biznes - podsumowuje Elżbieta Prządka, koordynatorka ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.

Projekt realizowany jest wspólnie przez DPD Polska i Towarzystwo Nasz Dom. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Etat wychodzi z mody. Co piąty Polak wybiera własną działalność lub kontrakt Biuro prasowe
2024-04-17 | 08:45

Etat wychodzi z mody. Co piąty Polak wybiera własną działalność lub kontrakt

Autorzy serwisu CVeasy.pl zbadali rynek pracy niezależnej w Polsce. Okazało się, że aż 19% pracujących Polaków decyduje się na samozatrudnienie. Pracę na własny rachunek
Kariera Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?
Kariera Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
2024-04-10 | 13:20

Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność

Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.