DR MARCIN SZYMAŃSKI - "PRZEMYSŁ POZAWŁÓKIENNICZY w ŁODZI w PRL-u" - UŁ w EMPIKU
Empik S.A.
ul. Marszałkowska 104/122
00-017 Warszawa
iwona.kazmierczak|empik.com| |iwona.kazmierczak|empik.com
+48 603 117 072
www.empik.com
Projekt wiedza - Uniwersytet Łódzki w Empiku
Dr Marcin Szymański – „Gramofony, cukierki i piwo. Przemysł pozawłókienniczy w Łodzi w PRL-u.”
23 stycznia, godz. 18:00
Empik Manufaktura, Łódź, ul. Karskiego 5
Łódź jest kojarzona przede wszystkim z sercem polskiego przemysłu tekstylnego, jednak w drugiej połowie XX wieku - na skutek decyzji władz państwowych - pojawiły się w mieście także inne gałęzie wytwórczości. W Łodzi produkowano m.in. słynne wzmacniacze audio i gramofony, a także cukierki, maszyny czy zegary. Spotkanie - w ramach comiesięcznego cyklu „Projekt wiedza - Uniwersytet Łódzki w Empiku” – będzie okazją do przypomnienia tych przedmiotów będących nie tylko pamiątkami przeszłości, ale też często świadectwem udanego wzornictwa i myśli technicznej. Po łódzkim parku przemysłowym w czasach PRL-u oprowadzi dr Marcin Szymański, historyk z Uniwersytetu Łódzkiego. Prelegent jest autorem książek i artykułów m.in. o historii piwowarstwa, elektryfikacji oraz przemysłowcach łódzkiego regionu. Poza pracą naukową współpracuje z muzeami, organizuje wystawy, tworzy projekty wystawiennicze oraz edukacyjne. W wolnym czasie zbiera nietypowe starocie, gra w gry planszowe i uczy się szermierki klasycznej.

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.